Al enige tijd zijn wij op zoek naar een mooie camera. Ik kom er niet uit. De keuze was gevallen op de Nikon d3200, een spiegelreflex maar nu in de fotowinkel adviseerden ze ons toch een systeemcamera. Omdat we zelf ook wat willen kunnen instellen en per sé een zoeker willen werd ons de Samsung nx20 geadviseerd. Ze vertelden dat de systeemcamera's qua techniek tegenwoordig zo goed zijn dat ze de spiegelreflex allang hebben overtroffen. Ze zouden zelfs bijna geen spiegelreflex meer verkopen, doch had de verkoper er onlangs nog zelf een aangeschaft. Ik twijfel nu, wie kan me helpen?
Wat is een systeemcamera? Een compacte/zakformaat? Ik zit een beetje met hetzelfde. Heb een canon digitale camera en zoek er 1 die mooiere foto s maakt. Nu heb ik er 1 van familie geleend voor een week. Een nikon spiegelreflex. Maakt super mooie foto's. Ik vind het alleen jammer dat het weer meteen zo'n lomp ding is en je met aparte lenzen moet gaan werken/slepen. Die ook nog eens flink aan de prijs zijn. Mn canon stop ik zo in mn broekzak en zoomt bijv veel verder in dan die nikon met standaard lens. Lastig.... Maar datnze weinig verkocht worden is denk ik niet waar. Je ziet steeds meer mensen met een grotere camera rondlopen
Ik weet niet in wat voor winkel je bent geweest, maar de Nikon d3200 (heb ik zelf ook, hihi) is een super camera! Heb me niet verdiept in de systeem camera's omdat ik er graag wat meer mee wil kunnen doen. Maar met de Nikon heb je ook standaard instellingen waar je prachtige foto's kunt maken. Zou deze camera niet zomaar afschrijven en je in een andere winkel deskundig laten adviseren!
Wij hebben een spiegelreflexcamera. Canon eos 600d. Super ding, zou nooit meer terug willen naar een digitale. Heb er niet zoveel verstand van, maar ik zou naar een andere winkel gaan voor een second opinion.
Een systeemcamera zit eigenlijk tussen compact camera en spiegelreflex in of?! Ik zou echt niet zonder mijn spiegelreflexcamera willen en kunnen, maar ik ben dan ook helemaal verslaafd aan fotograferen en wil zelf alles in kunnen stellen. Met een externe flitser kunnen fotograferen etc etc. Maar voor veel mensen zeg ik: in je telefoon zit tegenwoordig ook al een goeie camera. Als een spiegelreflex alleen op de automatische stand gebruikt wordt en je nog geen oog voor compositie (voeten standaard van een foto af etc). dan schiet het nog niet op en was een telefoon met goeie camera misschien ook gewoon genoeg geweest. Ik denk dat een goeie compact camera of systeemcamera een prima camera is!!! Wil je lenzen kunnen verwisselen?!!? Want een goeie uitgebreide compactcamera kun je ook al ontzettend veel mee, zoals handmatig instellen.
Heb ook een Nikon d3200... Een systeemcamera heeft meer licht nodig en kan nog niet meekomen qua sportfotografie/actiefoto's. En omdat ik graag de kids fotografeer heb ik dat laatste juist nodig. Een systeemcamera reageert vaak wat trager al is de naam ook wat misleidend.. Ligt er echt aan wat je er mee wilt.. Ik zou mijn d3200 echt niet willen missen
Wij hebben ook de Nikon D3200. Hebben er vorig jaar nog een extra lens bij aangeschaft. Een bom geld, maar dat is het al dubbel en dwars waard geweest! Zelfs ik kan er de mooiste foto's mee maken! Ooit in de toekomst wil ik nog eens een telelens aanschaffen maar dat is ook weer een dure aanschaf en dat doe ik wel als we hem nodig gaan hebben. Nu gebruiken we hem toch niet.
Even wat informatie: SLR Systeemcamera Bron. Ik zou persoonlijk voor een (d)slr gaan. Vind het "advies" van de fotowinkel ook een beetje raar.
Ik heb toevallig van de week een Nikon D3100 gekocht, was een glitch in de supermarkt en had hem met kitlens voor 30£ Ik heb ook een Canon 400D en een bridgemaar die bridge gebruik ik alleen tijdens concerten omdat je dan geen spiegel mee mag nemen en om filmpjes te maken. De kwaliteit van mijn bridge is waardeloos of nou ja, ik heb af en toe wat lucky shots (en die zijn wel fantastisch) maar lang zo snel niet als mijn dslr. Ik heb de nikon nog niet gebruikt, maar mijn canon is aan zijn laatste adem toe, baal alleen dat ik mijn canon lenzen niet kan gebruiken op de Nikon, dus misschien dat ik de Nikon ga ruilen voor een Canon (particulier natuurlijk, niet in de winkel haha)