zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. sarientje3

sarientje3 Actief lid

7 jan 2012
    194
    1
    0
    Zit veel achter de computer,maar daarnaast veel ge
    tilburg
    Hier in huis leven we eigenlijk ons hele leven al van 1 loon,dat van mijn vader, die als buschauffeur werkt, komen net rond, maar kunnen gelukkig eten,drinken en af en toe kan ik papa nog vragen of hij wat geld bij legt zodat ik me rekeningen kan betalen...aangezien k nu geen inkomen heb,geen werk,natuurlijk niet aan een baan komen ivm zwanger zijn, al vind ik dat niet altijd fijn, papa kun je beetje bij leggen, en dat papa bijvoorbeeld ook beetje kosten op zich neemt voor bijvoorbeeld t kamertje, maar ach gelukkig doet hij t met liefde dus zo ontvang ik het ook... en weet ook hoe t is om low budget te moeten leven(in afrika) en ondanks dat contrast afrika/nederland groot is heb ik er wel mee leren leven...om te overleven en door de overleven leef ik...

2. Papaver

Papaver Niet meer actief

Ik heb 'anders' gestemd. We hebben hier tegenwoordig (uit eigen keuze) maar één loon. Als dat wegvalt zou ik weliswaar heel erg panieken, maar we zouden het wel een tijdje op spaargeld kunnen redden. Maar ik zou dat liever niet hoeven te doen...

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij hebben tot voor kort van 1 loon geleefd, dus ja we zouden het prima redden :)

4. honeyy

honeyy VIP lid

5 nov 2008
    7.635
    44
    48
    verkoopster babyspeciaalzaak
    Ja ook incl. Boodschappen en kleding. Alleen kunnen we dan niet sparen. Nu sparen we de helft van mijn loon op een rek. Die vast staat, en de andere helft gaat na een rekening waar we wel aan kunnen. Dus eigenlijk leven we al van 1 Loon.

5. lovelymom

lovelymom Fanatiek lid

30 nov 2011
    3.798
    0
    0
    hoezo dom ligt er aan hun hebben daar voor gekozen,
    wij hebben voor dit huis ook op allebei de namen de hypotheek afgesloten
    maar ik ben nou ook een thuisblijfmama
    heb dus ook op ja gestemd !
    we redden het zo en vind het onwijs heerlijk om elke dag bij me kindjes te zijn

6. evenstar

evenstar VIP lid

22 jan 2009
    9.809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    Hmmm, misschien heb ik gewoon een andere interpretatie van de vraag. De vraag is niet of je op 1 inkomen kunt leven, maar of je het zou redden als 1 inkomen zou wegvallen. Als je al op 1 inkomen leeft, ben je je hele inkomen dus kwijt. Ondertussen gaat deze discussie een hele andere kant op volgens mij.

Als ik niet zou werken, zou mijn man voltijd gaan werken (werken nu hij 36- ik 32). Daarnaast zou de enorme rekening van het kdv wegvallen. Dan kunnen we iets minder sparen, maar we kunnen wel leven en misschien zelfs wel in dit huis blijven. Ik zou daar nooit voor kiezen, ik werk omdat ik een carriere voor ogen heb, niet per se om het inkomen, maar we leven wel naar het inkomen dat we mede daardoor hebben. Dat je dus inlevert als mijn of zijn inkomen weg zou vallen, is logisch.

7. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    als die van mijn vriend weg valt, krijgen we het wel moeilijk. als mijn loon wegvalt, is dat erg jammer, maar kunnen we nog wel alles blijven doen.

8. PenF

PenF VIP lid

20 aug 2009
    8.387
    2.241
    113
    Vrouw
    Coach
    Dordrecht
    Nee dan kunnen we ons huis niet betalen, zeker niet als zijn loon wegvalt. Als dat van mij wegvalt en het kdv dus eraf gaat dan zou het misschien net lukken.

9. angel77

angel77 Fanatiek lid

29 mrt 2008
    1.428
    0
    36
    oosten van het land
    als mijn loon zou weg vallen zou het net aan kunnen maar dan is er geen enkele luxe meer.
    Die van mijn vriend kunnen we echt niet missen.

10. Mama Mars

Mama Mars VIP lid

22 feb 2007
    9.268
    1
    36
    Ja, dat redden we makkelijk vriendlief betaald alles alleen. Ik werk omdat ik het leuk vind en voor de sociale contacten.

11. BabeBabe

BabeBabe VIP lid

14 jul 2009
    13.173
    3
    0
    Logistiek
    Fryslan
    nope, wij zouden het niet redden als mijn loon weg zou vallen, maar goed, ik zou desnoods achter de lopende band in een fabriek staan, of in een callcenter gaan werken om aan geld te komen, dus dat zou geen issue zij...

Als mijn man ontslagen zou worden, en geen werk mer zou kunenn vinden, dan word het een drama..

Maar om te zeggen dat het dom is om een huis te kopen op basis van 2 salarissen vind ik onzin...

Dan moet iedereen gaan huren en nooit kopen, want ook al koop je een huis op 1 salaris, dat kan ook wegvallen...

dus omdat mijn man de hoofdkostwinner is, en misschien ooit eens ontslagen zou kunnen worden, mogen wij niet in een mooie 2 onder 1 kapwoning wonen.........?

12. Sandy01

Sandy01 Bekend lid

5 okt 2009
    727
    306
    63
    Ja, wij zouden het redden. We hebben dit al een keer meegemaakt begin 2010. Ik had een eigen bedrijfje, maar de opdrachten vielen weg... dus geen inkomen. Ondertussen was ik ook 5 maanden zwanger van de 3e, dus solliciteren deed ik wel, mocht ook op gesprekken komen, maar niets....

Dit heeft geduurd tot 1 juli, want toen kon ik "gelukkig" beginnen aan mijn nieuwe baan.

Het was een lastige tijd, maar door zuinig boodschappen te doen en e.e.a. te ontzeggen, is het toch gelukt.

Sandy

13. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    '

Sja, dan moet de één wel een behoorlijk salaris hebben, denk!?
    Dit gaat lang niet voor iedereen op.
    In de praktijk hebben de meesten toch écht die tweede salaris nodig om er zeker van te zijn dat alle rekeningen betaald kunnen worden.

In ons geval is dit ook zo.
    Ik was de meest verdienende en mijn inkomen is weggevallen :( WW uitkering krijg ik sinds gister niet meer dus ook dat is weg..
    Ben het absoluut niet gewend om NIET mijn eigen geld te hebben! Dus echt slikken voor mij!!!
    Na mijn HBO studie heb ik altijd gewerkt en ik heb altijd leuk verdiend en altijddd mijn eigen rekeningen betaald. Independent woman, zeg maar :p
    En nu ben ik ineens afhankelijk... Het idee dat ik niet eens even lekker kan shoppen ofzo..;) Gewoon die financiele vrijheid!

Nou, gelukkig kan ik per direct een 0-uren contract krijgen bij de Kinderopvang. Niet echt een uitdaging voor mij, maargoed...beter iets dan niets!!!! ;)

14. Gerdatjuh

Gerdatjuh Bekend lid

27 feb 2012
    992
    23
    18
    Vrouw
    Fryslân
    Wij redden ons altijd al met 1 loon.. Hadden het nooit heel breed, nu mijn man in de ww zit is het helemaal dubbeltjes omdraaien.. Maar met een beetje creativiteit is het allemaal te redden.. Zou er niet aan moeten denken om mijn kleine hummeltje aan iemand anders toe te vertrouwen omdat ik zo nodig moet werken.. Vind het al erg als Beppe even moet oppassen als ik m niet mee kan nemen.. Wij wilden kinderen, dan moeten we er ook zelf voor zorgen is mijn motto..

15. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Vind dit altijd zo'n vreemde opmerking... Alsof werkende ouders niet zelf voor hun kind zorgen.

OT, ik ben alleenstaand en als mijn salaris wegvalt (of drastisch minder wordt door in de WW te belanden) zou ik het niet meer redden... Maar nu ik 4 dgn werk red ik me prima en kan genoeg leuke dingen doen :)

16. Maidin

Maidin VIP lid

24 jan 2008
    8.121
    0
    0
    manus-van-alles
    Thuis
    wij doen alles maar op één loon. Mocht mijn man's zijn loon weg vallen dan kunnen we het nog een tijd volhouden op de spaar en in die tijd gaan we samen zoeken naar een baan.

17. Mime28

Mime28 Fanatiek lid

24 nov 2008
    4.050
    1
    0
    Wij leven nu prima op een inkomen, maar als dat weg zou vallen dan hebben we uiteraard een probleem ja. Hoewel we wel wat spaarcentjes hebben om tenminste een periode op te vangen.

18. Lola1982

Lola1982 VIP lid

16 jul 2007
    18.000
    1.841
    113
    Ik ben alleenstaand en zou dan moeten terug vallen op de WW en uiteindelijk bijstand. ik zal het dan wel redden als ik dan wel recht heb op toeslagen. Nu heb ik dat niet, omdat ik best een leuk salaris heb voor de 28 uur dat ik werk.

19. yj81

yj81 Fanatiek lid

30 okt 2009
    1.183
    8
    38
    Friesland
    Dit vind ik een aparte opmerking en ben blij dat het niet mijn motto is.

20. Keiblij

Keiblij Actief lid

5 nov 2011
    317
    269
    63
    Tja, wij zijn ook ontzettend blij dat we een kindje mogen krijgen, maar toch blijven we beiden werken. Als we het met een loon minder moeten doen, redden we het ook, maar wij worden ongelukkig van thuis zitten en dat lijkt me ook niet prettig, ongelukkige ouders.. zorgen wij dan niet zelf voor ons kind? Jawel, we zorgen voor een veilige omgeving als we er niet zijn en een gezellige, liefdevolle omgeving als we er wel zijn...

Deel Deze Pagina