Zouden jullie een kind met verse waterpokken naar de opvang doen?

Discussie in 'De lounge' gestart door Anouk2005, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kaboutermeis

Kaboutermeis Fanatiek lid

16 apr 2013
    4.184
    1
    0
    Een kind dat ziek is, hoort niet thuis op school of in crèches of bij een gastouder. Dat blijft thuis (of bij oma als die in de buurt zou zijn).
    Bij waterpokken dus tot alle blaasjes gepasseerd en opgedroogd zijn.

Ben ik blij dat ze hier in België kennelijk een strikter beleid hanteren inzake zieke kinderen en opvang / onderwijs. Hier komt je kind er echt niet in bij een onthaalmoeder of een crèche als ie duidelijk ziek is.
    (En met ziek bedoel ik niet een klein hoestje dat veel kinderen de helft van de winter hebben.)

Of zouden jullie zelf met waterpokken gaan werken?

2. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Hier mogen ze blijkbaar wel met waterpokken naar school.
    Als mijn jongste (9 mnd) niet binnenkort geopereerd had hoeven worden, had ik mijn oudste ook gewoon naar de psz gebracht. Nu er al minstens 1 geval van waterpokken bekend is wil ik het gewoon niet riskeren dat zoonlief het overneemt en zijn broertje net nu het even niet kan besmet.

de psz zit hier in een heel groepje van scholen, dus een flinke besmettingshaard.

3. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Dit dus

4. Chebu

Chebu VIP lid

17 dec 2007
    7.174
    2
    36
    Midden-Oosten
    @Mamabri, kun je niet alsnog bij de GGD een inenting halen? Heb je daar al eens geinformeerd?

5. trotsemama12

trotsemama12 Bekend lid

17 feb 2014
    848
    1
    0
    NULL
    Noord-Brabant
    Ik begrijp niet dat ouders zieken kinderen überhaupt weg brengen naar psz, kdv of basisschool (en dan heb ik t niet over een verkoudheidje ofzo). Het is jou taak om voor je kinderen te zorgen klaar, daar neem je vrij voor. Als dat echt echt echt niet mogelijk is dan zou ik niet verder gaan dan bijv. oma.
    Maar daar zijn de meningen natuurlijk over verdeeld, als een ander er anders over denkt dan is dat zo :) Onbegrip en geen respect is gelukkig niet hetzelfde.

6. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Dit dus. Een ziek kind hoort gewoon thuis. Voor dat kind zelf en voor de rest van de kinderen ivm besmettingsgevaar. Het argument 'dan hebben ze het maar gehad' vind ik belachelijk, ik bepaal zelf wel of ik mijn kind 'het maar gehad wil laten hebben'. Ik heb nu een baby van 5 weken thuis en zou als het even kan graag willen vermijden dat mijn peuter nu net waterpokken thuis komt. Natuurlijk kun je besmetting nu eenmaal niet altijd voorkomen, maar een overduidelijk ziek en besmettelijk kind hoort gewoon niet op de opvang.

7. Darinka1

Darinka1 Bekend lid

21 nov 2010
    504
    10
    18
    thuis
    Bij ons in de creche mogen kindjes met waterpokken pas terug komen als de blaasjes weg zijn én te vroegste 6 dagen na het verschijnen van de eerste blaasjes

8. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Ik werk ook op een kinderdagverblijf en kinderen mogen niet geweerd worden met waterpokken.
    Of ze moeten koorts hebben...

De regels van de GGD zijn verandert. Weren heeft geen zin, want de besmettingsperiode is 2 wkn voor het uitbreken vd waterpokken!

Wel vind ik dat je als ouder zelf moet inschatten of je je kind ook daadwerkelijk brengt! Is het er ziek van, zit het vol met open blaasjes, hou het dan thuis!
    Maar er zijn genoeg kinderen die er weinig tot geen last van hebben.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Maar vind dan wel dat ze moeten rondmailen oid dat er een kind is met waterpokken.

10. liefkleintje

liefkleintje VIP lid

16 jun 2011
    5.790
    1.142
    113
    Vrouw
    Alle besmettelijke ziektes die er heersen hangen groot aangeplakt op de voordeur.
    Maar er is in de 12,5 jaar dat ik er werk nog nooit een ouder die er "moeilijk" over gedaan heeft....

11. nanni1996

nanni1996 Fanatiek lid

23 jul 2008
    3.640
    322
    83
    Op het kdv waar ik werk is de regel net veranderd.
    Ze mogen nu gewoon, mits ze er geen last van hebben. Stel ik constateer het op het kdv dan bel ik wel de ouders om het te laten weten zodat ze eventueel wel wat kunnen halen alvast.
    Ook word er gelijk bij het 1e geval een brief opgehangen dat er waterpokken zijn.

12. wenrichtwan

wenrichtwan Bekend lid

5 feb 2011
    775
    1
    18
    Vrouw
    Activiteiten begeleidster
    Stadskanaal, Provincie Groningen
    Ik zou mijn eigen kind niet naar de opvang doen.
    open blaasjes zijn ook nog besmettelijk.

13. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Nee maar als ik aan zou komen met mijn baby van 10 weken zou ik wel omdraaien.

14. linde90

linde90 Niet meer actief

Helemaal mee eens. Ik vind niet dat een ander mag beslissen dat mijn kinderen de waterpokken moeten krijgen.

15. liefdotje

liefdotje Niet meer actief

Dit dus...

16. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Dit dus.
    Daarbij, zolang het natte blaasjes zijn is kind extra gevoelig voor huidinfecties, en is een plek met veel kinderen, waar gekropen en gespeeld wordt gewoon geen goede plek om te zijn.

Als ik mijn kind zou brengen en ik zou zo'n kind zien, dan zou ik op z'n zachtst gezegd not amused zijn. Als ik de mogelijkheid had qua werk, dan zou ik rechtsomkeerts maken, en klacht indienen bij opvang.

17. linde90

linde90 Niet meer actief

En hoe doe je dat dan als ze griep hebben. Hoge koorts en alles onder spugen ?
    Moeten ze da. Ook maar naar de opvang , want mama moet tentamens doen?
    Gewoon even uit nieuwschierigheid?

18. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Beetje raar.. Een ziek kind hoort thuis..
    En helemaal met waterpokken, dalijk besmet hij of zij idd een kleine baby..

19. EdN

EdN VIP lid

27 mei 2011
    8.839
    3.630
    113
    Precies

20. Miepske1980

Miepske1980 Fanatiek lid

29 jul 2013
    2.180
    2
    0
    Zorg
    Tilburg
    Kan geen kwaad hoor, alleen als een kindje er erg veel last van heeft zou ik ze thuis houden. Betere op jongere leeftijdtijd in aanraking komen met de waterpokken dan op latere leeftijd. Een kennis van mij heeft de waterpokken op zijn 27e gekregen. Dat was een ramp! Erg ziek, en erg onzeker door uiterlijk. Bovendien erg veel littekens in gezicht daarna. Die kennis is hierdoor 3 wkn uit de running geweest en baalt nu stevig van de littekens.
    Bovendien geven kindjes het al aan elkaar door voordat de opvallende bultjes komen, dus het heeft weinig zin ze daarvoor thuis te houden.

Deel Deze Pagina