Zouden jullie een onderzoekstraject starten?

Discussie in 'Miskraam' gestart door LadyT, 1 mrt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piccolina

piccolina VIP lid

5 mrt 2012
    7.199
    5
    0
    Bloedstolling is 6weken ma miskraam prikken werd mij verteld..

Ja je moet betalen maar dat is echt belaangrijk bij vele miskramen.
    Mocht jij of je man aparte dna hebben kan dat zijn dat het niet match en moet je ivf traject in. Hoeft ook niet want we kwamen na miskraam chromosoom onderzoek bij dochter dat ik, mijn oudere dochter 3 genen hebben ipv 2 op chromosoom ar14. Het is zeldzaam en vilgens lumc genetica is zo dat het 0.0 met je doet dus afwijking willen ze dat niet eens noemen. Maar wat wel kan is dat het kan zich muteren natuurlijk.
    dat is geen ooraak van miskraam in ons geval dus hoedt ook niet.
    Maar voor eigen geruststelling zou ik 400 euro kunnen missen denk ik

2. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik overweeg dit ook later, het is niet dat we het niet willen, maar nu niet kunnen. Daarbij moet je voor allebei een eigen risico betalen dus is 2 keer €375 betalen, is €750. Dat is toch een behoorlijk bedrag.

Ga toch weer even contact opnemen met het ziekenhuis voor de stollingswaarden. Ben nu al meer dan 2 maanden verder en vind het vreemd dat het bij anderen wel eerder gedaan kan worden.

Ik hoop dat het gewoon pech is geweest in mijn geval. Maar dat hoopt iedereen.

3. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn
    We zitten allemaal een beetje in hetzelfde schuitje lees ik! Hopelijk hebben wij allemaal gewoon dikke pech en zijn wij allemaal snel zwanger.

Hopelijk mailt je gyn terug dat je iets eerder mag komen en anders gewoon nu alvast een afspraak maken voor over 3 of 4 weken.

Wij wachten het ook nog één keer af! Hopelijk gaat het de volgende keer wel goed.

Vraagje tussendoor, mijn gyn zei dat een chromosoom onderzoek kan aangeven dat één vd twee een afwijking kan hebben maar dat je hieruit niet kan halen of dit goed of fout is? Of heb ik dit verkeerd begrepen? Kan er ook iets anders uitkomen? Ik snap het niet helemaal namelijk?

4. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Op zich kan het zelfs nu al. Als alles dan goed is dan is het ook zo. Alleen bij afwijkende resultaten moet je dan nog een keer testen en vanwege geld laten ze je nu dus sowieso wachten.

5. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL

Ik heb aan de gynaecoloog nog niets laten weten over de onderzoeken, dus wachten ivm financien weet zij niet. Ze heeft het me voorgesteld in december en ik kon zelf contact opnemen als ik dit wilde doen. In de eerste instantie wilde ik helemaal geen onderzoeken of sleur in het ziekenhuis omdat ik vanaf september iedere maand meerdere keren in het ziekenhuis heb gelopen. Wilde dus rust.

Ik overweeg nu wel het stollingsonderzoek te gaan doen, alleen is het nu wachten wanneer dit zou kunnen. Ziekenhuis blijft volhouden dat ik 3 maanden niet zwanger geweest moet zijn, dat is de procedure. Dus dan kan het nog niet, gezien ik nu 2 maanden en 1 week niet zwanger ben.

6. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik hoop inderdaad dat iedereen pech heeft en dat we volgende keer een blij bericht kunnen plaatsen! Wat het chromosoomonderzoek betreft kan ik je geen antwoord op geven. Ik ben hier (nog) niet mee bezig geweest. Wat de gyn me wel vertelde is dat als één van de twee een afwijking heeft dat dit niet hoeft te betekenen dat dit een oorzaak van een miskraam is. Misschien wordt dit bij jou ook bedoelt? Anders weet ik het helaas niet.

7. Minty

Minty Bekend lid

5 feb 2015
    970
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dit is inderdaad het geval. Voor de drie maanden is de kans wat groter dat je vals positief test en dan moet je nog een keer testen. Na drie maanden is dit niet meer het geval. Kwestie van kosten drukken.

8. cdvg

cdvg Fanatiek lid

10 feb 2015
    1.043
    0
    36
    Vrouw
    Eigen ondernemer zijn

Ja dat zei ze inderdaad maar wat ze ook zei is dat er een afwijking kan zijn bij één van beiden maar dat er niet gezien kan worden of dit een goede of foute afwijking is, als dit klopt heb je toch ook niets aan dit onderzoek? Moeilijk allemaal hé!!

Wellicht kun je alvast een afspraak maken?

9. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Oh zo bedoel je met kosten drukken. Ik snap het!
    Ik kan nu over 3 weken laten bloed prikken, mits ik niet zwanger ben natuurlijk. Dus even afwachten!

10. LadyT

LadyT Fanatiek lid

10 jun 2011
    1.042
    1
    38
    Dank je wel voor jullie reacties!! Echt ontzettend lief!

Hier gaat het wisselend, soms prima en soms ontzettend verdrietig.. Fysiek vind ik het erg meevallen deze keer, wat erg heftig dit weekend, maar het bloeden neemt nu al af. Emotioneel is het een ander verhaal...

Ik weet nog niet zeker wat we willen, maar ik neig erna dat we nog éénmaal voor de gok gaan (éen zwangerschap, dus kan zo weer aantal maanden duren) en als dat ook mislukt, dan moeten we wel (voor mijn gevoel) het onderzoekstraject aangaan.
    Ik ben zelf erg bang voor alles wat met ziekenhuizen te maken heeft (Van ervaringen als kind) en denk dat dit in het gezin ook veel negatieve energie geeft.. maar het blijft lastig, wat als ik nu de verkeerde keuze maak en we het wel hadden moeten laten onderzoeken..

Het blijft zo oneerlijk en verdrietig allemaal!

Jullie lieve reacties doen me echt goed, heel heel erg dank je wel!

11. Eef13

Eef13 Fanatiek lid

28 mrt 2012
    1.214
    3
    38
    NULL
    NULL
    Hoi LadyT,

Ik zou voor de onderzoeken gaan.
    Ik heb 4 miskramen gehad. Eentje voor mijn zoontje en 3 erna.
    Na de 2e dacht ik "nou ja, vorige keer had ik er ook 1 en toen mijn zoon". Maar toen kwam er weer een miskraam (de 3e). Ik heb toen een paar dingen laten onderzoeken, maar verder niks. Ik had de doorverwijzing voor het genetische onderzoek, maar vond dat allemaal zoveel gedoe. Het zou de volgende keer wel goed verlopen. Zoveel pech kon ik toch niet hebben? Wel dus en dat was miskraam 4. En toen wilde ik ALLES laten onderzoeken en zo snel mogelijk. Ik had er uiteraard spijt van dat ik het niet al na de 3e miskraam had laten onderzoeken, want ik heb daardoor weer meer dan een half jaar tijd verloren en ik wilde graag 2 kindjes met een klein leeftijdsverschil. Mislukt dus.
    Deze donderdag mag ik de testen gaan doen. Ze wilden eigenlijk 12 weken na de laatste zwangerschap, maar 10 weken was acceptabel.
    Het mocht zelfs eerder, maar als de resultaten dan een afwijking vertonen, dan moet je het nog een keer doen.

Gewoon doen, zou ik denken. En ik hoop dat een volgende zwangerschap (met of zonder onderzoeken) voor jou de goede is !!

12. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    #32 snowwhite81, 5 mrt 2015
    Laatst bewerkt: 5 mrt 2015
    Nou, heb ik eindelijk de moed weer contact met het ziekenhuis op te nemen n.a.v. de onderzoeken. Destijds werd er gezegd als er wat is kun je altijd mailen of bellen. Dus ik gebeld, maar kreeg geen duidelijk antwoord van de spreekuurassistente en kon de vragen beter op de mail zetten. Dus ik dat gedaan. Gevraagd of het mogelijk was dat ik het stollingsonderzoek eerder kon doen omdat het nu al meer dan 2 maanden geleden is. Ook gevraagd hoe het zit met chromosomenonderzoek en aangegeven dat ik geen echo wil vd baarmoeder waar vloeistof ingespoten wordt. Het

Kreeg ik vandaag een heel onvriendelijke mail terug dat het beleid is dat het pas vanaf 2e week van april kan (is sowieso raar want dan is het al 3 maanden en 2 weken). Dat het chromosomenonderzoek volledig betaalt moet worden door onszelf. Daarbij dat ze dit niet gaat inplannen voor me en dat ik haar niet meer kan bereiken via dit mailadres omdat ze niet meer gaat reageren.

Het stond er zo bot en respectloos in, stond stomverbaasd.

Anyhow, ik mag die stollingsonderzoek toch niet doen want ik heb niet 3 maanden veilig sex gehad. Volgens haar zegt 3 x menstruatie niets en kan er zomaar een vroeger zwangerschap geweest zijn die je dan niet eens zelf merkt en zou ik zomaar al nog extra miskramen gehad kunnen hebben zonder dat ik het weet of dat dit aantoonbaar is.

Ben even stil... wat moet ik hier mee bah

13. Vogelhuisje

Vogelhuisje Bekend lid

2 apr 2014
    879
    1
    18
    Ik las al mee maar toch even een reactie,

Zo hé.... Dat is niet echt een normale reactie! Wie was dit de assistent of de gynaecoloog? Ik zou contact opnemen met je huisarts denk ik... Die heeft ons na 3 miskramen goed geholpen... Wij zijn toen bij de internist terecht gekomen die (nav longembolie en trombose maar ook de vele miskramen) alle onderzoeken heeft gedaan... Op basis daarvan kwam er iets uit waardoor ik doorverwezen ben naar de van creveveld kliniek in UMC Utrecht...

Overigens hier wel dingen uitgekomen kwa stolling maar totaal niet iets dat we verwachten en ook niets dat kan verklaren waarom ik 3 miskramen heb gehad. Nu is dit de laatste dus wij stoppen met onderzoek naar de miskramen...

14. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Snowwhite wat je hiermee moet doen? Ziekenhuis bellen en je dossier opvragen. Ophalen en naar een ander ziekenhuis gaan. Echt... geloof me! Hier moet je dus niet zijn! Wat een schandalige manier van doen!! Echt, ga alsjeblieft naar een ander ziekenhuis. Pm me anders waar je woont en welk zkh dit is, dan kan ik je misschien vertellen wat een betere optie is. Ze moeten zich kapot schamen dat ze zo met je omgaan!

15. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    En chromosoomonderzoek wordt gewoon volledig vergoed MAAR gaat van je eigen risico af, bij beiden. Dus meestal betaal je het inderdaad volledig, maar niet als je je eigen risico al hebt gebruikt.

16. Maria999

Maria999 Fanatiek lid

5 jan 2012
    4.525
    2
    36
    Snowwhite, echt schofterig. Wegwezen daar, dit is echt niet normaal. Sterkte.

17. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dit was de PA verloskunde. Heb dit ook al eerder gehad daar dat ik niet tevreden was over het verloop. Toen ik te horen kreeg dat het hartje niet meer klopte moest ik iedere keer terug komen om te kijken hoe het dan was. Ik had iedere keer een andere arts. Uiteindelijk had ik een onderzoek bij het hoofd van de afdeling en die man zei dat ik de eerst volgende keer echt bij mijn eigen gynaecoloog moest omdat dit niet handig was zo iedere keer een verschillend persoon. Hij had nog nagevraagd of de eerst volgende afspraak ook daadwerkelijk bij haar (de gyn) was en niet bij een PA verloskunde. Dat was dus zo. Op de dag dat ik de afspraak had was de gynaecoloog niet aanwezig en had ik alsnog een afspraak met de PA verloskunde...

Ik heb in november ook nog een test gedaan op een maandag dat ik eigenlijk ongesteld moest worden (dom). Hier zag ik een heel licht streepje dus ik dacht zwanger. De dag werd ik ongesteld en moest ik toevallig naar het ziekenhuis. Ik had aangegeven van de test en ik kreeg direct een inwendige echo waar ze niets op konden zien. Er werd ook een test gedaan en deze was negatief. Bloed geprikt en geen HCG. Het was dus niets. Het hoofd van de afdeling, een professor, zei toen dat de test waarschijnlijk niet goed was die ik had gedaan.

De PA verloskunde en de gynaecoloog zetten in mijn dossier dat ik 3 x een miskraam gehad heb vanwege die test. Ik heb aangegeven wat het hoofd van de afdeling gezegd heeft, maar zij zijn het niet mee eens.

Vind het nu ook wel knullig dat ze zegt dat ik 3 maanden niet zwanger geweest mag zijn voor het stollingsonderzoek en dat ik dat alleen kan aantonen door veilig te vrijen. Dat snap ik op zicht wel, maar de manier waarop het gezegd werd is best bot. Alsof ik tussendoor nog 2 miskramen gehad heb. Ik weet toch zelf wel hoe mijn lichaam zich voelt. Ik heb in januari niet eens gemeenschap gehad tot de menstruatie, mijn hoofd stond er niet naar. En mijn 2e menstruatie kwam 3 dagen nadat ik normaal ongesteld zou moeten worden. Ik denk niet dat ik nu misschien wel een hele vroege miskraam gehad zou kunnen hebben. Bovendien heb ik al testen gedaan tussendoor en die waren al die tijd negatief.

Maar door wat ze gezegd heeft ga ik dan weer twijfelen en denken zou het kunnen dat ik nog een paar keer een vroege zwangerschap gehad heb? Is toch erg dat ze me daar mee laat zitten....

Ik ga een afspraak maken in een ander ziekenhuis denk ik, in overleg met de huisarts. Zou de huisarts ook een stollingsonderzoek kunnen uitvoeren eigenlijk?

En hoe zat het bij jullie? Al die tijd ook veilig sex gehad voor de testen gedaan konden worden?

18. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Welnee! Wij hebben gewoon geprobeerd zwanger te worden iedere maand. Geen enkel probleem!

Je huisarts kan je ook helpen met een ander ziekenhuis inderdaad. Soms je zorgverzekering ook trouwens.

19. snowwhite81

snowwhite81 Actief lid

2 jan 2015
    103
    0
    0
    NULL
    NULL
    Volgens de PA verloskunde mag je geen stollingsonderzoek doen als je geen anticonceptie gebruikt hebt gedurende 3 maanden.

Ik ga alles even laten bezinken. Had me voorgenomen om geen onderzoeken te doen vanwege rompslomp in het ziekenhuis en me toch over de drempel heen gezet. Krijg ik dit weer. Ik denk dat ik volgende week een afspraak inplan met de huisarts.

Heeft er hier trouwens iemand ervaring met een osteopaat en miskraam? Ik heb wel eens gelezen dat zij ook e.e.a. kunnen doen.

20. Nuage

Nuage VIP lid

12 mrt 2008
    9.020
    659
    113
    Nou dat is dus echt onzin. Je mag 3 maanden niet zwanger zijn geweest, dat is waar. Mijn gyn heeft mij absoluut niet verplicht om 3 maanden anticonceptie te gebruiken en ik heb dit ook nog nooit eerder gehoord.

Deel Deze Pagina