Mijn moeder kwam ermee dat ik straks verplicht ons kindje naar de kinderopvang/gastouder moet brengen (voor x uur per week). Ik ga zelf het eerste half jaar na mijn verlof 2 dagen per week werken. Beide oma's willen graag een dag oppassen, dus ik heb geen opvang meer nodig! Maar mag dit dus wel? Ik kan het namelijk nergens vinden..
Daar heb ik echt nog nooit van gehoord? Ik denk dat ze misschien ergens anders mee in de war is? Gewoon lekker naar de oma's brengen en geld besparen
Hahahaha, dat zou helemaal mooi worden, als je verplicht gebruik van officiële kinderopvang moet maken. Dus...nee, natuurlijk klopt dat niet.
Gelukkig!! Mijn moeder zegt wel vaker rare dingen.. Mijn oudste zus zit hier ook op het forum en die zou dit zo kunnen beamen, hihi! Maar dat scheelt! Dan heb ik dus ubergoedkoop opvang voor die kleine! Maakt mijn dag weer helemaal goed dit!!
poeh zal wat wezen als jouw moeder gelijk heeft vraag nog maar eens aan haar wat ze nou precies bedoelde.. je bent in elk geval echt niet verplicht je kindje naar de opvang te brengen
nee natuurlijk ben je dat niet verplicht. Er zijn wel basisscholen die extra screenen op het feit of een kindje wel naar een kdv of psz geweest is...ze zullen niet direct weigeren, maar soms houden ze wel een bepaald protocol aan.
Nee joh, wat een onzin. Het is jou kind, je mag helemaal zelf beslissen hoe je de opvang regelt. Wij hebben gewoon een oppasmeisje, niemand die daar wat van kan en mag zeggen.
ik denk dat ze bedoeld wat laatst in het nieuws was verplicht voorschoolseopvang? weet zo niet meer wat er was maar dat is vanaf 2,5 en pas vanaf 2016 ofzo
Ik denk dat ze zich vergist met voorschoolse opvang of de kleuterklas of zo of dat ze bedoeld dat het gewoon beter is voor de kleine of zo?
De voorschool, zou idd kunnen. Mijn nichtje woont in Duitsland en haar dochter ging ookal vanaf 2,5 naar "school".
Opvang verplicht.. voorschool verplicht..?? Op dit moment zijn ze iig pas ergens toe verplicht als ze 5 jaar zijn
maar dat is ook geen "moeten' hoor.... Kindergarten is gewoon vrijwillig. Al wordt het wel geadviseerd om in het zesde levensjaar (dus van 5 naar 6) naar de Vorschule te gaan. En om dit te bewerkstelligen betaalt de overheid de kosten voor de ouders.