zouden jullie het redden als 1 loon weg valt?

Discussie in 'De lounge' gestart door Amfy, 4 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

redden jullie het?

1. ja

2. nee

3. anders ........

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. Amfy

Amfy Niet meer actief

volgens mij nog net niet
    omdat de inkomsten variabel zijn

2. Babystew

Babystew Niet meer actief

Ja, we doen het nu ook zo. Het is alleen wel krapjes aan, zal gemakkelijker zijn als ik ook 2-3 dagen ging werken (ben ik ook van plan).

3. Annelin

Annelin Actief lid

23 aug 2011
    245
    0
    0
    Zuid Holland
    Ik heb nee gestemd maar net even een berekening gemaakt. We hebben namelijk een nieuwe woning gekocht, ook gedeeltelijk op mijn salaris. Maar ik ben erachter gekomen dat we het wel zouden redden.. Maar dan moeten we wel maandelijks de belastingteruggave krijgen en dan krijgen we ook weer zorgtoeslagen en andere toeslagen. Daar heb ik rekening mee gehouden. Leuk om hier achter te komen. Maar ook wel begrijpelijk als het voor veel mensen niet lukt.

4. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Ja, want wij doen het nu ook op één salaris. En we hebben onze hypotheek ook op één salaris gebaseerd. Mijn man verdient echt niet ontzettend veel. We kunnen ook nog een behoorlijk bedrag sparen per maand. Dus gelukkig geen enkel probleem, dat geeft wel een stukje rust.

5. tulip

tulip Niet meer actief

o oke mazzel, met een vast inkomen in die richting had je er wel aan gezeten denk

6. poppedopje

poppedopje Fanatiek lid

29 mrt 2010
    2.389
    1
    0
    NULL
    Vlak aan zee
    @tulip; duidelijk dat je deze regio niet kent! Ik woon in een heel normale eensgezinswoning en betaal daar minimaal 225.000 voor.... Kun je zeggen dat ik in een dorp ernaast moet kijken, maar daar is de prijs gelijk, zo niet hoger...

In noord-Brabant, aan de Belgische grens, is voor mij een afstand van 200 km! Beetje makkelijk gezegd om dan te zeggen dat ik ergens anders moet kijken! Je woont toch ook in een bepaalde regio vanwege werk, familie, achtergrond enz?

7. BuffySummers

BuffySummers VIP lid

16 sep 2008
    16.607
    7
    38
    Mars
    Idd! Hier in de randstad is het gewoon echt niet te doen om een normale eengezinswoning in een beetje 'goede' buurt te kopen op 1 salaris...
    Zelfs in de omliggende dorpen (woon omgv Den Haag) is het gemiddelde wat je betaald 2 ton.
    Het dorp waar ik opgegroeid ben is echt niet groot, maar daar betaal je ook 2 zoveel voor een leuk huisje...En dan is het ook echt niet groot ofzo.

Er zit echt een mega verschil in de randstad en bijv het zuiden.

8. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Wij komen nu rond van 1 inkomen..

9. tulip

tulip Niet meer actief

natuurlijk ga ik ook niet 200 km verderop wonen, maar ik geloof niet dat brabant de enige provincie is waar huizen goedkoper zijn, in elke streek/provincie moeten er wel goedkopere huizen zijn. Maar misschien idd net niet in de gemeente waar je wil wonen, dat kan.

10. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Ervan uitgaande dat mijn loon wegvalt, moet het te doen zijn.
    We hebben dan natuurlijk geen KDV meer nodig en krijgen meer toeslagen etc van de Belasting, dus ja dan is het wel te doen.
    Maar veel meer dan vaste lasten en boodschappen zit er dan niet in.

11. vinisa

vinisa Fanatiek lid

8 sep 2008
    4.346
    1
    36
    Sorry, maar het is algemeen bekend dat bepaalde delen van het land goedkoper zijn en andere duur/duurder. In deze gemeente, maar ook vele er omheen is de prijs ongeveer gelijk. Dan moet ik echt verder verhuizen naar ander deel van het land om net zo'n huis te vinden maar voor een lagere prijs.

Hier vindt jij echt niet zo'n huis en ook niet in de buurt. Dan moet je echt verder weg verhuizen. En dat doe ik niet, ik wil niet te ver van familie wonen.

12. Bri

Bri Niet meer actief

Ja, wij redden het. Daar hebben we de hoogte van onze hypotheek e.d. op afgestemd, dat we het op één van onze inkomens ook zouden kunnen redden. We moeten dan wel enorm bezuinigen en dit zouden we ook niet permanent zo willen doen (als het echt langdurig wordt gaan we verhuizen), maar als het moet kunnen we het een poosje op één inkomen redden.

13. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ja doen we nu ook.. ons koophuis is gebaseerd op 1 salaris..

14. sweetbel

sweetbel VIP lid

27 jan 2010
    5.519
    0
    0
    Hier lukt het ook. Wonen in de randstad in een koophuis op m'n man zijn salaris.

15. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Ja, we hebben een lage hypotheek. Ik werk niet, soms in het bedrijf van mijn man maat dan verdien ik niks. We moeten wel een beetje opletten op onze uitgaven.

16. mama suus

mama suus VIP lid

18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    wij hebben expres alles op 1 inkomen berekent. ik werk dus ook momenteel niet. mocht ik dit weer gaan doen. dan hebben we een lekker extraatje. erbij. als we een megahyp zouden moeten hebben voor een huis dat boven onze pet gaat tjah dan zou het moeten. maar we wilden dit dus expres niet heel bewust naar gekeken dus.

17. zustertje

zustertje Niet meer actief

Ja wij redden het makkelijk als mijn loon weg valt... Als mijn man zijn loon wegvalt ook maar dan moet ik meer gaan werken (ik werk nu maar 16uur)

18. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Nee, we werken allebei parttime en kunnen deze levensstandaard niet voortzetten op 1 van onze inkomens. Maar dan zou 1 van ons weer fulltime kunnen werken en dan zou het waarschijnlijk net gaan met bezuinigingen.

19. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee, want we hebben maar 1 salaris ;) maar we redden het dus wel met 1 fulltime salaris.

20. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Toevallig heb ik het deze week berekend en we zouden het redden, maar dan wel als ik de zorgtoeslag en kgb meereken.

Deel Deze Pagina