Ons huis zal ongeveer 240.000 kosten en puur omdat dat een eengezinswoning waar wij genoeg ruimte aan hebben. We moeten namelijk ook ruimte hebben voor de twee zoontjes van mijn man en zelf hebben we nu één kind en hopen ooit een tweede te krijgen. En dan slapen de jongens samen op een grotere kamer. En eengezinswoningen beginnen hier sowieso rond die prijs.
Wij verdienen ongeveer hetzelfde, ik voor 28 uur en hij voor 40. En we hebben geen spaargeld. Dus als één van onze salarissen écht weg zou vallen dan zou dat de helft minder inkomen zijn. Ik denk dat we het nog wel zouden redden, maar dan door het aanvragen van huur- zorg- en kindertoeslag.. zonder die toeslagen in ieder geval niet.
ja net boven antwerpen zeg maar. Ik ken de huizenmarkt in delft natuurlijk niet, maar tis wel een redelijk grote stad, is er dan geen goedkopere gemeente dorp in de buurt.
Begrijp ik hoor. Alleen las ik wat kortzichtige opmerkingen en dat voelt niet zo leuk. Aangezien ik ook graag zou willen dat mijn man rond de 2000 euro zou verdienen en mijn loon gewoon extra zou zijn voor leuke dingen. Nu is daar gewoon weinig geld voor en om zelf meer te werken trek ik gewoon even niet. Overigens zijn we niet zielig hoor haha maar zou ook wel fijn zijn om eventueel de mogelijkheid te hebben om het op 1 salaris te doen, al weet ik niet of ik dat zou doen. Maar nu hebben we die keus in elk geval niet.
Maar wat nou als alleen de man werkt en de vrouw niet en de man raakt om wat voor reden dan ook zijn baan kwijt. Dan ben je toch net zo goed de sjaak? Als mijn man zijn baan kwijt zou raken, hebben we in ieder geval nog mijn inkomen. Daar kunnen we hier niet van rond komen, maar tis in ieder geval meer dan niets.
nee dat dom was idd te grof, sorry. Maar ik zie die mensen ook om mij heen die klagen en klagen en dat wij het zo makkelijk hebben, terwijl wij een huis van 167.000 hebben helemaal af en zij een huis van 3 ton bijna.
Nee, Den Haag, Rotterdam etc maar daar betaal je ook een hoop als niet in een achterstandswijkje terecht wil komen om het maar zo te zeggen. Wij willen graag terug naar het dorp waar ik ben opgegroeid. Maar daar beginnen de gewone rijtjeshuizen bij bijna 3 ton. Helaas kunnen wij dat niet eens kopen met 2 salarissen...
Als mijn loon wegvalt zouden we het nog wel redden, ook met boodschappen ed, maar we moeten dan echt wel goed op gaan letten.
Hier zat ik ook al aan te denken, dan red je het ook niet meer ook al is je huis niet 'dommig' gekocht op 2 salarissen.
Inderdaad, wij willen terug naar Den Hoorn. (Vlakbij het Westland). En dat is gewoon onbetaalbaar voor ons.
Ja daar is het idd onbetaalbaar! Maar t westland zelf ook hoor of je moet een woning kopen die je nog eens voor minimaal 1 ton op moet knappen maja dat geld heb je dan ook niet. En in Den Haag kun je wel een eengezinswoning kopen voor minder geld. Maar dan zit je of in de schilderswijk of in spoorwijk. Nou dat zijn beide geen fijne buurten ( vind ik dan ) Kom zelf uit een gehucht dus waar ik nu woon in Den Haag is al "achterstands" voor mijn doen
Sector waar mijn man werkt, is meer dan genoeg werk. En desnoods verhuizen we naar een ander stad. Dus daar zijn we echt niet bang voor. En mocht er wat met hem gebeurd dan is het huis afgelost. Ik zou dan natuurlijk wel moeten werken voor de rest maar we hebben nog wel genoeg gespaard ook dus hoef niet gelijk aan de bak dan. En wij krijgen geen toeslagen of wat dan ook.
hihi dan klopt het idd weer vriend zit rond de 52000 tot 54000 en heeft tussen de 2600 en 3000 netto in de maand
en dan zitten jullie in de 51% schaal neem ik aan, dus over het hogere stuk van het salaris betalen jullie 51%.