Ow, nooit geweten dat wij modaal verdienen.. Heb serieus altijd gedacht dat wij samen nu beneden modaal kregen.
Ik heb 'ja' ingevuld, maar dan zouden we wel heel veel moeten aanpassen. We hebben nu bijvoorbeeld een hypotheekvorm waarbij we elk een flink bedrag per maand betalen. Als het mogelijk is om een lager hypotheekbedrag per maand te betalen (waardoor we natuurlijk wel minder snel aflossen) dan valt er denk ik wel een mouw aan te passen. Maar ik heb geen idee of zoiets mogelijk is....
maar als het echt moet zou het kunnen! Wij verdienen boven modaal samen, en wonen vrij goedkoop, alleen hebben we natuurlijk ook een bepaald levens patroon die je graag voort wilt zetten! Ik denk als ik zonder werk kom te zitten het wel kan, maar als mijn vriend zonder werk komt te zitten wordt het erg krap..
Jahoor, Wij leven van 1 inkomen en dan leven we nog heel ruim... Hebben een koophuis 2 eigen auto's hoef niet op de boodschappen te letten en kunnen gewoon op vakantie... Hebben een fijn leven... Als de kindjes dadelijk ouder zijn hebben we een nog fijner leven want dan wil ik ook weer gaan werken...
Maar als dat inkomen weg zou vallen (wat de vraag van dit topic is), dan zou je dat dus niet kunnen. Of wel?
Dus? Omdat ik het zo omschrijf is het niet goed? Ik denk dat als ik dan ook weer een inkomen heb dat het dan nog fijner is... Mijn leven is al fijn... En wie heeft het over veel geld? Valt me wel op dat tegenwoordig op zsp alles lekker uitgekauwt word... Ik zeg niet dat je automatisch een fijner leven hebt als je veel geld hebt!
je zegt dat je een nog fijner leven hebt als je dadelijk weer gaat werken(dus meer inkomen) imo betekend dat dat je vind dat je met meer geld een fijner leven hebt. Maar goed ik zal er over ophouden
Ja we redden het wel, maar dan wel met 1 auto en niet allemaal dure merkkleding en luxe boodschappen doen elke week.
Er staat als er 1 inkomen wegvalt zouden jullie dan rond kunnen komen? (ik ga ervanuit dat ze dan 2 inkomens bedoelt) Ja want dat is hier al gebeurt... En ja als die van mijn man wegvalt kan ik altijd weer gaan werken..
Misschien bedoelt ze wel dat ze een fijner leven krijgt als ze weer gaat werken, puur om iets te doen te hebben of ontwikkeling. Werk hoeft niet altijd automatisch alleen maar meer geld te betekenen.
Ik vind het moeilijk om de vraag te beantwoorden. Als er een baan wegvalt, is er WW (zelf ontslag nemen zou nooit gebeuren hier). Met WW zouden we het redden maar niet meer kunnen sparen. Na 3 maanden vervalt je recht op toeslag voor kdv, dan zouden we de kinderen van de opvang moeten halen, want bruto is het onbetaalbaar (zeker voor twee ). Zonder WW is het letterlijk 1 salaris dat over is, dat is precies 1 modaal inkomen of 1,25 keer modaal. Onze woning is erg duur, dat zou niet meer gaan. Maar de kans dat dat gebeurt lijkt me nogal klein.
Er staat een nog fijner leven... Je insinueert nu iets waar ik helemaal niet voor sta... Dat ik/ wij alleen gelukkig zijn met geld... Als dat het geval was zou ik nu niet thuis bij mijn kinderen zijn... Maar idd laten we erover ophouden..
Ik heb anders aangeklikt. Het ligt maar helemaal aan de situatie waardoor er 1 inkomen wegvalt (ontslag of overlijden of arbeidsongeschikt).
Je hebt 1 inkomen, als dat wegvalt, heb je geen inkomen. Dat is wat een eenverdienerssituatie is, toch?
Wel weer typisch dat als iemand schrijft dat ze straks weer gaat werken dat dan alleen maar wordt gedacht dat het om het geld wordt gedaan.
Precies, ik heb de poll daarom trouwens niet ingevuld, in elke situatie zou er iets anders van toepassing zijn.
Ik bedoelde idd alles bij elkaar... Ook het geld, mijn kinderen worden dadelijk ouder en automatisch word alles dan ook duurder... Wij hebben nog veel dromen en zonder geld kunnen wij die dromen niet verwezelijke... maar goed dit was offtopic...
hmm ja en nee...Het zou kunnen maar dan moet ik zoveeeel aanpassen en bezuinigen kan me niet voorstellen dat dat zou lukken. Dat gat is te groot. dan heb ik het niet over paar dingen laten nee dan heb ik het over heeeeel veeeeel dingen. Ik zou dat niet kunnen denk ik. als het echt zou moeten is wat anders maar ben bang dat dat een ramp gaat worden.