Je kan (helaas) heel veel dingen niet voorkomen, maar dat wil nog niet zeggen dat ik mijn kinderen bewust aan bepaalde risico's wil blootstellen terwijl dat niet nodig is.
Natuurlijk wel, met blaasjes zijn ze toch ook besmettelijk. Er zijn toch ook kinderen die maar 1 dag pw op het kdv komen.
Pff, heeft niks met schoonheidsideaal te maken, het doet mij pijn om mijn kind (onnodig) zo te zien. Maar zo te lezen zal je het niet begrijpen, hoeft ook niet
Dat is dan verkeerd overgekomen. Niet 'alleen' vanwege de eventuele littekens hoor, maar vooral om hen deze vervelende ziekte met eventuele complicaties te besparen.
Maar daarom zeg ik ook dat in NL een cultuuromslag nodig is. Zolang waterpokken hier als een onschuldige kinderziekte wordt benoemt, kan je m.i. de ouders niet de schuld geven van het brengen van hun kinderen...
Nou, dat kan ik me werkelijk met geen mogelijkheid voorstellen. Echt niet..... Als ik dat nl aangeplakt zie staan en ik kom daar met een baby of een ziekelijk kind, draai ik me om en ga zeker bellen hoe dat nu zit! Om te informeren of kinderen met blaasjes gewoon aanwezig mogen zijn. Even nog los van het feit dat ik het zelf kan krijgen. Daarbij vind ik zo'n mentaliteit echt absurd! Onder het mom "je kind kan het maar gehad hebben, dus laten we de kinderen met waterpokken maar vooral niet thuishouden", slaat nl kant noch wal, aangezien ik zelf wel bepaal of ik wil dat mijn gezonde kind ziek wordt. Uiteraard kun je niet alles voorkomen, maar ik ga het ook zeker niet opzoeken.
toevallig heeft dochter waterpokken deze week, in het weekend zaten er redelijk wat blaasjes en maandag ook nog. nu is het ingedroogd en geen blaasjes meer. Ik heb haar wel gebracht maandag, ze was niet ziek en heeft maar 20 tot 30 waterpokken, veel onder de kleding en het haar. Maar goed de hele opvang heeft het dus ik ga haar dan echt niet thuis houden, tenzij ze er echt ziek van zou zijn geweest. Mijn jongste die heeft ze nog niet, van mij mag ze ze nu ook krijgen dan zijn we er maar vanaf.
Ik heb hier twee kindjes met de waterpokken, ik hoef ze niet thuis te houden maar heb het maandag en dinsdag wel gedaan omdat ze er zelf zo'n last van hadden. Mijn dochter heeft in het weekend over de grond geronkeld van de jeuk en pijn en heeft twee dagen en nachten lang alles bij elkaar gegild/gekrijst/geschreeuwd, volkomen hysterisch. Nu is alles ingedroogd en is ze weer lekker naar school, ze is er ook niet meer ziek van. De school weert de kinderen niet er wordt wel melding naar gemaakt naar de andere ouders. Mijn dochter heeft twee weken voor haar uitbraak met een vriendinnetje gespeeld met verse pokken dus ik wist dat de kans groot was dat ze zou gaan krijgen. En ja...ze kunnen het dus wel maar beter gehad hebben. Op latere leeftijd is het vaak veel ernstiger met alle gevolgen van dien. Ik zag al duidelijk verschil tussen mijn dochter van 4 en mijn zoon van 2, hij heeft er veel minder en ook veel minder last terwijl mijn dochter extra diclofenacpillen heeft gekregen voor bij de paracetamol. Aangezien de besmetting al gewoon via de lucht kan heeft thuishouden weinig zin, dan is de besmetting waarschijnlijk al geweest immers. Ik heb ze puur thuisgehouden omdat ze zelf zo moe waren en de hele dag ingesmeerd wilden worden maar dus niet om andere kindjes te ontzien.
Onzinnige reactie van jou. Een klacht indienen over een klant(klant is koning) is natuurlijk grote onzin. Ik mag vragen en klagen wat ik wil en daar kan niemand wat van zeggen.
Dit is wel heel erg,jeetje meid. Hoe oud is je kindje nu en heeft die heel veel littekens overgehouden? Wat een rot ziekte is het toch ook.
Hier hetzelfde hoor..7 jaar in de kinderopvang en nog nooit een ouder die er iets van gezegd heeft. maar daarbij, ik lees dat men boos zou worden op de ouder die het kund brengt. Maar stel je deze situatie voor: ouder van een kindje van 2 met blaasjes (eerste kindje, weet weinig nog over kinderziektes en de ha heeft waterpokken vastgesteld) zij belt op naar kdv, jantje heeft de eaterpokken, kom net van de ha vandaan, maar mag hij nu eigenlijk bin jullie komen?? Leidster weet uit de map die door ggd en rivm is samengesteld dat dit geen probleem is en zegt dat ook tegen de ouder. Waar is de ouder fout hier en waar is de leidster fout?? Ik zie het niet hoor?
Precies! Ik begrijp gewoon niet zo goed waarom ouders denken: "ze kunnen het maar gehad hebben".... Ik heb het nooit gehad, en heb er waarschijnlijk ook niets aan gemist Natuurlijk is de kans aanwezig dat ik het alsnog kan krijgen, maar die kans wordt met name groter doordat veel mensen hun zieke en vooral besmettelijke kind gewoon niet thuis houden. En dat vind ik gewoon op zijn zachts gezegd vreemd. Waterpokken IS GEEN totaal onschuldige kinderziekte!! Net zomin als de bof, de mazelen en rode hond, alleen hiervoor worden kinderen tegenwoordig wel voor ingeënt. Dat was toen ik kind was wel anders, maar wij werden absoluut thuisgehouden, je kwam echt geen stap buiten en er mochten ook echt geen vriendjes en vriendinnetjes komen spelen. Broertjes en zusjes werden extra in de gaten gehouden of gingen bij opa en oma logeren.
Nou gelukkig werkt het dus niet zoals jij denkt een klant mag echt niet zomaar alles zeggen en vragen hoor. Een klacht indienen over een ouder mag zeker en vast wel..ook leidsters hoeven zich niet alles te laten zeggen. Dit is dus absoluut geen onzinnige reactie en het is wel duidelijk dat jij geen idee hebt van hoe het werkt.
Dan zou je kunnen zeggen dat ze volgens een zogenaamd protocol wel mogen komen maar dat ze daarmee wel een grote besmettingsbron zijn voor de allerkleinsten. Dan mag de ouder zelf invullen wat hij daarmee doet. Als ze dan doordenken zouden ze zelf heel goed kunnen bedenken wat wijsheid is op zo'n moment.
Daar heb je inderdaad een goed punt. Er zou meer en betere voorlichting moeten komen vind ik en de vaccinatie zou standaard opgenomen moeten worden in het RVP zoals in zó veel landen als vele jaren het geval is.