Zouden jullie je kind hier naar toe brengen?

Discussie in 'Oppas en kinderopvang' gestart door buonanotte, 15 feb 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

    Saskia78 Niet meer actief

    Mijn collega is dat dus overkomen... Hij was thuis niet meer welkom.
    Bizar. Het is toch je kind?

    Overigens kwam het wel goed.... Zijn ouders kregen een groot ongeluk en hebben het maar net overleeft.
    Ergens hebben ze toen besloten dat ze toch wel heeeeeeeel graag hun zoon zien.
    Gelukkig maar!
     
  2. Gizje

    Gizje Fanatiek lid

    11 feb 2010
    1.661
    0
    0
    Ik vind het alleen belangrijk dat ik een persoon en partner vertrouw, en niet wat de geaardheid is.
     
  3. Vlinder1987

    Vlinder1987 Fanatiek lid

    14 dec 2010
    1.795
    0
    0
    Ik heb alleen OP gelezen, maar wat is dan precies het probleem? Dat de dame naar wie je je kinderen toebrengt, op vrouwen valt? Nou, dat zal hier zeker geen probleem zijn. Ik zie ook niet in, waarom dit wel een probleem zou kunnen zijn?
     
  4. Smurf1985

    Smurf1985 Niet meer actief

    Zou mij werkelijk niets uitmaken! Hartstikke mooi toch juist,dat dat kan?

    Ik had een buitenlandse GO,vonden sommige ook raar. Ik vond het alleen maar een verrijking in het leven van mijn zoontje.

    Echt,hoe bekrompen sommige mensen kunnen denken... heel erg eigenlijk..
     
  5. Krissie85

    Krissie85 Niet meer actief

    Het maakt mij absoluut niks uit. De zus en tante van mijn kinderen zijn lesbisch. ... mijn kinderen zullen dus oom meekrijgen dat dit volkomen normaal is...

    Maar ik kan me wel voorstellen dat iemand daar wel problemen mee zou hebben. Namelijk om de reden dat iemands levensstijl wel zou moeten passen bij die van de ouders.

    Ik zal nu wel een bak afval over mij heen krijgen maar wij zijn protestants en ik zou mijn kinderen ook niet naar iemand brengen met een totaal andere levenswijze. In een kinderdagverblijf vind ik dan weer anders omdat het een minder intieme setting is.

    Niet dat ik het een andere levenswijze vind maar voor sommige zal dit dus wel een bezwaar kunnen zijn.
     
  6. Hanneke

    Hanneke VIP lid

    18 jun 2007
    14.893
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Ja hoor daar zou ik ze gewoon heen laten gaan, totaal geen moeite mee.
     
  7. Be Happy

    Be Happy Niet meer actief

    Zou voor mij geen enkel probleem zijn. En al zouden de vrouwen elkaar een kusje geven in bijzijn van onze kinderen, geen problemen mee. Onze kinderen mogen best weten en leren dat ook een vrouw-vrouw en een man-man van elkaar kunnen houden.
    (Overigens wonen wij naast een lesbisch koppel).
     
  8. Allesofniets

    Allesofniets Niet meer actief

    Ja hoor, mijn kind zou ik daar gewoon naar toe brengen.

    Echter zou ik mijn kind niet naar iemand brengen die dus zwaar anti-homo is. Of de opmerking zou maken, als mijn kind homo zou zijn zou ik hem/haar de deur wijzen.

    Je kiest iemand die bij jou levensstijl past. Niet op geaardheid.
     
  9. Niekepiek

    Niekepiek Niet meer actief

    Ik zou ze daar gewoon naar toe brengen.
    Heb daar totaal helemaal geen problemen mee.
    En ik vind het ook erg bekrompen als mensen dat wel hebben.
     
  10. Ballie

    Ballie Niet meer actief

    Ik heb niet alles gelezen maar ja, ik zou mijn kind gewoon daarheen brengen. Ik vind het jammer dat dit nog een issue is. Ik zou echter net als AllesOfNiets mijn kinderen nooit naar iemand brengen die haatdragend of zeer intolerant is.
     
  11. vruchtje24

    vruchtje24 VIP lid

    2 jan 2007
    13.024
    414
    83
    Vrouw
    home sweet home
    Ik zie het probleem ook niet hoor en zou me kind er gerust heen brengen. Dat mag toch gewoon geen reden zijn:(
     
  12. Smnee

    Smnee Niet meer actief

    Ik zou niet weten waarom niet.
     
  13. Doortje25

    Doortje25 Fanatiek lid

    25 jul 2010
    4.056
    884
    113
    Ik zou mijn kind er ook gewoon naartoe brengen.
     
  14. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Mijn zoontje gaat ook naar een lesbische gastouder. Bevalt uitstekend.
     
  15. MadeInUSA

    MadeInUSA VIP lid

    27 dec 2011
    8.687
    9.657
    113
    Gezellig toch, twee gastmoeders?
     
  16. Katalaya

    Katalaya Fanatiek lid

    3 jan 2009
    4.937
    4
    38
    Pubertemmer
    In een vogelkooitje
    Toevallig bijkomend voordeel: geen kerels over de vloer... ;)

    (jaja, dat zegt niks, ik weet het...)
     
  17. suus1983

    suus1983 VIP lid

    10 okt 2006
    47.813
    32.716
    113
    Ja hoor tuurlijk, ik zou niet weten waarom niet. Leuk wel zelfs, zien ze meteen hoe het bij anderen soms gaat.
     
  18. tupp

    tupp VIP lid

    13 jun 2009
    22.622
    18.475
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Ik zou er zelf geen probleem mee hebben. Maar: ik vind wel dat ouders hun kind alleen naar een oppas / opvang moeten brengen als het goed voelt. Als er dus mensen zijn die een bezwaar hebben tegen homoseksualiteit, snap ik volkomen dat ze hun kind niet naar een lesbische gastouder brengen. Voor de duidelijkheid: ik vind het merkwaardig als mensen moeite hebben met homoseksualiteit, maar als mensen die mening hebben, vind ik het wel een logisch gevolg dat je dan dus je kind daar niet naartoe brengt.
     
  19. Leo85

    Leo85 Niet meer actief

    Precies dit :)
     
  20. LPL

    LPL Nieuw lid

    4 nov 2012
    4
    0
    1
    NULL
    NULL
    Toevallig kwam ik dit topic tegen terwijl ik naar iets anders op zoek was en wil de mening die wij hebben ook wel delen. Wij zijn allebei Christelijk en eerlijk is eerlijk, er bestaan nogal wat verhalen/verwachtingen/misvattingen over homosexualiteit binnen het geloof en hoe daar tegenwoordig tegenaan gekeken wordt.

    Wij zijn het er in ieder geval allebei over eens dat het totaal geen belemmering mag zijn. Het uitgangspunt moet altijd kwaliteit zijn en niet afkomst, geaardheid, geloof of wat er nog meer in dit rijtje te zetten valt.

    Helaas hoor en zie je dat dit ook bij het uitkiezen van een school bijvoorbeeld nog voorkomt, dat er gewoon niet naar de kwaliteit gekeken wordt, maar naar de hoeveelheid buitenlanders. Want "als er veel buitenlanders op zitten, kan het niet goed zijn" zou dan het credo zijn, want in de basis natuurlijk nergens op gebaseerd is.

    Kortom: als ik morgen ineens hoor dat een van de leidsters op het kdv waar ons zoontje naartoe gaat lesbisch is, dan is het enige wat ik denk: "prima toch", om vervolgens mijn zoontje in goede handen achter te laten.
     

Deel Deze Pagina