11 jaar terug is je vertrouwen beschaamd, misschien werkt dat onbewust nog door. Ook het feit dat hij 3x per week weg gaat en jij daar moeite mee hebt prikkelt bovenstaande misschien extra. Maar wat vind je er zo erg aan, vertrouw je de situatie met het zusje niet, vertrouw je je vent echt niet, of voel je je gewoon in de steek gelaten door je man. Ik zou eerst uitzoeken waar je het meeste moeite mee hebt mbt zijn afwezigheid zo vaak in de week. Daarna kan je het gesprek aangaan, en dan niet op een moment dat je je rot voelt maar juist op een moment dat je je sterk voelt. Zo kunnen emotionele misverstanden en evt ruzie worden voorkomen. Misschien als jij met een goed onderbouwd verhaal komt, én rustig blijft zonder emotie, dat je lief wel luisterd? Als geliefden hoor je rekening met elkaar te houden, als ik ook maar 1x zou zeggen dat ik me alleen voelde bleef mijn lief dus wel thuis. Maar ik heb er geen moeite mee, maar dat is voor iedereen verschillend.
Ik denk dat je voor jezelf al hebt uitgemaakt dat er wat aan de hand is, en nu hoopt dat onze reacties je misschien op andere gedachte brengen. Je vrouwelijke intuïtie laat je nooit in de steek...vertrouw op je eigen onderbuik gevoel meid! In mijn gedachte kwam het ook ff op dat hij wellicht meer dan vriendschap voor hem voelt. Als hij bang is om hem in de steek te laten dan kunnen ze ook bij jullie thuis afspreken om bijvoorbeeld mee te eten. Home is where the heart is... en blijkbaar ligt zijn hart nu ff bij zijn maat.. Hoop dat het allemaal op zijn/haar pootjes terecht komt voor je.
Maar die maat die heeft een vriendin,met wie hij momenteel veel tijd door brengt(buiten onze woonplaats is dat) Ook zo iets raars,maat kreeg een parkietje cadeau van z'n dochter,en mijn vriend die kon voor de zorgen opdraaien :S,ook zowat om de dag dat ie er heen moe(s)t om het beestje eten te geven en de kooi te verschonen. Terwijl die maat dan lekker bij z'n vriendin was...neem dan géén huisdieren!,denk ik dan :S Nu is vandeweek de bom gebarsten,en heb dus letterlijk gezegd:donder nu maar op,zo hoeft het voor mij niet meer...en in een nog kwaaiere bui zei ik dat hij al genoeg kapot gemaakt heeft in al die jaren. Maar het gekke is,dat we al die jaren er eigenlijk steeds weer uitkwamen bij tegenslag,alleen hij had dan ook buiten mij,ook nooit een goede vriend om op terug te vallen,zou ie dat nu aan 't inhalen zijn?Niet om hem te verdedigen hoor,maar ik heb eigenlijk ook niet een goede vriendin om zo af&toe eens te shoppen,sporten etc.
ik zou het niet vertrouwen hoor.. ik vind dat je altijd naar je gevoel moet luisteren... als ik dit verhaal zo lees denk ik dat hij misschien wel iets van gevoelens voor die vriend heeft.. het hoeft niet natuurlijk.. maar het is in mijn ogen niet gezond als je zo erg plakt aan een ' gewone vriend'.. en je liever je vriendin en je kinderen alleen laat zitten (de personen waar je je leven mee deelt).. dan een vriend.. ik zou hem laten kiezen.. de kinderen en ik. of die vriend.. als jij echt op nr 1 zou staan, dan zou hij ook niet de behoefte hebben om 3x dagen/avonden bij een andere vent door te brengen.. zoiets lijkt meer op vluchten.
heb niet alles gelezen hoor, weet niet of er nu twee verhalen door elkaar lopen. @TS: 3x per week is idd wel veel: het zou al schelen als t bv een avond bij jullie, avond bij hem en op zaterdag sporten was ofzo, drie avonden samen bankhangen lijkt me wat veel van t goede. Kan jij t goed vinden met de vriendin van die maat? Komen jullie als stelletjes bij elkaar over de vloer, mannen kunnen gewoon hun gang gaan terwijl jij & vriendin dat ook doen maar je bent toch niet zo alleen... lief gaat 1x/week naar cursus, ik vind t heerlijk een paar uurtjes voor mezelf!
hoe is zn gedrag als hij terug komt van zn maat? misschien gaat ie niet vreemd...maar spookt hij andere dingen uit die niet door de beugel kunnen
3x per week onder deze omstandigheden? Mijn gevoel zegt, is die vriend wel thuis of iemand anders? 3 dagen is de helft van de week, week in, week uit.... Nee iets klopt er niet.
Drie dagen in de week is redelijk wat, maar ja.... toen wij nog geen kinderen hadden zat ik soms ook wel 4 dagen in de week bij mn vriendin. Oké we trainden dan ook samen met de honden, maar verder kwam het idd ook voor dat we gezellig een avondje zaten te tv kijken en vooral scrabbelen Even snel een boodschapje doen, liep eigenlijk altijd uit op uitgebreid koffie en wat eten Maar mijn vriend had in die tijd heel veel tijd "over" voor de honden en de trainingen etc. Dus wel zelfde interesse samen, maar toch ook op ander vlak. Anderzijds, nu we kinderen hebben gebeurt dat veel minder hoor. je geeft aan dat hij 11 jaar geleden iets met een ander heeft gehad, maar als ik je goed begrijp waren jullie in die tijd uitelkaar... dus in die zin vind ik niet dat hij je toen heeft bedondert... immers jullie waren uit elkaar en dan staat het in mijn ogen vrij om te doen en te laten wat je wilt. Ik zou een goed gesprek aan gaan en duidelijk aangeven waar je mee zit. En dat je het toch fijner vind dat hij minder tijd bij zn vriend doorbrengt en meer met jou en de kinderen. En vraag anders of die vrienden evt een keertje extra bij jullie over de vloer komen.
Met die vriendin kan ik het goed vinden,heel goed zelfs,maarja die woont een beetje uit de buurt dus hangt weer af wanneer ze hier is. Verder vind ik(en dat is mijn bescheiden mening)dat als je als man zijnde,zó graag je ex-vrouw weer terug wilt,en daar 5 maanden om loopt te smeken,het enorm zwak om dan maar meteen,na die 5 maanden dus, iets met een ander te beginnen,en ik denk dat ie dat destijds achteraf ook wel in gezien heeft.Dus in mijn ogen is het toch een beetje bedonderen dan. Maargoed,zo heeft die maat het dit keer ook aangepakt,het ene moment nog janken om m'n zus,en goed 3 weken later later ineens een nieuwe vlam.
Is dat dan zijn 'holmaat' Nee dat zou ik niet pikken, mits het niet altijd zo was en jij het toen ook goed vond...???
Nooit zo op gelet eigenlijk,hij pakte dan nog een biertje uit de koelkast,ging nog wat zappen en we namen dan nog even de dag door en dat was 't eigenlijk.
Zelfs toen die maat nog bij m'n zus woonde,was dit al zo. Toen heb ik ook al diverse malen gevraagd wie er nou belangrijker was, hij of ik.
Jeetje al een heel verleden met hem?? Hoe oud ben je als ik vragen mag??? Als je uit 75 komt ben je toch een jaar of 37 38>? ben niet goed in hoofdrekenen... Meid komt toch voor jezelf op!!! Als het al zo moet...
Ik zeg altijd maar: "Als een mok is gebarsten, kan je hem weer lijmen, maar je blijft de scheuren voelen en zien"... Ik wens je veel sterkte en wijsheid meis!
Dankjewel, heb hem vanmiddag nog gesproken,en gevraagd of ie het echt nog een kans wil geven(ik voel gewoon aan dat hij dat echt nog wel wil)hij zei dat ie het weekend nodig had om er over na te denken...nadenken?Blijkt dus dat ie nu gewoon weer bij z'n plakmaat zit(en vriendin van plakmaat)
Nee, dan zou ik het prima vinden als die vriend ook een paar keer bij ons kwam zodat je het een beetje kan verdelen.