Ik zou ook wegwezen. Vorig jaar waren wij op keuken jacht en zijn we wezen kijken bij een refo zaak hier in de buurt. De verkoper heeft alleen maar tegen mijn vriend de verkooppraatjes gehouden, toen ik aangaf binnen een half uur weg te moeten ivm een afspraak, ging hij nog snel even wat dingen laten zien. 3 kwartier later gaf ik aan echt weg te moeten en toen vroeg hij aan vriend of dat wel echt zo belangrijk was... Toen kwam het stoom uit mn oren... Er kwamen nog wat direct beslis trucjes naar boven en later heeft hij mijn vriend nog 2 keer 's avonds gebeld waaronder een keer om half 10 op vrijdagavond. Keuken is dus ergens anders gekocht en ik zal niemand ooit aanraden daar een keuken te kopen.
Ik zou denk ik niet iets kopen om de verkoper, die wordt er (in de meeste gevallen) toch niet armer of rijker van en krijgt toch wel d'r salaris. Wel jammer natuurlijk als je als een stuk oud vuil wordt behandeld, maar uiteindelijk gaat het erom dat je iets koopt dat je zelf mooi vindt, en niet omdat de verkoopster zo ontzettend aardig is.
Nou voor mij kan dat wel de doorslag geven hoor.... of ze je fatsoenlijk te woord staan of dat je de winkel bijna wordt uitgekeken. Het gaat ook om de "gunfactor" denk ik. Mijn zusje zit "in de meubels" en die mag echt wel wat marge weggeven hoor, wordt er een te hoog percentage "gevraagd" door de klant dan kan ze altijd nog overleggen met haar werkgever. Maar er is in de meubelbranche vaak nog wel wat mogelijk hoor. Okay het is uiteraard wel afhankelijk in welke prijsklasse je de meubels wilt kopen. Bij een Profijt of S&S lijkt het me dat je er maar een minimaal bedrag kan afpingelen, maar laat ze dat dan gewoon zeggen. Die meubels zijn vaak al zo strak geprijsd, dat er gewoon weinig marge voor korting op zit. Wij hadden het een aantal jaren geleden, waren aan het kijken voor een nieuwe auto (geen 2e hands) en kwamen bij een dealer terecht die aanbood dat ze een bepaald bedrag minimaal gaven voor je "oude" auto bij aanschaf van een nieuwe. Ja.... maar moet je menen dat er dan verder nog iets mogelijk was.... Nee overal moest je de volle mep voor betalen, want ze gaven je al een "goede" en gegarandeerde prijs voor je oude.... Muoh, ik zal er eens over nadenken.... Nee, laat maar.... en we zijn zo die zaak weer uitgelopen
Zeker bij dat soort aankopen mag je wel een beetje service verwachten. Als ze mij/ons zo zouden behandelen, zou ik vertrekken.
Nee ammahoela, als ik niet goed geholpen wordt, dan ga ik weer weg, ik gun zo'n persoon geen verkoop.
Ow wat een vreselijke vent zeg! en weet je wat waarschijnlijk nog het ergste is (tenminste dat gebeurt bij mij wel altijd ) Dan heb je je toch over laten halen de bank te kopen maar dat je een tijd later een mooiere bank voor minder geld ziet of dat de desbetreffende bank (flink) is afgeprijsd
Nope... zou ook weggelopen zijn (en dan later even terugkomen om te kijken of hij ook nog aardige collega's heeft...). Bedoel: ook al geef je geen korting, je kunt het nog wel een beetje leuk maken voor de klant. Toen we (helaas tot twee keer toe in een half jaar) een auto kochten, wist ik ook wel dat we vermoedelijk een poot uitgedraaid werden. Maar dan iig wel door een verkoper die zich een beetje klantvriendelijk opstelt. We hebben hier ook wel eens een hovenier over de vloer gehad die totaal niet geinteresseerd leek. Nam niet eens de moeite om even de tuin in te lopen. Was ook nog eens duurder dan zijn veel vriendelijker concurrent, dus de keuze was snel gemaakt. Hebben trouwens die hovenier ook nog laten weten dat we niet gediend waren van zijn opstelling.
Ik was absoluut weggegaan. Als het echt de enige mooie bank zou zijn zou ik vragen wie de fabrikant is en een foto maken.... Thuis googlen of desnoods de fabrikant bellen welke dealers er nog meer zijn. No way dat ik die vent zijn omzet had gegund! Wat een eikel! Wij hebben het met een bed gehad. Eikel van een verkoper, geen korting of extra's, geen behoorlijke uitleg, geen kop koffie (terwijl we een half uur moesten wachten omdat et druk was). Naar een ander filiaal van dezelfde firma gegaan: zelfde bed, met gratis dekbed, kussens en een mooie overtrek
belachelijk, maar komt toch veel voor als ik de reacties lees. Wij hadden bij een meubelzaak een bank op het oog, en gingen deze uiteindelijk bestellen. Man was wel klantvriendelijk en het was een goede bank etc...... Totdat we de handtekening hadden gezet toen vermelde hij wel dat de rugkussens vreeeselijk gaan inzakken op gegeven moment..... Ik vond dat toen zo stom.....
Verschrikkelijk irritant ja! Oh, wat heb ik daar een broertje dood aan zeg. Mensen die in dienstverlenende beroepen werken en geen kaas hebben gegeten van service. Lees: verkopers, makelaars, serveersters, etc. Ik kan daar zo slecht tegen. Ga dan wat anders doen. Als klant zweer ik zo'n zaak meteen af. Ik gun het ze dan gewoon niet. Maar ja, soms heb je idd geen keus en ik begrijp heel goed dat je dan toch met een vervelende nasmaak zit. Toevallig hebben wij laatst ook een bank gekocht, bij een andere keten dan. En wij kregen achteraf wel via de mail een enquete over de service e.d. Nu was daar niet veel mis mee, behalve dan dat de verkoopster erg naar de rook stonk. Ik vond het toch fijn dat ik dat even kon melden. Misschien krijg jij ook nog zo'n enquete? En als dat niet zo is, zou ik nog even een net mailtje sturen naar het hoofdkantoor. Zo uitgekookt ben ik dan ook weer wel .
nee, ik heb daarom ooit een goed betaalbare trouwjurk laten hangen. Type opdringerige verkoper. Later wel spijt van gehad. Was een erg mooie jurk.
Dan weet ik welke verkoper je bedoeld. Om die reden hebben we onze bank daar dus NIET gekocht! Is een klein iel mannetje wat altijd in overhemd loopt?
ik ga geen maanden op de grond zitten , sorry. 1 feb de sleutel en de bank komt eind feb. Als we nog langer hadden gewacht hadden we pas in maart of april een bank gehad.
Nee...ik zou het niet kopen...korting hoef ik niet zo zeer...natuurlijk wel meegenomen maar als iemand saggo doet zeg ik er wat van en dan ga ik weg dan hoef ik spontaan de spullen echt niet meer zo graag....zeker als je ook nog eens een groot geldbedrag uitgeeft mogen ze best wel wat vriendelijk wezen....
Moet je natuurlijk zelf weten. Maar zoals je leest, hadden velen van ons dat dus niet gedaan Ik zou daar dus ook echt te koppig voor geweest zijn, dan maar een 2e hands baggel uit de kringloop, dat nog liever dan iemand op zijn plaats houden die het niet verdiend.