Zouden jullie even willen kijken?

Discussie in 'De lounge' gestart door willow23, 16 jun 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi ts. Hier een dochter van 7 met ernstige allergieen. Is met 8 mnd in anafylactische shock geraakt van ei. Uit bloed onderzoek kwam ook koemelk, soja, pinda en noten. Inmiddels gaat ze naar groep 4 heb dezelfde angsten gehad als jij. Ik merk dat ouders echt wel mee willen denken. De juf op school hield goed rekening met de situatie. Heb wel altijd gezegd, het is dochters en ons probleem, niet van de andere ouders en kindjes. Sporen vermijden wordt erg lastig, is het bewezen dat hij op sporen reageert? Pinda's vermijden is wel te doen, maar er zijn heel veel noten soorten en ei zit ook in heel veel dingen. Bij dochter in de klas trakteerden ze wel bv cakejes maar daarna handen wassen en vloer vegen. In de cake is de ei zo verhit en verhouding heel laag. Puur ei bv gekookte eitjes kwamen de klas niet in! Afspreken gaat ook goed. Eerst nodigde ik de kindjes bij ons uit. Ik probeerde de ouders een beetje in te schatten en bij ergens spelen epipen mee en ik sprak af, ze mag fruit, alle soorten drinken en iets uit haar tasje wat ik altijd meegeef met afspreken. Het is een lange weg met veel onzekerheid maar stap voor stap zul je merken dat ook je zoontje een fijne schooltijd kan hebben! Succes en als je wat wil vragen hoor ik het wel!

2. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    De site anafylaxis.nl is trouwens erg fijn. Veel info en je kan kaarten laten maken in de taal van het land waar je bv op vakantie gaat. Maar te zien aan de opzet van je brief voor de leerkrachten heb je die site al ontdekt ;)

3. piekie

piekie Lid

9 jun 2009
    49
    0
    0
    NULL
    NULL
    Over de allergie heengroeien kan trouwens wel hoor! Dmv provocatietesten weten we inmiddels dat dochter niet meer allergisch is voor koemelk, soja, sesam, hazelnoot, walnoot en ei! Hadden we nooit verwacht. Over ei groeit 80% heen, over pinda 15%. in september gaan we pinda testen. Onze dochter raakte zelfs bijna in schock na het aaien van een paard, nu rijdt ze zelfs paard, er is dus hoop!

4. A2CA

A2CA Niet meer actief

Ik vind je 2e brief echt goed. Ik zou er zelf zeer zeker rekening mee houden.

Omdat het echt levensbedreigend is zoals jij zegt vind ik het bewonderenswaardig dat mensen er moeite mee hebben om er aan mee te werken, terwijl je dan toch eigenlijk een bewuste keuze maakt op de kans dat je een ander kind vermoord??

Misschien heel cru gezegd maar jullie kiezen een boterham met pindakaas voor het leven van een ander kind? Petje af hoor :^)

5. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Manyana, er zijn nu eenmaal mensen die de impact van hun gedrag bij dit soort dingen niet kunnen bevatten. Niet omdat ze vervelend willen zijn, maar simpelweg omdat ze het niet kunnen begrijpen.
    En er hoeft er op een school met honderden mensen maar eentje zo te zijn en het kan al misgaan!

6. willow23

willow23 Niet meer actief

He hoi

Wat fijn om te horen!!! dat geeft mij wat meer hoop!!!
    Ook fijn dat het goed gaat op school! Ik wil ook graag dat ons kind normaal naar school toe kan gaan, en als ik je stukjes zo lees moet dat met de hulp van school wel lukken!!

Bedankt voor je berichtjes!!

Deel Deze Pagina