zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Silinde

Silinde Fanatiek lid

8 dec 2011
    1.385
    29
    48
    NULL
    Bij mijn mannen
    Ik heb "anders" gestemd omdat het van een aantal factoren afhangt. Normaalgezien betaal ik bijna alles behalve water, electriciteit en het internet (en als schatje buitenshuis eet). Hij heeft zijn eigen bedrijf en het loon dat hij zichzelf uitbetaalt, ligt stukken lager dan het mijne (en ik denk ook dat hij zich mijn loon niet zou kunnen veroorloven maar ik ben zijn boekhouder niet dus zeker weten doe ik het niet). Zonder mijn loon dus op lange termijn niet. Ik ben pas 2 maanden werkloos geweest, en ik voelde dat echt al dat enkel de uitkering niet volstond voor onze vaste kosten, kon er amper de creche en de lening voor het huis mee betalen, en dan is een uitkering de eerste maanden nog vrij hoog, dat vermindert in de tijd. Zonder zijn loon waarschijnlijk wel, maar dan moeten we toch wat zuiniger doen met eten denk ik.

2. bouncytigger

bouncytigger Bekend lid

27 feb 2012
    861
    0
    0
    Mijn man en ik verdienen ongeveer evenveel, dus het zal er niet op aan komen welk loon we verliezen. En het zal krap worden, maar we kunnen het denk ik net redden....

3. Within

Within Niet meer actief

Nee, als mijn uitkering wegvalt dan redden we het niet.

We betalen van zijn salaris alle vaste lasten en de boodschappen, maar van mijn uitkering worden mijn eigen vaste lasten (verzekering, telefoon) en mijn schulden betaald..

4. spikkeltje

spikkeltje Niet meer actief

Nee dan redden we het niet!

5. guppekop

guppekop VIP lid

28 aug 2009
    13.271
    1
    0
    varend op schip
    dan zijn we failliet, samen vof dus als 1 van ons geen inkomen heeft, heeft de ander dat ook niet meer

6. Chillin

Chillin VIP lid

22 mrt 2007
    68.675
    902
    113
    Zorgprofessional.
    Belgische grens.
    Wij redden ons prima met 1 inkomen.

7. Loesjuh

Loesjuh Niet meer actief

Ja in theorie zouden we het moeten kunnen redden, houden van zijn inkomen ongeveer 500 euro over ex boodschappen ed. Maar in de praktijk blijkt mijn loon toch noodzakelijk

8. Karagoz

Karagoz VIP lid

14 apr 2006
    7.984
    0
    36
    Moeder en verzorgende
    ergens in het land
    qua vaste lasten en boodschappen en eventueel kleding of iets kleins extra redden we het makkelijk.... er gaat ook nog 300 euro naar de spaarrekening....

ik werk nu wel sinds kort omdat we op vakantie willen dit jaar en volgend jaar een auto willen kopen... we kunnen dus niet sparen van mijn mansgeld want we houden dan niets over

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik heb "anders" gestemd.

Als er bij ons 1 loon wegvalt, kunnen we de maandelijkse kosten niet meer van ons maandelijkse inkomen betalen. We kunnen dan nog wel een tijdje vooruit op ons spaargeld, maar dat houdt natuurlijk een keertje op. Er moet dan op een gegeven moment OF weer een loon bijkomen, OF we moeten verhuizen en flink bezuinigen. Maar ook in dat laatste geval is er wel te leven van het loon van één van ons beiden, al wordt het wat karig.

10. Jo85

Jo85 Niet meer actief

Ja dat redden we wel maar dan gaat er wel minimaal 1 auto weg en 1 of beide motoren etc etc.

11. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ja, we doen het al op 1 inkomen ;)

12. Uksie

Uksie Actief lid

20 jun 2010
    217
    0
    0
    NULL
    NULL
    ja, dat redden we. afhankelijk van welk loon wegvalt hebben we het dan krap of krapper zeg maar.

13. Be Happy

Be Happy Niet meer actief

In deze tijd? ;) Kan wel even duren voordat je een koophuis hebt verkocht.

Maar dat zou dan wel een consequentie zijn ja.

Gelukkig is daarvan geen sprake. En hebben we beiden qua WW heel wat jaren opgebouwd. Dus.....no worries.

Maar ALS het zou gebeuren, dan tja....

Wat ik zelf wel eens zou willen weten is of mensen nog kunnen rondkomen als de hypotheekrente-aftrek zou worden afgeschaft....Of ze hun huis dan nog kunnen betalen zeg maar. Ik vrees namelijk dat er dan veel mensen hun huis zouden moeten verkopen.

14. mariska72

mariska72 Fanatiek lid

25 apr 2006
    2.179
    0
    0
    Ergens in t noorden
    Wij staan op het punt om 1 inkomen te verliezen..mijn man heeft een uitkering die stopt eind deze maand...hoe we het gaan doen geen idee maar we gaan het redden..

15. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0
    ja wij zouden het wel redden.
    zowel als mn man zn loon wegvalt of de mijne.

16. Triskele

Triskele Niet meer actief

we leven al van 1 loon hihi

17. eelisaa

eelisaa Lid

3 apr 2012
    6
    0
    0
    NULL
    NULL
    #217 eelisaa, 5 apr 2012
    Laatst bewerkt door een moderator: 8 apr 2012
    Ik denk feitelijk gezien wel. Dan is ons leven natuurlijk wel heel anders dan dat het nu is maar dat is logisch. En ik zit erover te denken om tijdelijk te stoppen als ik zwanger ben, dus niet alleen met verlof. Dat is een bewuste keuze maar ik weet dat het wel heel anders wordt qua inkomen. Nu willen we een nieuwe bank kopen en dat soort dingen zullen echt niet gaan, of we moeten echt heel lang sparen. Maar dit zijn allemaal luxe keuzes natuurlijk.

18. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.202
    10.810
    113
    Van alleen mijn salaris redden we het en hebben we de broekriem ver, maar niet op zijn verst aangehaald - van alleen liefs salaris zou het niet lukken.

19. Marjanneke

Marjanneke Fanatiek lid

11 aug 2008
    1.477
    1
    36
    Thuiszorg medewerker
    Vlissingen
    Wij zouden het wel redden ja, doen we nu eigenlijk ook al. ;)

Ik werk (3 / 4 ochtenden per week) voor de leuke extraatjes, zodat we eens uit eten kunnen gaan of wat extra kleding kunnen kopen of als het even tegenzit met iets spring ik bij voor de boodschappen (waar we overigens niet echt op bezuinigen). Maar als we ons best doen en we doen het niet al te gek kunnen we met ons vieren goed leven van m'n vriend z'n salaris.

20. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Dan ben ik ook lui!! :D

En ja we redden het prima! :p

Deel Deze Pagina