Hoi meiden, Is dit duidelijk genoeg of moet ik er nog wat bij zetten... Het is een brief voor de ouders van school van onze oudste... Hallo, ik ben Dylan Snijders en ik ben erg allergisch voor pindas, noten en eieren. Wanneer ik met één van deze producten in aanraking kom, kan ik een anafylactische shock krijgen. Dit kan levensbedreigend zijn. Zouden jullie daarom rekening met mij willen houden, zodat dit voorkomen kan worden? Dit kunnen jullie doen om mij te helpen: Als jullie voor school normaal gesproken een broodje eten met producten waarin eieren, noten of pindas kunnen zitten kan ik, door aanraking, daarvan in shock raken. Zouden jullie daarom deze producten niet voor schooltijd op brood willen doen? Je kan ook na je broodje je handjes goed wassen met zeep en je tandjes poetsen. Traktaties Op school heb ik een eigen bakje waaruit ik iets mag hebben als er getrakteerd wordt. Of je kan altijd overleggen met mijn mama wat ik wel mag eten. Eten op school Zouden jullie rekening kunnen houden met mijn allergie door bijvoorbeeld mijn vriendjes en vriendinnetjes op school geen producten mee te geven met pinda , ei of noten erin? Bijvoorbeeld: broodje pindakaas, hazelnotenpasta,
duidelijk, maar gelukkig dat dit erbij staat:Zouden jullie daarom deze producten niet voor schooltijd op brood willen doen? Je kan ook na je broodje je handjes goed wassen met zeep en je tandjes poetsen. want stel je voor me kind is dolllll op broodje pindakaas? zou toch wel erg jammer zijn als hij geen broodje pindakaas meer kan eten?
waarom de hele school?? klasgenootjes en/of vriendjes zou ik dan nog snappen, maar als kindje in een andere klas zit en nooit in aanraking komt met jou kindje??
Op zich wel duidelijk, maar ik houd zelf niet zo van brieven/kaartjes die 'namens' kinderen geschreven worden. Zou dus zelf een bruef vanuit mezelf schrijven aan de ouders. Maar dat is persoonlijke smaak. En eerst even met de juf/meester overleggen hoe het beste met zijn allergie om te gaan en wat t beste werkt om ouders te informeren. Maar dat heb je vast al gedaan!
Ik begrijp het probleem, maar als deze zo ernstig is dat klasgenootjes (mijn zoon heeft er 30) geen pindakaas op brood mogen en geen brood, muffin of koek met ei erin of een broodje met spijs of koek met amandeltjes (speculaas bijv.) meer meemogen (en niet iedereen kent de ingrediëntenlijsten van de produkten uit hun hoofd) dan zou ik een brief laten schrijven door de schoolleiding. Ik neem aan dat zij ook goed op de hoogte zijn ivm het gebruik van de epi-pen?
Het is voor de kindjes in de klas niet voor de hele school sorry stond er niet bij... maar het is dus wel duidelijk genoeg? heb uiteraard al met de school en leerkracht overlegd
Mijn neefje had dit ook en kon zelfs in shock raken als een kindje bijvoorbeeld pindakaas op brood had gehad, zijn handjes niet had gewassen en dan de deurklink had beet gepakt. Pakte mijn neefje die zelfde klink vast, kon mijn broer naar het ziekenhuis. Vandaar waarschijnlijk de hele school, ts? Ik vind het een hele duidelijke brief maar ik zou er even bij zetten waarom vriendjes en vriendinnetjes het ook niet mogen. Bijvoorbeeld het voorbeeld wat ik hierboven noemde?
Ik zou hier niet blij mee zijn als ouder Ik vind dat je niet van zoveel mensen kan vragen om zoveel normale producten niet te gebruiken.
Onze zoon gaat naar speciaal onderwijs met zes kindjes in de klas en twee leerkrachten, ze weten hoe de epi pen werkt.... vind het ook doodeng om hem naar school te laten gaan juist omdat de allergie zo ernstig is...
Hele school geen pindakaas meer op brood? Nee, kan je niet eisen. Je zal je kind moeten leren zelf met bepaalde hygiënevormen om te gaan.
Ik zou het uit naam van jezelf doen en niet vanuit je zoon zijn naam. De ouders moeten hier wat mee gaan doen, niet zijn klasgenootjes. Komt op mij wat kinderlijk over op deze manier. Ik zou graag de feiten willen horen en wat ik als ouder er aan zou kunnen doen.
Je briefje is wel duidelijk, maar ik zou het doodeng vinden om op andere ouders hun hygiëne te moeten vertrouwen. Onze oudst had KMA, niet zo ernstig dat ze in shock kwam oid. Ons viel het toen echt op dat andere mensen er gewoon niet bij nadenken. Op het moment dat je het benoemd was bijna het standaard antwoord, ach voor een keertje kan het geen kwaad toch?! Ik hoop voor je dat ze rekening met je zoontje houden.
ik vind dat dat wel kan als een kind zo enorm ziek kan worden door slechts een ander kind de hand te geven als die een boterham pindakaas gegeten heeft. kleine moeite toch om naar school iets anders mee te geven en om te zorgen dat jouw kindjes even de handen wassen voor ze weer naar school gaan?
Oh oke. Maar ik zou het toch via de schoolleiding doen, dat heeft toch meer impact. Sterkte trouwens, het lijkt me heel akelig zo in angst te moeten leven.
Ik vind het leuk dat je het vanuit je kind schrijft. Dit maakt het, voor mijn gevoel, dat je als andere ouder extra je best wilt doen voor jouw kindje en het maakt de brief luchtiger (ook al is de boodschap serieus) Ik zou er geen moeite mee hebben als ik mijn kindje daardoor geen pindakaas zou mee mogen geven. Er zijn genoeg andere dingen om te eten. Wel eng zo'n allergie voor jou en je kindje.
Dit vind ik eigenlijk ook. Is het niet voldoende als de juf of meester iedereen direct na het eten handjes laat wassen? En tijdens het eten geen lichamelijk contact maken, wat meestal toch al niet gewenst is tijdens het eten zelf. Als 1 van mijn kinderen een slechte eter zou zijn en alleen goed brood eet als er pindakaas op zit dan zou die dat echt mee krijgen naar school. Er wordt van ze verwacht dat ze hun brood opeten dus klooien met ander beleg zou ik dan wel thuis doen. Ik neem aan dat de juf hierin ook haar verantwoordelijkheden heeft? Het zou niet zo mogen zijn dat andere kinderen bepaalde dingen niet mogen eten omdat 1 kind er niet tegen kan. Dan is goede controle op handjes wassen e.d. meer op z'n plaats denk ik.