Grappig dat vele de auto wel als onveilig zien en het eten niet, een klein kind vetmesten (ik bedoel een magnum met 5 maanden gaat erg ver) is wel degelijk onveilig tenzij obesitas met mogelijk bijkomende Diabetes, hartaandoening etc. als veilig beschouwd worden. Maar er iets van zeggen? Tsja je weet bij veel mensen dat dat niet in goede aarde valt en het kind er helaas niets mee opschiet.
Het is niet alleen onveilig, maar ook nog eens heel slecht voor de rug van het kindje! Je moet stevig in de stoel zitten. Half onderuithangend is echt slecht! Ik snap dat je het lastig vind om het zelf aan te kaarten. Nu ga ik iets gevaarlijks zeggen (ik ga vast kritiek krijgen), maar bel anders eens voor ADVIES naar BJZ. Hoef je nog niet eens te melden over welk gezin het gaat. Succes! PS: Mijn mond viel al open toen ik dat last van de Magnum met 5 maanden. Mijn oudste (4,5) krijgt nog geen Magnum! Waterijs verkoelt sowieso veel beter, maar als je dan toch per se een ijsje moet geven, doe dan een raketje of zo... En dan nog is dat met 5 maanden nog niet nodig!
ik ben het helemaal met je eens, maar iemand die het normaal vindt om een kind van onder een jaar suiker, ijs, chips oid te geven die gaat niet inzien dat dat gevaarlijk kan zijn. Terwijl een autostoel meer duidelijk maakt wat daaraan gevaarlijk is...daar heb je evt. nog een kans
Lastig, ik zou zelf niet het type zijn om daar wat van te zeggen. Het is tenslotte hun eigen verantwoordelijkheid. En áls ik er al wat van zou zeggen dan meer zoiets in de trant van: "goh hebben jullie nu al een autostoeltje groep 1? Zat ze niet meer lekker in de maxi-cosi?" en dan zal het gesprek misschien vanzelf op het onderwerp veiligheid komen en dan kan je alsnog je mening geven. Maar dan op een subtiele manier.
ik kan me niet voorstellen dat het een hele magnum was, zal wel een likje geweest zijn, en tja iedereen moet dat zelf weten. Qua auostoel, ik zou voorzichtig vragen wat de reden is, wellicht past het niet meer in de maxicosi 9 kilo is behoorlijk zwaar dus zal die ook groot zijn.
betreft de magnum, persoonlijk vindt ik dat niet zo shocking vanaf een jaar of 2,5. Maar geen baby, alhoewel ik mijn kleinste van de tweeling tegenwoordig dagelijks een cornetto geef om aan te komen. (ondergewicht) en toen hij 1 jaar oud was gaf ik hem op doktersadvies slagroom. Betreft het topic, ik denk dat TS haar vriendin op het CB te horen zal krijgen dat haar kindje overgewicht heeft, maar van de autostoel zou ik gewoon even benoemen. Het ligt ook aan de manier waarop je het zegt. Bijv` Oh ..ik dacht dat het verplicht was om je kindje achterwaards te vervoeren.` Dan val je haar niet meteen af maar houdt je het meer bij jezelf.
Ik zou er niets van zeggen. Het is nou niet altijd zo dat ze denken "goh, je hebt gelijk" ze zal eerder in de verdediging schieten en vragen waar je je mee bemoeit.
Mijn baby is trouwens 5 maanden en weegt ook bijna 9 kilo (8700) Ik voer haar geen slagroom, maar ze is gewoon groot. Ze krijgt 5 flesjes met 180 cc + 6 schepjes Laatste fles met rijstebloem (treat van de dag) En 1 x per dag groente.
Over de magnum zou ik niets zeggen. Veiligheid vind ik wel heel belangrijk en gaat voor mij boven alles! Hier zou ik dus ook zeker iets van zeggen.