Jawel...maar ik heb ook angsten en paniek Maar ik kan er wel al beter mee omgaan... Mijn man kwam nog niet zo lang geleden terug van Singapore...ik werd 2 dagen later ziek...ik dacht gelijk aan vogelgriep
Nee zou daar niet bang voor zijn. Wat zou ze kunnen hebben dan? Wij hebben veel gereisd, maar het is daar vaak beter dan men hier denkt. En hier kan je ook ziek worden: veteranenziekte, ecollibacterie enz
Het zou niet in mij opkomen maar ik begrijp dat wanneer je een angststoornis hebt je jezelf hier druk om kan maken. Ik ken ook iemand die daar last van heeft en die heeft dit soort dingen ook. Ik kan mezelf niet voorstellen hoe het is maar probeer het negeren zou ik denken, het kan heus geen kwaad.
Voor een buitenstaander misschien moeilijk voor te stellen helaas..... Ik heb zelf ook een angst- en dwangstoornis met dit soort gedachten. En hoewel je verstandelijk weet dat er niets aan de hand is, kun je deze 'irreele`gedachtes niet uit je hoofd krijgen. Echt geen pretje. @mammie1982: hoe moeilijk het ook is, probeer het gewoon over je heen te laten komen en afleiding te zoeken als je er weer aan denkt.
Ik heb soms wel een beetje last van smetvrees, maar dat zou ik zelf echt niet bedacht hebben. Ik geloof ook niet dat ik daar bang voor zou zijn.
Hmm ik vind het eigenlijk wel slim om te vragen of het een reële angst is.. Of iets wat van je angststoornis komt. Dat is zelf lastig onderscheiden lijkt me... Het voelt allebei hetzelfde denk ik. Maar nee, ook hier zou ik daar niet zo snel aan denken inderdaad.