Zouden jullie een verhaal dat zo begint verder willen lezen?

Discussie in 'De lounge' gestart door ThunderAngel, 26 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal

zonnestraal Niet meer actief

Whoehoeeeeee..! Ik wil meer... :D :D

vind het nu al super....! Laat de rest maar komen...

2. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    goed hoor, vind het alleen een beetje ongelovelijk dat het schoolgebouw toevallig nét in het laatste boek te vinden is.

Ik had dan zoiets gedaan als: na een tiental boeken....

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik wacht af vanavond ga niet eerder slapen tot k meer heb gelezen ;)... dus ik wacht af :) echt een super verhaal.. haha nooit gedacht dat ik zoveel zou lezen :p

4. Niet meer actief

nee ik zou niet doorlezen maar dat komt alleen omdat het me niet aanspreekt, rokende figuren in donkere steegjes met lugubere verzoeken MAAR je schrijft wel ontzettend goed....ga zo door!

5. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Ik bedoel natuurlijk ongeloofwaardig... #-o
    Ja zo zie je maar, IK moet echt géén verhaal gaan schrijven! hahaha :oops:

6. En waar blijft de rest? :) Knap hoor!

7. bonnievdakker

bonnievdakker Fanatiek lid

10 jan 2007
    1.081
    0
    0
    Kleuterjuf
    Sassenheim
    Ja hallo, ik kan niet slapen voor ik weet hoe het verder gaat! MEER, MEER!

8. dayenne

dayenne VIP lid

14 aug 2007
    7.564
    0
    0
    Thuismama
    op 'n roze wolk!
    En dat gedeelte dat je hebt verwijderd, krijgen we dat ook nog te lezen?

9. hardloper

hardloper Niet meer actief

nou, te laat voor mij. morgen tijdens de koffie dan maar weer :rolleyes: :D

10. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

2 jan 2008
    2.118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    Sjemig wat een super verhaal......... Ook ik wil MEER MEER MEER echt geweldig spannend heb het hele topic in 1 keer door gelzen en ik ben niet zo'n boekenlezer maar dit is echt spannend ben nieuwsgierig naar het vervolg ik wacht af

11. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    ik slaap nog niet :p komt er nog een stukje ? :)

12. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

2 jan 2008
    2.118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    Ik ben ook nog wakker kan wel een slaapmutsje gebruiken niet slecht bedield maar ben erg nieuwsgierig :D

13. Aura

Aura Niet meer actief

Ben aah het wachten hoor, errug he....:$

14. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Ja het weggehaalde stuk krijgen jullie ook te lezen. Net als de rest van het verhaal. Maar ben er nu ff zwaar onderhoud op aan het plegen, dus ff geduld. Vast een klein saai stukje:

Ik huiverde. Het klopte; de school was gedeeltelijk afgebrand, net als in mijn visioen. Ik moest nu snel naar Donkerdam en een einde maken
    aan de vloek. Ik nam het boek mee naar de balie en vroeg aan de bibliothecaresse of ze een kopie voor me kon maken van de
    bladzijde waarop de school beschreven stond.
    Daarna haastte ik me naar het treinstation, en kocht een retourtje naar Donkerdam. De medewerker achter het loket lachte.
    "Donkerdam? Daar heb ik al in geen jaren een kaartje naartoe verkocht. Het valt me nog mee dat ze een treinstation hebben."
    Ik glimlachte beleefd terug en pakte het kaartje van hem aan. Hij wees me op welk perron ik moest wachten, en vertelde me dat de trein
    over een halfuur zou vertrekken.
    Ik ging zitten op een bankje, stak een sigaret op en keek naar de menigte forenzen die in en uit de treinen kwamen en gehaast over de
    perrons liepen.
    Eindelijk arriveerde de trein, en ik stapte snel in.
    Ik nam plaats bij het raam, in de hoop tijdens de reis een beetje naar buiten te kunnen kijken, maar het was zo smerig dat ik er nauwelijks
    doorheen kon kijken.
    Het viel me op hoe leeg de trein was. Verderop in de coupé zat een oude man in te dutten. Verder was er geen levende ziel te bekennen.
    Misschien logisch, want de trein reed niet richting de grote steden, maar juist richting het platteland, de bossen en heide.
    Toen de trein in beweging kwam, voelde ik me steeds zenuwachtiger worden. Ik had het gevoel dat ik op geheime missie ging; en als ik
    erover nadacht, was dat ook wel een beetje zo.
    Hoe verder we reden, hoe verlatener het werd. Af en toe stopte de trein bij een tussenstation van een nietszeggend dorpje.
    We reden langs diepe, donkere bossen, wijd uitgestrekte weilanden en verlaten landweggetjes. Donkerdam deed zijn naam eer aan;
    hoe dichter bij het stadje we naderden, hoe donkerder de lucht leek te worden. Ook rommelde het wat in de lucht, een voorteken van
    onweer. Het regende zachtjes tegen de ruiten.
    Na ongeveer twee uur stopte de trein bij het eindstation Donkerdam. Eindstation. Toepasselijk, dacht ik bij mezelf.
    Ik stapte uit. Ik had geen idee waar van Donkerdam de oude school lag, maar erg ver kon het nooit zijn in een dorpje met maar tweeduizend
    inwoners. Ik liep een willekeurige richting uit. Nergens een centrum, nergens een hoofdstraat. Donkerdam zag er troosteloos uit.
    De straten waren leeg en verlaten, voor nagenoeg elk raam waren de gordijnen gesloten en ik zag nergens een winkeltje of wat dan ook.
    Er lag een grijze gloed over dit stadje, dat me diep triest stemde.
    Er stond een harde, ijskoude wind.

15. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113
    Pffffff man wat spannend zeg! Ik heb redelijk wat boeken versleten, waaronder alle boeken van Nicci French, een van mijn favoriete schrijvers. Moet zeggen dat je daar niet onder voor doet! Wat kan jij schrijven zeg!

Het enige wat ik "frustrerend" vind is het wachten op het vervolg..het liefst had ik het nu met harde kaft en al in huis gehad om het in één ruk uit te kunnen lezen :p

Echt super goed dit!

16. ThunderAngel

ThunderAngel Fanatiek lid

26 aug 2007
    1.684
    0
    0
    Apeldoorn
    Je maakt me verlegen hoor :oops:

17. cinneltje

cinneltje Fanatiek lid

2 jan 2008
    2.118
    0
    0
    Verkoopmedewerker
    Rosmalen
    Wouw echt super goed................en ja ook ik wil weten hoe het verder gaat meis echt toppie hoor

18. Niet meer actief

Ik kon niet meer stoppen met lezen en heb alles in 1x doorgelezen en wil meeeeeeeerrrr :D:D:D:D:D

Echt SUPERGOED :D:D:D:D

De toekomstige nieuwe beste schrijfster van nederland ;)

19. jessy77

jessy77 VIP lid

9 aug 2007
    8.640
    5.947
    113

Nee joh, nergens voor nodig..mag best gezegd worden ;)

Maarree...krijgen we nou meer of ben ik de enige die zo ongeduldig is? :oops:

20. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    haha nee hoor ben ook onegduldig :) we want more! ;)

Deel Deze Pagina