Zouden jullie een kolf via MP kopen?.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Anouk2005, Oct 12, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,278
    16,666
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Ik zit er ondertussen toch aan te denken om een kolfapparaat aan te schaffen maar nieuw vind ik het echt een te grote uitgave.Nu zat ik op MP te kijken en er wordt enorm veel aangeboden.Zouden jullie het doen want als je toch zelf alle toebehoren erbij koopt moet het toch gewoon hygienisch zijn.
    Als je hem huurt bij een thuiszorgwinkel koop je er ook je spullen los bij.

Zouden jullie het doen en wat is een fijne kolf?

Ik zat zelf te denken aan de medela elektrische kolf waarbij je 1 borst kolft.Hij is echt om zo nu en dan te gebruiken wanneer ik eens weg ben en iemand anders een flesje kan geven en als ze straks naar de creche gaat want voor de rest laat ik haar zelf uit de borst drinken want ben niet zo gek op kolven.

Gr Ingrid.

2. MamavanDaan

MamavanDaan Bekend lid

Sep 27, 2009
    811
    141
    43
    Achterhoek
  3. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Ik heb zelf een medela freestyle gekocht via marktplaats. Dat scheelde mij zoveel geld (ik kocht hem voor 180 euro), ik vond het het zeker waard. Bovendien was hij amper gebruikt.
    Ik heb hem ook weer verkocht via marktplaats voor 125 euro. Dus ik heb (los van wat extra onderdelen) bijna een jaar lang gekolfd voor maar 55 euro, met de beste kolf die er is.
    Ja, de fabrikant raadt het inderdaad af. Maar waarom is dat? Omdat het slechter is? Zoals gezegd kan je de onderdelen die met moedermelk in aanraking komen voor relatief weinig nieuw kopen. Ik denk dat ze het aanraden omdat er dan uiteraard meer kolven worden verkocht...

Je kan hem natuurlijk ook nieuw kopen, maar hem dan uiteindelijk verkopen via marktplaats.

4. red88

red88 VIP lid

Dec 3, 2008
    13,137
    0
    0
  5. Maedra

Maedra Fanatiek lid

Oct 29, 2009
    1,558
    0
    36
    Rotterdam
    Op de bv-cursus die ik volgde werd het afgeraden. De lactatiekundige zei dat je nooit helemaal zeker kunt weten of er niet per ongeluk via de slangen iets van een bacterie in de motor is gekomen. Natuurlijk is de kans enorm klein, maar ik vond het geen prettig idee. Ik heb mijn kolf gekocht bij Borstvoeding Centrum Moedermelk Netwerk, was de beste aanbieding die ik kon vinden.

6. Lindangel

Lindangel Fanatiek lid

Dec 27, 2007
    3,742
    1
    0
    Dat hangt denk ik van de kolf af. Bij de freestyle komt er geen melk in de slangen.

Mijn lk raadde het juist aan...

7. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

Jan 14, 2010
    2,905
    254
    83
    Hier ook een 2e hands freestyle die nauwelijks gebruikt was en maar een maand of drie oud. Een ander had ik 2e hands niet zo snel gekocht, maar bij deze kan er geen melk bij de motor komen.

8. MamaenMini

MamaenMini Fanatiek lid

Dec 6, 2011
    2,649
    76
    48
    Female
    Utrecht
    Ik zou het zelf gewoon doen. Lekker goed schoonmaken en klaar

9. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Hey Ingrid als je alles kan vervangen zou ik het gewoon doen hoor! Ik denk dat het afgerade word omdat er dan meer van word verkocht. Ik bedoel er word toch ook gevraagd om moedermelk voor prematuur kindjes die geboren worden en dat komt dan toch ook niet van de eigen moeder af?

Ik zou het gewoon doen! Ik heb zelf omdat hem toch bijna nooit gebruik de handkolf van avent gekocht die is trouwens prima te betalen. Deze kan je weer gewoon helemaal uitkoken dus gaat straks ook weer mp op.

Liefs!

10. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

Dec 6, 2009
    1,409
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zou het wel doen, gewoon schoonmaken/nieuwe onderdelen kopen eventueel en steriliseren.
    Heb zelf net een handkolf van avent gekocht nog nieuw in de verpakking. dus er zitten ook nieuwe producten bij op marktplaats. Echt super, kan je voor de helft van de normaalprijs kopen.
    Succes!

11. Frenzy

Frenzy Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,112
    263
    83
    Hier wel gedaan, een freestyle, prima ding. Heb ook nog een enkelzijdige te koop, van avent zo een heel set (pb maar mocht je intresse hebben), echt maar nauwelijks gebruikt (hooguit 5 keer!), want ben geen makkelijke kolver en heb kwam al snel op dubbel kolven terecht

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

Jan 13, 2007
    16,251
    790
    113
    tilburg
    Ja hoor. Ik heb dat bijde keren gedaan. Bij mijn Zoon moest ik alle voedingen kolven en moest dus een electrische aanschaffen. Het werkt er een van medela enkele electrisch. Vond hem super en stond echt te kijken van de hoeveelheid melk vergeleken met de hand. Ook de standen zijn te verwisselen etc.

Ik heb online bij medela het Silicone borststuk nieuwe gekocht en dat silicone of plastic dingetje erin waar de melk overheen gaat voor het in de fles valt. Alles op de stroom na kon uitgekookt worden dus waarom
    Niet. In het ziekenhuis gaat hij het hele ziekenhuis door na desinfecteren

13. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

Mar 21, 2012
    23,278
    16,666
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hee meiden bedankt voor alle reacties.
    Ik ga eerst eens op MP kijken wat er allemaal te krijgen is aan kolven.
    Idd in het ziekenhuis gaat die ook het hele ziekenhuis door en bij een thuiszorgwinkel kun je hem ook huren.
    Als ik alsnog besluit er eentje zelf te kopen dan doe ik een handkolf want die zijn redelijk betaalbaar en het is ook alleen maar voor heel incidenteel gebruik dus een electrische is niet direct nodig.

Ik heb ieder geval iets om over na te denken.

Bedankt voor alle reacties.

Gr Ingrid.

14. Pluus

Pluus Fanatiek lid

Aug 20, 2011
    2,530
    1
    0
    Ik heb het wel gedaan! Bij de swing kun je ook de moter doorspoelen dus was die ook schoon voor ik hem heb gebruikt! Daarnaast heb ik alle losse spullen zelf gekocht! Ideaal!

15. Bilou

Bilou Bekend lid

Oct 29, 2011
    879
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn kraamhulp raadde het af ivm hiv bijvoorbeeld.

16. ratatosk

ratatosk VIP lid

Mar 16, 2010
    5,429
    5
    0
    Ik heb de PISA tweedehands gekocht (de freestyle bestond nog niet of was net uit). Superding, niks mis mee. Ik heb hem laten testen bij de thuiszorgwinkel en hij was nog perfect op sterkte.
    Er zaten ook heel wat medela flesjes en wat andere gebruiksspullen bij. Die heb ik grondig uitgekookt en in gebruik genomen.

Mijn swing heb ik toen weer verkocht via marktplaats!

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

Oct 8, 2006
    34,238
    7,282
    113
    Female
    Brabant
    Ik had de pump in style advanced en daar kan absoluut geen melk in de motor komen, zit een membraan voor. En de kans dat er door de slangen daar melk bij komt, is wel heel klein. En het is dus sowieso allemaal schoon te maken.

Share This Page