Yep hier ook bij deze iui en bij de eerste 4 (normale) iui pogingen moesten we een kwartier blijven liggen bij de tp van icsi was het overigens ook direct opstaan en aan de ‘wandel’.
Oh Oohh ok.. thanks voor de tip.. Ik dacht omdat ik het er wel uot Geplast had zo snel.. dat t mis was gr
Wij hebben 3 jaar zonder anticonceptie gevreeën. We hoopten gewoon op een spontane verrassing. Maar na elke vrijpartij perste ik het goedje er uit en ging gelijk plassen. Toen ging er gegeven moment een lichtje branden dat ik daar misschien eens mee moest stoppen. Resultaat: onmiddelijk zwanger, vmk, 2e ronde na vmk weer direct zwanger, vmk en 2e ronde na die vmk nu al 7 weken zwanger met een kloppend hartje. Nadat ik dus gestopt ben om direct te gaan plassen ben ik 3 x zwanger geworden in een half jaar tijd (owja en 2 blaasontstekingen ). Ik denk dus dat het zeker wel helpt.
whahaha die blaasontstekingen ook ontopic: geen idee of er ooit wetenschappelijk onderzoek naar gedaan is, maar ik vind het voor mijn gevoel zo gek als ik direct naar de wc ren. Dus ik blijf vaak ook nog even liggen. Bij IUI is het toch anders, omdat het zaad dan al in de baarmoeder wordt ingebracht ipv in de vagina..
Maar je baseert dat dus enkel op jouw eigen ervaring en gevoel, iets wat ook toeval kan zijn of doordat je er op een andere manier mee bezig bent zoals je ook aangeeft. Zoek eens naar de uitkomsten van onderzoeken daarnaar. Onder andere in Amsterdam, percentage zwangeren was zelfs 8% lager (32%) bij diegene die bleven liggen dan bij diegen die direct in beweging kwamen (40%).
Volgens mij gaat het bij ts niet om een medische behandeling dus dan wordt zaad veel verder ingebracht dan bij een normale ejaculatie. Als je ga googelen vind je bij alle huis, tuin en keukenregeltjes om zwanger te worden dat het goed is om even te blijven liggen. Al dan niet met billen op kussen of benen omhoog. En dit is idd mijn ervaring. Maar je deel zelf toch ook jou ervaring dat je de ene x moest blijven liggen en de andere keer niet? Het lijkt dat ziekenhuizen en fertiliteitsklikinieken er een verschillend beleid op na houden wat denk ik aangeeft dat het nut er van niet helemaal duidelijk is maar een gevalletje baat het niet dan schaadt het niet. Ik denk dat het ook echt niet persé hoeft maar ik denk dat het om kansen te vergroten zeker geen kwaad kan.
En als je googled kom je ook tegen dat het meest bekende fabeltje is. Er staat bij de uitleg over het onderzoek ook een duidelijk filmpje bij en de reden waarom er nu aangegeven wordt dat het geen positieve meerwaarde heeft heeft met de anatomie van de vrouw te maken en die veranderd niet spontaan wanneer je een medische behandeling krijgt. Het klopt dat niet alle behandelcentra gelijktijdig over zijn gegaan op de nieuwe behandelwijze zonder te blijven liggen. Aan de andere kant zit er ook ruim een jaar tussen de 4 iui en de huidige escape-iui bij mij en werd het vorig jaar nog onderzocht en wezen enkel de voorlopige resultaten hierop.
Ik heb het onderzoek even opgezocht en er staat duidelijk bij dat het niet bekend is of het ook op gaat bij natuurlijke bevruchting. Vind zaad inbrengen in de baarmoeder wel degelijk iets anders dan zaad wat zelf nog verder moet zwemmen.