Ik ben vandaag 16,2 weken zwanger van onze tweede en vandaag heeft de VK naar het geslacht gekeken. Zij was overtuigd van een jongetje en kon dat ook al vrij snel vaststellen. Er was niets wat wees op een meisje zei ze en ze twijfelde er ook geen seconde over of het een knulletje was. Wij zijn ongelooflijk blij, want na onze dochter was een jongen erg welkom (begrijp me niet verkeerd, met een meisje waren we evengoed heel blij geweest). Maar nu thuis slaat de onzekerheid toe en vraag ik me af of ze het wel goed gezien heeft en ben ik als de dood dat wij zo'n stel zijn waarbij het verkeerd gezien is. Op de foto is een beentje vanaf de zijkant te zien en waar ik het cirkeltje gezet heb zou dus het balzakje met het piemeltje moeten zitten. De vk zei hierover dat ze geen andere verklaring had dan dat dit het piemeltje met zakje was. Thanks!
Dan vraag je het toch nog een keer bij de 20 weken echo. De kans is maar heeeeeeel klein dat het verkeerd gezien hebben maar goed ik begrijp je wel, je wilt dat niet meemaken haha. Bij mijn dochtertje wist ik het al met de 13 weken En heb daar ook wel eens over getwijfeld maar toen het werd vastgesteld door meerdere verschillende mensen was die angst weg. succes ermee
Ik zou er wel een piemeltje in kunnen zien/van kunnen maken , maar heb echt geen idee hoor ben geen expert.
Nou kan van de foto echt niks maken, maar als de VK zegt dat ze duidelijk ziet dat t een jongen is, dan zal t wel. En inderdaad, met de 20 weken echo kan je nog eens checken of het een jongen is. Gewoon tot die tijd niks blauws kopen
Bij mijn dochter vertrouwde ik de conclusie van de vk ook niet hoor.... heb het van haar gehoord, van een lerares echoscopie op de hogeschool waar ik te gast was, en tijdens de 20 weken echo... toen pas geloofde ik het. Tja, van die echo kan ik ook niets maken hoor. Bij een meisje zie je blijkbaar 3 duidelijke streepjes, maar die heb ik ook nooit zo gezien.... gewoon nog een tweede echo door een ander afwachten & dan kun je leuke stoere jongenskleding in de kast gaan leggen!
Haha herkenbaar hoor! Heb 3x rond 16 weken een geslachtsbepaling gehadmaar heb het nooit helemaal vertrouwd .. was altijd "bang" dat ze het verkeerd had gezien hihi. Ik lijk ook 2 balletjes te zien, maar de foto is niet heel duidelijk. Ga maar gewoon uit van wat de verloskundige zei! Als ze het niet goed kan zien had ze het wel gezegd. En volgende echo gewoon weer even controleren
Hier werd me drie keer verteld dat we een meisje zouden krijgen door een verloskundige rond 16 weken en iets later door de echoscopiste van het pretechobureau voor het geslacht te bepalen. Bij de 20 weken echo werd het echt een knul hahahaha..
Ik ben alles behalve expert en kan meestal niks van echo-foto's maken, maar bij deze denk ik het inderdaad te zien. Ik denk dat je vk gelijk heeft. Maar ik zou gewoon even een paar weken geduld hebben en het met de 20 wk echo nog een keer vragen. Dan kun je daarna los met blauw shoppen!
Volgens mij maken ze andersom vaker de fout. Het piemeltje kan tussen de beentjes zitten en daarom op schaamlipjes lijken. Andersom is moeilijker, een piemeltje is een piemeltje. Die fout wordt minder vaak gemaakt. Ik heb de ballen verstand van echo's dus kan over die foto verder niets zinnigs zeggen.
Met 16 weken is alles nog zo klein... ik had ook een pret echo met 16 weken, vol overtuiging was de echoscopiste dat het een jongen was! Maar ik had niks gezien, en was in de overtuiging een meisje te krijgen! ;p Bij de 20 weken echo was het pas echt goed duidelijk.. een piemeltje met een balzak Wie weet moet je toch gewoon nog even geduld hebben tot de 20 weken... dan is het een stuk duidelijker te zien! Ook voor jezelf!
Ik vertrouwde er ook niks op bij de 20 weken echo van onze 2e zoon. Echoscopiste zei dat het een duidelijke jongen was maar ik zag niks. Ik heb toen met 24 weken nog een echo laten maken bij een pretechobureau en hij was nog geen 3 seconden in beeld en dacht ik; ah ja, inderdaad een duidelijke jongen Ik zou later dus nog even een keer laten kijken