zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. charity2010

charity2010 Fanatiek lid

29 mrt 2011
    4.322
    0
    36
    Fulltime huismama :D.
    Overijssel.
    Jaa want we doen het nu ook met één loon :).

2. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Hier idem. Per maand verdienen we bijna hetzelfde, op jaarbasis mijn man iets meer ivm vakantiebonnen.
    Wij zouden echt never nooit onze vaste lasten kunnen betalen als er 1 loon wegvalt. We hebben rond de 2000 euro aan vaste lasten, dat verdienen we helaas niet per persoon.

3. Die denkwijze hebben wij ook..
    Wij kunnen gelukkig nu al sparen en extra dingen van het salaris van mijn vriend!
    Maarja zoals je in mijn vorige bericht miss gelezen hebt is dat nu ff onzeker maar met de tijd komt dat wel weer goed.
    Mocht hij straks weer een baan hebben, hetzelfde werk als hij nu nog doet en ik ga werken als de kleine naar school gaat.
    Worden mijn inkomsten dus voor alle extra's, en waarschijnlijk weer een paard kopen dan :) .

4. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ja wij zouden het redden, gelukkig..

5. brenda1976

brenda1976 Niet meer actief

aantal jaren terug wel, nu niet. alles is stuk duurder geworden. Mijn man werkt door de crisis minder uren dan voorheen en ik heb ouderschapsverlof.

6. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Waarom ? Een extra dure vakantie is niet belangrijk voor ons, die ene keer dat we minder uit eten gaan overleven wij ook wel. Wij genieten van dag tot dag en niet in de toekomst ...

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik denk dat wij elkaar verkeerd begrijpen. Ik bedoel niet dat je een tweede salaris moet hebben om zulke dingen te doen, maar dat je van 1 salaris je basisdingen moet kunnen betalen. Dat een tweede salaris niet is om de rekeningen te betalen, want dan kun je gigantisch in de problemen komen. Maar als je toch een tweede salaris hebt (wij niet) dat je daar alleen extra's en luxe van moet doen.

8. lindavg

lindavg Fanatiek lid

25 feb 2007
    1.458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Als mijn loon weg valt, is het nog wel te doen maar zullen we het rustig/zuinig aan moeten doen.
    Als dat van me man weg valt , redden we het niet.

9. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Dom vind ik een groot woord. Niet iedereen heeft een partner die een salaris heeft waarmee de hypotheek volledig gefinancierd kan worden.

10. tulip

tulip Niet meer actief

dan leef je naar mijn mening boven je kunnen. Wij kunnen ook een groter huis kopen, maar dan kan mijn man het niet meer alleen opbrengen, dan ben je met minder tevreden. Ondanks dat hebben we een heerlijk huis, maar tis een voorbeeld.

11. kippiekip

kippiekip Niet meer actief

Ow zo oke dan heb ik het verkeerd begrepen ;)

Wij betalen hier alles van 1 salaris dus ook de extra's ..

12. Milujem

Milujem Niet meer actief

Wij hebben de hypotheek en alles express zo laten 'maken' dat alles in principe van 1 salaris zou kunnen..

13. tulip

tulip Niet meer actief

dacht ik al, wij hebben ook maar 1 salaris;)

14. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Ik ben het daar niet helemaal mee eens. Wij zouden moeizaam een goedkoper koophuis kunnen vinden, voor huur verdienen we weer net teveel.
    De situatie die jij nu schetst was vroeger misschien zo, maar ik ken toch heel veel gezinnen die echt 2 inkomens nodig hebben.

15. marieke3

marieke3 Fanatiek lid

11 dec 2009
    1.785
    0
    0
    purmerend
    Wij hebben de afgelopen 8 maanden met 1 loon geleefd. Mijn god, wat een stress. Mijn man verloor zijn baan door de crisis en ik zit in de ziektewet wegens reuma en psychische problemen dus kon en mocht niet meer werken. We moesten het doen van mijn parttime salaris. We hebben het alleen maar gered doordat mijn vader financieel bij was gesprongen en doordat mijn man af en toe wat klusjes kon doen. Gelukkig heeft hij sinds deze maand weer werk dus nog 1 maand de broekriem aanhalen (lang leve de kinderbijslag) en dan kunnen we weer ademhalen. Pfff.. die dreigbrieven van de bank dat de hypotheek niet binnen is zijn absoluut niet leuk.
    Valt mijn salaris weg dan kunnen we het wel redden op alleen zijn inkomen.

16. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Nee hoor. Als wij zouden financieren op alleen mijn man z'n inkomen, dan kunnen we niet eens een simpele eengezinswoning kopen hier.

Overigens huren we nu. We verdienen te veel voor lagere huurwoningen, dus huren we particulier (en die huur is ongeveer net zo hoog als dat we zouden betalen als we dit hadden gekocht).

17. Amfy

Amfy Niet meer actief

op opmerkingen die gemaakt worden (let wel ik ben zelf ook tbm hoor)

18. tulip

tulip Niet meer actief

maar je kiest toch zelf voor het bedrag waarvoor je een huis koopt of snap ik je nu niet goed. Ik noem maar een voorbeeld: je kunt een huis van 250.000 kopen of 1 van 200.000. Die keuze maak je zelf, ik merk dat mensen juist in deze tijd meer willen dan ze eigenlijk aankunnen. Je hoeft toch niet per se een duur huis te kopen.... misschien in een goedkopere gemeente bv.

19. tulip

tulip Niet meer actief

dat snap ik niet, er zijn toch huizen in elke prijsklasse. Wij hebben net een nieuw huis gekocht, er zijn tallloze prijsklassen.

20. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    We hebben ook geen duur huis en wonen in een niet al te dure gemeente. En dan nog zouden wij het niet redden met 1 inkomen.

Deel Deze Pagina