zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Oh gelukkig ik snapte al niet dat er zo'n opmerking kwam.
    Sorry Amfy ik heb niets gequote :D

2. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet echt aardig dat je lui zou zijn als je thuisblijft. En ook al zou je lui zijn, dan nog maak je die keus samen met je partner en niet met de rest van de wereld.

Mijn man vind mijn niet lui, ook al werk ik maar 9 uur per week, avond en middagje. Mijn man werkt 36 uur, nacht, ochtend, dag en avonddiensten en is na een dagje vrij afgedraaid door de kinderen, als ik een keertje extra werk ;) Thuis zijn kost veel energie, op een ander vlak. En ach, andere werkende moeder's hebben weer andere issue's en doen het ook nooit goed dus laten we die weg maar niet bewandelen ;)

Wij zouden het met manlief's salaris redden. Wij komen van een flat (klein jaartje geleden). Mijn man werkt sinds 3 jaar in de gevangenis en verdiend daar fijn. We huren nu, want een beetje een huis waar ik voor de rest van mijn leven wil blijven is hier duur. Wij wilden liever geen huis kopen waar we op den duur weer weg willen. Omdat het te klein is bijv. Op den duur wil je toch (vooral) meer bergruimte en in het huis dat we nu huren is die mogelijkheid (2 volledige verdiepingen met 5 slaapkamers).
    Wij hebben het zo berekend dat mijn man minimaal 3 keer het netto huur bedrag moet verdienen voordat we dit accepteerden.

De huur is 800, dus 2400 netto moet er minimaal van zijn kan binnenkomen, dat is zeker het geval (en dan de extra's, bonussen jaarlijkse toeslagen, eindejaars en vakantiegeld niet meegerekend). We zoudne het dus makkelijk kunnen, maar....en nu komt de maar,w e moeten wel enigzins bezuinigen dan denk ik. We hebben nu een fijne manier van leven, dat zou wel minder moeten, zouden we hier net als de USA Extreme couponing hebben dan zeg ik meteen: lukt makkelijk! maar helaas, de boodschappen kosten geld. Veel geld, aangezien we heel gezond eten en dat kost echt meer dan rotzooi valt me de laatste tijd op).

Mijn salaris is een beetje 'extra' zeg maar. Als mijn salaris wegvalt zouden we het met enigzins aanpassingen wel redden, als ML's salaris weg zou vallen dan niet.

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

damn ik zet er neer OOK ik ben zelf OOK een thuisblijfmama en dan word door veel mensen liu genoemd ook hier op het forum komt dat voorbij

jezus zeg.ik kan hier beter maar geen geintje meer maken want ik heb het nu al 3 keer moeten vertellen dat ik zelf ook een tbm ben

4. Amfy

Amfy Niet meer actief

ok sorry voor mijn reactie hahahaha

5. Blays

Blays Niet meer actief

Nee, wij zouden het niet redden. Van mijn vriends loon kunnen we net alle vaste lasten betalen.
    Van mijn zw uitkering betalen we de boodschappen e.d. Ben nu al bang voor als ik ben bevallen, geen werk kan vinden en mijn uitkering wegvalt.

6. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Het huis is gekocht op 1 salaris, kon makkelijk!
    Mijn uitkering was voor de extraatjes maar die hebben we echt nodig om rond te komen, we komen nu elke maand precies uit. We willen wel goedkoper gaan wonen maar zie nu maar eens je huis te verkopen...

7. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

@Amfy: weet je, die mensen die tbm lui vinden die zijn gewoon jaloers joh en weten helemaal niet waar ze het over hebben, dit soort mensen zijn zelf te lui om zich te verdiepen in het hele gebeuren van tbm..

8. Belle1981

Belle1981 Bekend lid

5 jun 2011
    654
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ah lees nu terug dat het blijkbaar om een geintje ging, sorry Amfy, bij deze.

9. Amfy

Amfy Niet meer actief

nou idd ik ben aant eind van de dag KAPOT hahahaha

10. Marjolein79

Marjolein79 Actief lid

11 sep 2007
    253
    0
    16
    Het zonnige zuiden
    Als mijn inkomen wegvalt kunnen we ons redden, ik werk nl maar 15 tot 20 uur per week. Het zou geen vetpot zijn maar wel haalbaar. Maar dan gaat wel als eerste mijn auto de deur uit. Als het inkomen van mijn man wegvalt dan gaat we het zeker niet redden.

11. vivianbraak

vivianbraak Niet meer actief

Ik heb het geluk de keuze te hebben om thuis te blijven voor mijn kleine dat is niet lui, dat is super luxe! Het is ook fijn dat wij het geweldig kunnen redden met 1 salaris. Ik voel mij ontzettend bevoorrecht! En als de kleine straks wat ouder is dan ga ik ook weer aan de slag een paar uur. Maar ik wil zelf de zorg voor de kleine hebben en vind het heerlijk!

12. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Ja, natuurlijk gaan wij het redden op één loon!

We zouden dan wel moeten verhuizen en andere rigoureuze veranderingen moeten maken... we zouden héél goed moeten kijken wat we kopen en niet meer kopen, heel veel abonnementen opzeggen, etc. Ons hele leven zou er anders uit komen te zien.

Maar ik zou niet weten wat het alternatief is... Er zijn genoeg gezinnen die rondkomen van hetzelfde bedrag wat één van ons verdient. Dus waarom wij niet?

13. wendelaa

wendelaa VIP lid

30 nov 2008
    8.641
    0
    36
    Noord Brabant
    Wat erg dat sommige tbm lui genoemd worden. Soms ben ik echt wel jaloers op jullie hoor;)

14. Kimmeding

Kimmeding VIP lid

13 mrt 2008
    6.167
    1
    38
    begeleidster verstandelijk gehandicapten
    lelystad
    Ach internet he je kan soms maar 1 ding tegelijk lezen.

15. Angela2009

Angela2009 Niet meer actief

Als mijn loon wegvalt wel maar die van mijn vriend niet. Dan is het aan de geelhonger :D

16. mammievan2

mammievan2 Fanatiek lid

31 mrt 2012
    1.207
    0
    36
    als mij salaris weg valt wel anders niet ik moet fulltime gaan werken

17. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wij hebben een extra verzekering afgesloten voor mijn man, hij krijgt van de baas bij arbeidsongeschiktheid maar 30% en nu 70%. Met 70% van zijn loon redden we het.

Ik krijg sowieso 70%, dan redden we het ook.

Als we onze baan kwijtraken dan krijgen we ww en dat is ook 70% toch? Dan redden we het dus ook, moeten alleen een nieuwe baan zoeken.

Dus 1 loon zal nooit helemaal wegvallen lijkt mij

18. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

Wij zouden het niet redden.

Onze hypotheek is gebaseerd op onze twee inkomens. Destijds werkte ik zelfs nog fulltime. Tegenwoordig nog maar 16 uur. We redden het nu net, maar er moeten geen gekke dingen gebeuren. Ik hoop tzt weer voor 20 uur aan het werk te kunnen, dan hebben we het iets gemakkelijker.

Gelukkig hebben wij allebei recht op WW mocht er iets gebeuren.

Maar als we dat recht niet gehad zouden hebben, dan oei, was er een heel groot probleem. Vooral als mijn vriend (hoofdkostwinner) zijn baan dan kwijt zou raken.

19. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Verhuizen?

20. Uk2011

Uk2011 Niet meer actief

Een hypotheek gebaseerd op 2 inkomens is in de huidige maatschappij niet verstandig, maar haast niet meer te vermijden gezien t feit dat je zo weinig met je loon kunt tegenwoordig.
    Gelukkig konden we ons huis op mijn mans inkomen kopen. Kort nadat ik zwanger raakte, werd mijn contract nl. niet verlengd en sindsdien zit ik thuis.

Wij redden het net niet (hypotheek, verzekeringen, overige vaste lasten, 2 fikse studieleningen en boodschappen) op mijn mans inkomen. Na meer dan een jaar thuismama van mijn kant, krimpen de spaarrekeningen en komt het limiet in zicht. Blij als ik af en toe een freelance klusje tussendoor krijg, maar ik blijf hopen op een part time baan binnenkort (en me dus ook suf solliciteren).

Deel Deze Pagina