zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Hier leven we op 1 loon. Ik ben thuisblijfmama.
    Heel breed hebben we het niet maar we kunnen ons redden.

2. #22 Eerised90, 4 apr 2012
    Laatst bewerkt: 4 apr 2012
    Ik heb nee gestemd, omdat wij maar 1 loon hebben.. Die van mijn vriend! Maar we redden het dus wél als ik niet werk. :)

Nog wel, want op dit moment is mijn vriend zijn laatste weken aan het uitzitten bij zijn huidige baas en dus werk aan het zoeken.

Maar we hebben het nu goed, we kunnen op vakantie, weekendjes weg, sparen, lening bij zijn ouders voor de hypotheek aflossen, zo nu en dan klussen.

Nog even afwachten hoe het straks gaat lopen.. Ik denk wel dat het goed komt, gewoon niet té kritisch zijn op het moment, verder zoeken naar een goede baan als internationaal chauffeur kan altijd nog.
    Maar hij heeft teveel eisen nu, geen koeler, geen adr, geen weekenden weg etc etc. haha

3. Amfy

Amfy Niet meer actief

opzich is dit ook wel het verstandigste denk ik.en dan bedoel ik niet perse het loon van de man maar van de meest verdienende.

als ik ook zie bij mijn vriendin hypotheek op 2 inkomens er valt 1 loon weg ze kunnen gewoon het huis tekoop zetten omdat ze het niet meer op kunnen brengen.ik mijn ogen heel erg dom

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Echt niet. Mijn man en ik verdienen ongeveer gelijk, en daar is ook onze hypotheek etc op gebaseerd.

5. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    Wij doen het op 1 volledig inkomen (extra's doen we van mijn kleine inkomen) We redden het prima hoor.

6. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

5 jun 2011
    5.097
    503
    113
    Op dit moment heb ik geen werk en wij redden ons prima. Andersom zouden we het niet redden!

7. tulip

tulip Niet meer actief

als er bij ons een loon wegvalt zouden wij het niet redden, want mijn man is nl de enige die werkt. Ik ben thuis, dus nee dat zou niet lukken;)

8. tulip

tulip Niet meer actief

Ik vind dat ook heel dom. Ik vind dat een tweede salaris (van wie dan ook) altijd voor de extra's moet zijn, dat je dus kunt leven, eten en kunt sparen op 1 loon en dat het tweede voor extra dure vakanties of luxe spullen is of etentjes buiten de deur.

9. Helise

Helise Fanatiek lid

4 mrt 2012
    1.785
    0
    36
    Wij redden het met 1 loon alleen na de vaste lasten zou er dan een iniminiebeetje maar over zijn voor boodschappen en voor de rest niks meer dus handig zou het niet zijn.

10. RosaLynn

RosaLynn Fanatiek lid

5 mrt 2011
    1.791
    0
    36

hier nog zo een :D

ik werk soms omdat ik het leuk vind en als het er het seizoen voor is in een pretpark :) zo doen wij het hier al 5 jaar :)

11. Vagans

Vagans Niet meer actief

Ik ben nu alleen staande moeder, nog zonder werk ook.
    Hoe het in de toekomst verder moet weet ik niet, maar het zal zowiezo 1 loon zijn...

12. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    ligt eraan wat er die maand extra bij komt...we zouden het in principe redden...maar elke extra uitgave zoals iets wat 1x per jaar komt kan dan geen rekening mee gehouden worden en hebben we te weinig voor...

13. Saja87

Saja87 Niet meer actief

Als ik geen uitkering meer krijg dan zouden wij het net niet redden ben ik bang.

Zeker weten doe k dit niet aangezien het nog niet voorgekomen is zo.

Maar ik denk het niet.
    Overigens is ons huis op 1 salaris gekocht.

14. ChocoChick

ChocoChick Fanatiek lid

10 apr 2011
    2.152
    0
    0
    NULL
    NULL
    Waarop baseer je dat?

Wij zouden het op mijn salaris wel redden, andersom niet. Maar dan zouden we het niet breed hebben...

15. Berte

Berte VIP lid

24 feb 2011
    7.028
    3.841
    113
    Vrouw
    Thuis
    We zouden het redden als één van ons stopt met werken, moeten we ons wel een ander uitgaven patroon aanwennen, maar gelukkig hebben we geen overbodige vaste lasten, zoals hele dure abonnementen.

Als één loon plotseling weg valt hebben we wel een probleem. Die kleine 1000 euro kinderopvang per maand maakt dat we wel een aanlooptijd nodig hebben zeg maar.

16. Fransa

Fransa Niet meer actief

valt mijn salaris weg, dan redden we het ook wel. Als mijn man zonder werk komt te zitten niet of met heel veel moeite.

17. Sophy

Sophy VIP lid

28 aug 2011
    5.880
    2.882
    113
    Noord-Holland
    het ligt eraan wiens loon ;) Zonder mijn salaris gaat het wel, is het krap maar te doen.. zonder manliefs loon gaat het net niet lukken.

18. FB1984

FB1984 VIP lid

17 jul 2010
    7.586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Nee wij zouden het dan helaas niet redden.
    Misschien als we de auto's alle 2 wegdoen, kunnen we onze vaste lasten betalen...
    Maar dan hebben we geen cent meer voor boodschappen!
    Dus nee...

19. mimi83

mimi83 Niet meer actief

Huis is op 1 salaris gekocht, dus op zijn salaris ja dat redden we ,man is daarnaast goed verzekerd (arbeidsongeschikt) en ook op 70 % van hem+ mijn stukje zouden we het makkelijk redden.

Alleen op mijn salaris niet, maar met 70% minimum loon(stel laatste stuk uitkering voor man) + mijn deel (wajong vorig jaar gestart valt dus niet weg) zouden we het ook redden. Dat is wel krap dan hoor. ;)

En ik hoop volgend jaar weer Part time te werken dus dan gaan we er alleen maar op voorruit.

20. Magne

Magne Actief lid

9 feb 2012
    316
    0
    0
    Het oosten des lands
    Wij leven door omstandigheden ook van 1 inkomen. 't Is krap, maar we redden 't en ik heb niet het idee dat we te kort komen. :)

Deel Deze Pagina