Hier leven we op 1 loon. Ik ben thuisblijfmama. Heel breed hebben we het niet maar we kunnen ons redden.
Ik heb nee gestemd, omdat wij maar 1 loon hebben.. Die van mijn vriend! Maar we redden het dus wél als ik niet werk. Nog wel, want op dit moment is mijn vriend zijn laatste weken aan het uitzitten bij zijn huidige baas en dus werk aan het zoeken. Maar we hebben het nu goed, we kunnen op vakantie, weekendjes weg, sparen, lening bij zijn ouders voor de hypotheek aflossen, zo nu en dan klussen. Nog even afwachten hoe het straks gaat lopen.. Ik denk wel dat het goed komt, gewoon niet té kritisch zijn op het moment, verder zoeken naar een goede baan als internationaal chauffeur kan altijd nog. Maar hij heeft teveel eisen nu, geen koeler, geen adr, geen weekenden weg etc etc. haha
opzich is dit ook wel het verstandigste denk ik.en dan bedoel ik niet perse het loon van de man maar van de meest verdienende. als ik ook zie bij mijn vriendin hypotheek op 2 inkomens er valt 1 loon weg ze kunnen gewoon het huis tekoop zetten omdat ze het niet meer op kunnen brengen.ik mijn ogen heel erg dom
Wij doen het op 1 volledig inkomen (extra's doen we van mijn kleine inkomen) We redden het prima hoor.
als er bij ons een loon wegvalt zouden wij het niet redden, want mijn man is nl de enige die werkt. Ik ben thuis, dus nee dat zou niet lukken
Ik vind dat ook heel dom. Ik vind dat een tweede salaris (van wie dan ook) altijd voor de extra's moet zijn, dat je dus kunt leven, eten en kunt sparen op 1 loon en dat het tweede voor extra dure vakanties of luxe spullen is of etentjes buiten de deur.
Wij redden het met 1 loon alleen na de vaste lasten zou er dan een iniminiebeetje maar over zijn voor boodschappen en voor de rest niks meer dus handig zou het niet zijn.
hier nog zo een ik werk soms omdat ik het leuk vind en als het er het seizoen voor is in een pretpark zo doen wij het hier al 5 jaar
Ik ben nu alleen staande moeder, nog zonder werk ook. Hoe het in de toekomst verder moet weet ik niet, maar het zal zowiezo 1 loon zijn...
ligt eraan wat er die maand extra bij komt...we zouden het in principe redden...maar elke extra uitgave zoals iets wat 1x per jaar komt kan dan geen rekening mee gehouden worden en hebben we te weinig voor...
Als ik geen uitkering meer krijg dan zouden wij het net niet redden ben ik bang. Zeker weten doe k dit niet aangezien het nog niet voorgekomen is zo. Maar ik denk het niet. Overigens is ons huis op 1 salaris gekocht.
Waarop baseer je dat? Wij zouden het op mijn salaris wel redden, andersom niet. Maar dan zouden we het niet breed hebben...
We zouden het redden als één van ons stopt met werken, moeten we ons wel een ander uitgaven patroon aanwennen, maar gelukkig hebben we geen overbodige vaste lasten, zoals hele dure abonnementen. Als één loon plotseling weg valt hebben we wel een probleem. Die kleine 1000 euro kinderopvang per maand maakt dat we wel een aanlooptijd nodig hebben zeg maar.
valt mijn salaris weg, dan redden we het ook wel. Als mijn man zonder werk komt te zitten niet of met heel veel moeite.
het ligt eraan wiens loon Zonder mijn salaris gaat het wel, is het krap maar te doen.. zonder manliefs loon gaat het net niet lukken.
Nee wij zouden het dan helaas niet redden. Misschien als we de auto's alle 2 wegdoen, kunnen we onze vaste lasten betalen... Maar dan hebben we geen cent meer voor boodschappen! Dus nee...
Huis is op 1 salaris gekocht, dus op zijn salaris ja dat redden we ,man is daarnaast goed verzekerd (arbeidsongeschikt) en ook op 70 % van hem+ mijn stukje zouden we het makkelijk redden. Alleen op mijn salaris niet, maar met 70% minimum loon(stel laatste stuk uitkering voor man) + mijn deel (wajong vorig jaar gestart valt dus niet weg) zouden we het ook redden. Dat is wel krap dan hoor. En ik hoop volgend jaar weer Part time te werken dus dan gaan we er alleen maar op voorruit.
Wij leven door omstandigheden ook van 1 inkomen. 't Is krap, maar we redden 't en ik heb niet het idee dat we te kort komen.