Hallo allemaal, Ik vond het leuk om vandaag nog eens een test te doen; het is zo leuk om dat tweede streepje te zien verschijnen Maar tot mijn grote schrik was het streepje ineens een stuk lichter dan de test van vorige week en de week daarvoor. Betekent dat dat het misgaat? Ben er heel erg van geschrokken. Heb woensdag de eerste echo.
Hoi LVDM, is het niet zo dat na een bepaalde tijd het hcg, steeds lager word? wanneer weet ik niet precies, misschien kun je het beter de vk vragen.. succes! Liefs Janneke
Hoi, Ik heb zelf 4 miskramen gehad en het streepje op mijn zwangerschapstest werd noooiit lichter behalve....toen ik een keer juist goed zwanger was! Na 9 weken kwam moeders voor moeders en die test was maar heel licht. Ik heb me er dagenlang druk over gemaakt, tot ik bij de echo op 10 weken zag dat alles nog prima in orde was. De gynaecoloog had als verklaring dat het hcg niveau in je urine op de dag nogal kan fluctueren en het dus geen goede voorspeller is van het verloop van de zwangerschap. Meting in bloed wel een beetje, maar kan ook vaak nog de zwangerschap verkeerd voorspellen. Ik snap dat je je ongerust maakt, maar ik denk zelf dat het wel gewoon goed zit. Probeer het van je af te zetten tot de echo.
bedankt voor jullie reacties. Ik denk dat de test zo licht uitviel omdat de urine te lang onafgedekt bewaard was ofzo. Heb net met verse urine getest en nu was de streep wel weer donkerder; ongeveer net zo donker als de controlestreep. Morgenochtend nog maar eentje doen voor alle zekerheid en dan woensdag de echo maar afwachten...
ik had dat ook idd met een week of 7 8 weer getest en toen was de test ook lichter maar ben nog steeds zwanger en t babytje groeit goed