Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Wat ik weet is dat je je kind kunt laten titeren op antistoffen, om te kijken of vaccineren nog zin heeft. Qua type vaccin, ik zou kijken wat er beschikbaar is, op zich werken ze allemaal.

2. lies276

lies276 Niet meer actief

Eehhmmm, Dirksmama? Heb je mijn vraag over het hoofd gezien?
    Waar beweerd het RIVM dat ze om die reden de waterpokkenvaccinatie ( voorlopig nog) uit het rvp houden?

3. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    #443 dirksmama, 2 apr 2014
    Laatst bewerkt: 2 apr 2014
    Was vorig jaar meneer van RIVM in interview tijdens hoogtepunt mazelen.
    Verder kun je als je als googletermen 'waarom geen waterpokken in het rvp' kiest, een aantal publicaties van rivm, gezondheidsraad en minister vinden waarin dit aan de orde komt. Vooral n.a.v. de eerst lage opkomst voor de HPV vaccinatie.

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik heb indertijd dit topic geopend en dochter heeft intussen de waterpokken en wat is het toch een rotziekte.
    1 dag hoge koorts,snotverkouden,de longen uit haar lijf hoesten.
    Ik zwijg nog maar over de jeuk en de vuurrode bulten waaronder een aantal flink ontstoken.Weinig tot niet willen eten en drinken omdat er ook een aantal in haar mond zitten.Ben ondertussen op dokters-advies al begonnen met antibiotica zalf.
    Op haar voorhoofd een vuurrode mega grote waterpok wat zomaar eens een heel lelijk litteken zou kunnen worden.Ze heeft het dus precies 2 weken gekregen nadat dat kindje er was met "verse en open waterpokken"
    Woensdag werd ze ziek er was duidelijk dat ze waterpokken had en gelijk andere opvang geregeld en komende week gaat ze ook niet naar de creche.Zit bij haar op de groep nu een kindje van 10 weken en mag toch hopen dat dit kindje het niet zal krijgen.
    Gatver,zal blij zijn als we deze misere weer voorbij zijn.
    Had ik me maar eerder verdiept in het vaccineren maar is nu helaas te laat.
    Ongelofelijk dat mijn kind dit anno 2014 nog moet doormaken.
    Voor oorlogse armoede vind ik het.

5. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Arm meiske, hoop dat ze er snel helemaal vanaf is en er geen lelijke littekens ontstaan. :( Beterschap! Ik heb mijn overige kinderen vorige week alsnog laten inenten, heel fijn idee dat ze dit nu voor 99.9% bespaard zal blijven.

Ik hoop dat dit topic toch een aantal moeders de ogen heeft geopend en ze hun besmettelijke kinderen thuis zullen houden zodat ze geen anderen ongewild opzadelen met deze 'pokkeziekte'. ;)

6. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Hoe oud zijn jouw kinderen voor het eerst geent en weet je ook welke ze gehad hebben met of zonder herhaling na 1 maand?
    Mag ik ook vragen hoe oud jouw kinderen nu zijn?

Beterschap Anouk2005!

7. Nescio

Nescio Niet meer actief

Naar is het he! :( Had ik me ook maar beter verdiept in die vaccinatie, dan had ik mijn dochter zeker weten laten enten. Hoe zij die ziekte heeft doorgemaakt... daar is niks onschuldigs aan. Ze heeft overigens een paar littekens overgehouden aan die smerige pokken, hoewel we direct zijn beginnen te smeren en ik ook heb geprobeerd het krabben zo veel mogelijk te voorkomen.

Ik zou, omdat ik al 10 jaar was, een veel heftiger ziekteverloop dan mijn dochter gehad moeten hebben, nou dat was het echt niet. Ik was er een aantal dagen niet lekker van, van jeuk kan ik me niks herinneren en ik had wat koorts. Zij had 40 graden koorts, wilde alleen maar in mijn armen liggen en kreunen, krabde zich een ongeluk en heeft flink overgegeven en diarree gehad.

Inderdaad, vooroorlogse armoede is het. Laat de pro-moeders maar verder gaan met hun besloten feestjes met waterpokkenlollies, maar houden ze hun zeer besmettelijke kinderen maar weg van openbare plaatsen!

Beterschap voor je meisje, en sterkte!

8. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.163
    8.145
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Luc heeft sinds woensdag de waterpokken en is er niet echt heel ziek van, hij zit wel he-le-maal onder de pokken. Heb hem thuisgehouden, ook omdat ik het geen prettig idee vind dat hij met verse pokken op school zit. Morgen hou ik hem nog thuis en dinsdag gaat hij weer naar school. Pokken zijn zo goed als ingedroogd nu.

Kidsclin werkt trouwens echt perfect! de jeuk werd meteen minder en hij heeft alle dagen perfect kunnen slapen.

9. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ze hebben Varivax gekregen en dit wordt idd na 4-8 weken herhaald. Ze hebben er overigens totaal geen last van gehad. Leeftijd tussen 2-7 jaar. :)

10. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Gaat echt heel erg rond nu hè?! Beterschap voor Luc ook! :)

11. nana33

nana33 VIP lid

17 nov 2008
    5.536
    3
    0
    Ik ben altijd heel sterk pro-vaccineren en heb ook lang overwogen om mn dochter te vaccineren tegen pokken. Maar na wat onderzoek heb ik het toch niet gedaan. Was ze een jongetje geweest dan had ik het wel gedaan. In mijn ogen is het probleem dat mocht ze zelf nooit anti-stoffen opbouwen je haar op 9 jarige leeftijd wel weer kan laten vaccineren, maar dat ze mocht ze nog een vaccinatie nodig hebben bij de vaccinatie erop al volwassen is (en eigenwijs/ onverantwoordelijk/vergeetachtig kan zijn ;)). Met andere woorden, met 9 heb je nog volledige controle over haar immuniteit, maar bij 18 natuurlijk niet meer. De waterpokken tijdens een vroegtijdige zwangerschap kunnen zo gevaarlijk zijn, dat ik dit risico niet wilde nemen. Mocht er ooit een vaccin komen dat een levenslang of in ieder geval tot de menopauze beschermt dan krijgt de volgden dit absoluut.

12. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bedankt dames voor de reacties.
    Alle andere waterpok kindjes ook veel beterschap.
    Ze ligt nu weer als een dood vogeltje op de bank en voelt een beetje warm.Ik ga morgen nog even naar de huisarts.Voor de zekerheid longen laten luisteren en de onstoken pokjes laten beoordelen.
    Zal zo blij zijn als dit allemaal weer is geweest.
    Gelukkig komen er geen pokken meer bij maar ze heeft nog heel veel blaasjes.
    Onder haar neus ook een vervelende pok die kapot is gegaan en doordat ze snotverkouden is blijft alles vochtig en nattig.Ook alweer begonnen met Fucidin zalf.Ben potverdorie de hele dag aan het smeren en doen.Arm kind wordt er ook naar van ondertussen.

13. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    In Japan wordt al sinds midden jaren 70 tegen waterpokken gevaccineerd. Maar waterpokken komen daar ook bij volwassenen niet voor. Die 10 jaar werkzaamheid is zeker, maar bij de meeste mensen is het veel langer, of levenslang.

14. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Hier ook een meisje dat regelmatig begint te wenen omdat alles jeukt en ze koorts maakt. Suppo's helpen bijna niet. Ze staat van boven tot onder volledig vol ook spijtig genoeg in de luierstreek waardoor verschonen een hel word.

Van de creche mag ze niet meer gaan tot de blaasjes ingedroogd zijn of 6dage na het verschijne van de eerste pok. Wat dus wil zeggen dat ik morgen mag gaan bedelen om een week sociaal verlof want ik heb geen andere oppas komende week

15. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.307
    16.705
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik wou dat onze creche dit beleid ook had en zat ik nu niet met een ziek kind.
    Ik heb spijt als haren op mijn hoofd dat ik me niet eerder heb verdiept in vaccineren.

16. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    Dank je! Geruststellend idee dat ze er geen last van gehad hebben.
    Jij laat ze niet met een aantal jaar een herhalingsenting geven?
    Zijn ze na die 2 prikken dus goed beschermd?
    Sorry voor mijn vragen maar hier in Nederland is het nog allemaal redelijk onbekend volgens mij

17. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL

En ik denk dat die kleintjes juist zo kwetsbaar worden gemaakt door al die vaccins die zij ingespoten krijgen met 2, 3 en 4 maanden en daarbij ook voor het grootste gedeelte aan de kunstvoeding zitten.

Vind het nogal wat dat jij de leidsters een schuldgevoel wil aanpraten en kinderen met waterpokken verplicht thuis wilt laten (ben daar enkel een voorstander van als het kind ziek is).

Vroeger kregen baby's pas met 3 maanden hun eerste vaccin en dan "alleen" dktp.
    Wat krijgen de baby's van nu allemaal al ingespoten en dan willen velen van jullie ook nog het waterpokken vaccin inspuiten...
    Ieder zijn keus maar ik vind het echt bizar deze ontwikkeling.

18. Patje00

Patje00 Actief lid

26 okt 2013
    118
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je kind kan overal, ten alle tijden, de waterpokken oplopen.
    Het heeft alles met de weerstand en goede verzorging van je eigen kind te maken hoe je kind door een kinderziekte als de waterpokken heen rolt.

Je kunt niet met een beschuldigend vingertje naar de rest van de wereld wijzen en zeggen: " jij hebt mijn kind ziekgemaakt".
    Kinderen die ziek zijn én zich ziek voelen horen thuis bij hun ouders maar kinderen die de waterpokken hebben en die niet ziek zijn mogen wat mij betreft gewoon deelnemen aan de samenleving.

Het is de verantwoording van de ouders om zich goed te informeren over vaccinaties en als zij besluiten hun pasgeboren baby van twee maanden oud te vaccineren met difterie, tetanus, polio, kinkhoest, pneumokkoken en hepB en zo het immuun systeem van hun jonge baby op zeep helpen en daardoor in angst moeten zitten over het feit dat hun kindje de waterpokken niet meer aankan, dan wens ik die ouders heel veel sterkte op het kinderdagverblijf.

Je kunt virussen niet uitroeien door vaccinaties en je kunt besmettingen ook niet voorkomen door je kind thuis te houden.

Er bestaat ook nog zoiets als een ziekte zoals de waterpokken doormaken zonder symptomen.....
    Dus het kan heel goed mogelijk zijn dat er, tijdens een waterpokken epidemietje op de crèche, ook leidsters en andere ouders en kinderen besmettelijk zijn zonder dat deze mensen weten dat ze enige tijd drager zijn van het virus.

19. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    De feiten spreken je gevoel tegen. Een kleintje van nu is, o.a. dankzij de vaccinaties, stukken minder kwetsbaar dan een kleintje van 60 jaar geleden en heeft een veel grotere kans om oud te worden.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Het uitroeien van het pokkenvirus | Mens en Gezondheid: Aandoeningen

Deel Deze Pagina