Ik ben vrijdag naar de dokter gekregen en kreeg daar te horen dat ik een keel en oorontsteking had, alles zit vast door het slijm, maar omdat ik zwanger ben bes het advies uitzieken en uitrusten (slaap 's nachts niet van de keelpijn). Goede tip met een peutertje van 2.5! Gisteren heb ik een poging gewaagd om te werken, maar mijn accu is volledig leeg, dus heb mij vandaag ziek gemeld (leek mijn baas sowieso beter), Nu ga ik vandaag naar de verlos en hoop ik daar nog wat tips te krijgen wat wel mag, maar misschien hebben jullie wel de huis/tuin en keukentips tegen keelpijn of weten jullie iets wat slijm oplost.. Ondertussen ben ik het ziek zijn zo gruwelijk beu.. alvast bedankt!
He wat vervelend dat je zo ziek bent! Veel drinken om alle afvalstoffen te verwijderen...Probeer tussendoor ook een soepje of bouillon te nemen als eten echt pijn doet. Ik zag toevallig net iets voorbij komen van Vogel: echinaforce hot drink voor extra weerstand na ziekte; misschien is dat iets? Beterschap!
je mag gewoon xylometazoline neusspray hoor als je zwanger bent. dit lost waarschijnlijk allebei de problemen op! je moet het alleen niet langer dan een week gebruiken.
ehh ik denk dat je je slaap harder nodig hebt als iets anders met een peuter en zwanger, dus zou zelf nog maals bellen en aangeven , alles leuk en aardig maar ik slaap niet van de keelpijn. Dus zou ik graag een kuurtje willen.daarnaast houden ze 4 dagen aan voor een ontsteking om zelf opte lossen. aangezien je vijdag heen geweest ben zit je nu op 4 dagen en heeft je lichaam blijkbaar een beetje hulp nodig.
Bij keelpijn helpt hier ook vaak de 1000mg bruistabletten (kruidvat). En sapjes, fruit, bouillon en veel slaap.
Kamillethee werkt heel goed bij keelontsteking. Het is namelijk ontsmettend. Je kunt het ook in geconcentreerde druppels krijgen die je in water moet doen, maar gewoon thee maken met een theezakje is net zo goed. Wat ik ook kreeg van de ha was zakjes met pijnstillend poeder dat je met gorgelen. Dacht idd paracetamol. Bruistablet zal ook wel werken of een gewone pil oplossen en dan gorgelen. Ik vond het echt te smerig, maar misschien kun jij er wel tegen.