Wat moet ik hier van denken (ovulatietest positief zwangerschapstest negatief)

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door Nicole79, 9 feb 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nicole79

Nicole79 Lid

31 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste meiden,

Graag wil ik dit met jullie delen om jullie mening te horen.
    Sinds augustus 2011 is er PCOS geconstateerd bij mij en ik gebruik nu inmiddels al 5 rondes Clomid 50 mg.
    Sinds dat ik Clomd gebruik heb ik een cyclus van 31 dagen.
    Rond de 16e dag van mijn cyclus heb ik een ovulatietest gedaan en deze was positief.
    Gisteren dag 27 van mijn cyclus (4 dagen voor NOD) heb ik weer een ovulatietest gedaan aangezien ik nog steeds last van wittige afscheiding had en al een week een soort menstruatie achtige buikpijn heb. Deze Predictor ovulatietest was weer positief?! Hierna heb ik een zwangerschapstest gedaan (K2v5) en deze bleek negatief. Mijn man zegt dat ik "gewoon" ff rustig moet afwachten tot maandag en dan als mijn menstruatie nog niet opgang is gekomen weer een zw.testje moet doen.
    Mijn vraag aan jullie is kan dit door de Clomid komen dat ik twee keer een positieve ovulatietest heb (ook vlak voor NOD)?

2. imjustmyself

imjustmyself Niet meer actief

een ovaluatie test is en blijft een ovaluatie test.
    je zult toch even geduld moeten hebben haha
    ik weet het is makkelijker gezegd dan gedaan.
    ik moet ook 4 dagen wachten hihi

3. Nicole79

Nicole79 Lid

31 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ben het helemaal eens met je opmerking over de ovulatietest.

Alleen wat mijn vraag was of Clomid invloed kan hebben op de uitslag van een ovulatietest en of ik 2 keer positief kan testen in 2 weken tijd? Dan gooi ik namelijk de ovutesten de deur uit. :)

4. Wachtende

Wachtende Fanatiek lid

29 nov 2011
    4.414
    0
    0
    Nee je PCOS kan wel wel invloed op hebben

5. cheetah

cheetah Lid

21 okt 2010
    11
    0
    0
    NULL
    noord holland
    Ik gebruik geen clomid maar heb ook al drie maanden een postieve ovulatietest vanaf dag 25/26. Mijn cyclus is 28/29 dagen.
    Vind het ook heel vreemd, gebruik de ovulatietestjes van Zwanger en kids en twijfel sinds die tijd aan deze testjes. Ook omdat er op de zwangerschapstestjes van hetzelfde merk vaak hele lichte streepjes ontstaan en ik niet zwanger ben.
    Ben ook erg benieuwd hoe een ovulatietest positief kan worden aan het einde van een cyclus

6. Staffie84

Staffie84 Fanatiek lid

10 jun 2011
    2.670
    355
    83
    Zuid-Holland
    Door de PCOS kan je meerder posi ovutesten in 1 periode hebben..

je lichaam kan ook gewend raken aan clomid en er dus niet op reageren
    mogelijk is je ei dus nog niet gesprongen...

krijg je geen FM's ??

Ik zou anders idd maandag je gyn bellen om te vragen voor een echo

7. Nicole79

Nicole79 Lid

31 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee ik krijg geen fm-metingen helaas. Wacht tot maandag even of mijn menstruatie er is. Moet dan zo wie zo bellen met gyn om een afspraak te maken. Zal het dan ook is vragen hoe dat zit met doe ovu-testen en clomid pcos.

8. nooatje

nooatje Niet meer actief

Ik gebruik de ovutesten van sensitest en had ook 2 dagen knaltest op zat en zon maar geen vruchtbaar slijm dat had ik woe en do.daarvoor!!!! Vreemd! Wat moet ik nou geloven de test of het slijm?!!

9. lotuss

lotuss Fanatiek lid

11 sep 2008
    3.964
    1
    38
    Ik denk de ovutest nooatje. Ik heb ook vaak juist een paar dagen voor m'n eisprong vruchtbaar slijm. Dan heb ik vaak ook het meeste zin merk ik. Denk omdat je lichaam graag wil dat de zaadcellen al liggen te wachten op de eicel. :D
    Soms heb ik juist wel op m'n ei het meest vruchtbaar slijm dus het kan nog wel een verschillen.
    Maar ja, als je ruim klust mis je je eisprong toch niet.

10. nooatje

nooatje Niet meer actief

Dankjewel:)

11. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.975
    15.607
    113
    Nabij Utrecht
    Als ovu testen zo onduidelijk is/verwarrend is, waarom gaan jullie dan niet tempen?

12. Nicole79

Nicole79 Lid

31 jan 2011
    8
    0
    0
    NULL
    NULL
    In het ziekenhuis hebben ze aangegeven dat ik mijn temperatuur niet meer hoefde bij te houden en heb dat sinds die tijd ook niet meer gedaan. Maar wat ik nu had heb ik in eerdere cyclussen nog niet gehad. Volgende week moet ik het ziekenhuis bellen om een afspraak te maken en kan ik dit gelijk aangeven en vragen wat dat te betekenen heeft.
    Nog een paar daagjes afwachten dus ...

Deel Deze Pagina