Kinderopvang verplicht?!

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door Aster14, 6 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mijn moeder kwam ermee dat ik straks verplicht ons kindje naar de kinderopvang/gastouder moet brengen (voor x uur per week).
    Ik ga zelf het eerste half jaar na mijn verlof 2 dagen per week werken. Beide oma's willen graag een dag oppassen, dus ik heb geen opvang meer nodig!

Maar mag dit dus wel? Ik kan het namelijk nergens vinden..

2. baby2011

baby2011 Fanatiek lid

15 aug 2010
    1.883
    395
    83
    Niks moet! Mijn zoontje gaat ook naar de grootouders en ik maak geen gebruik van kinderopvang!

3. Vinexkindje

Vinexkindje Fanatiek lid

2 jul 2012
    2.269
    1.099
    113
    Daar heb ik echt nog nooit van gehoord? Ik denk dat ze misschien ergens anders mee in de war is? Gewoon lekker naar de oma's brengen en geld besparen ;)

4. mel78

mel78 VIP lid

12 feb 2008
    8.320
    242
    63
    Nee dat klopt niet :)

5. Amethist

Amethist Niet meer actief

Hahahaha, dat zou helemaal mooi worden, als je verplicht gebruik van officiële kinderopvang moet maken. Dus...nee, natuurlijk klopt dat niet.

6. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Gelukkig!!

Mijn moeder zegt wel vaker rare dingen.. Mijn oudste zus zit hier ook op het forum en die zou dit zo kunnen beamen, hihi!

Maar dat scheelt! Dan heb ik dus ubergoedkoop opvang voor die kleine! Maakt mijn dag weer helemaal goed dit!! :D

7. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    poeh zal wat wezen als jouw moeder gelijk heeft ;) vraag nog maar eens aan haar wat ze nou precies bedoelde.. je bent in elk geval echt niet verplicht je kindje naar de opvang te brengen ;)

8. tuc

tuc Niet meer actief

nee natuurlijk ben je dat niet verplicht. Er zijn wel basisscholen die extra screenen op het feit of een kindje wel naar een kdv of psz geweest is...ze zullen niet direct weigeren, maar soms houden ze wel een bepaald protocol aan.

9. kleinesara

kleinesara Niet meer actief

Nee joh, wat een onzin. Het is jou kind, je mag helemaal zelf beslissen hoe je de opvang regelt. Wij hebben gewoon een oppasmeisje, niemand die daar wat van kan en mag zeggen.

10. toekomstigemam

toekomstigemam Fanatiek lid

7 mrt 2011
    1.792
    0
    0
    overijssel
    ik denk dat ze bedoeld wat laatst in het nieuws was verplicht voorschoolseopvang? weet zo niet meer wat er was maar dat is vanaf 2,5 en pas vanaf 2016 ofzo

11. podiki25

podiki25 Fanatiek lid

18 mei 2012
    3.897
    124
    63
    Tandheelkunde
    Barcelona
    Ik denk dat ze zich vergist met voorschoolse opvang of de kleuterklas of zo of dat ze bedoeld dat het gewoon beter is voor de kleine of zo?

12. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

De voorschool, zou idd kunnen. Mijn nichtje woont in Duitsland en haar dochter ging ookal vanaf 2,5 naar "school".

13. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Opvang verplicht.. voorschool verplicht..??
    Op dit moment zijn ze iig pas ergens toe verplicht als ze 5 jaar zijn ;)

14. Aster14

Aster14 Fanatiek lid

9 mei 2012
    1.689
    8
    38
    Docent
    Midden van het land
    Mooi! Ik zal mijn mama deze stukjes laten lezen, hihi! Is ze meteen weer gerustgesteld!

15. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    maar dat is ook geen "moeten' hoor.... Kindergarten is gewoon vrijwillig. Al wordt het wel geadviseerd om in het zesde levensjaar (dus van 5 naar 6) naar de Vorschule te gaan. En om dit te bewerkstelligen betaalt de overheid de kosten voor de ouders.

Deel Deze Pagina