Hoi, Waar ik vooral benieuwd naar ben is hoe de bevalling bij jullie begon en of jullie het al aan voelde komen door krampen oid? Ik ben nu ruim 37 weken zwanger en heb een paar dagen geleden steeds menstruatiekrampen gehad. Ik hoopte toen dat er iets gaande was maar nu heb ik al een paar dagen nergens meer last van. Nu heb ik weer het idee dat hij nog wel een tijdje blijft zitten. Wil dat nu altijd iets zeggen of zijn er ook waarbij het zonder voortekenen van het ene op het andere moment begon? Liefs Luna
Hoi, Misschien heb je indalingsweeen gehad? Bij iedereen rommelt het aan het einde van de zwangerschap. Dit komt ook omdat je er meer op let omdat je dat kleintje eindelijk wilt vasthouden. Mijn ervaring is dat het niets zegt over hoe lang de bevalling nog op zich laat wachtten. Ik heb bij de eerste vanaf een week of 32 iedere nacht echte pijnlijke oefenweeen gehad, maar ze is toch echt blijven zitten tot 41+4 dagen. Sterkte met de laatste loodjes. Een tip.... ga er van uit dat je dik overtijd loopt dan valt het alleen maar mee. haha.
@Elmo, dat is nu juist het gekke hé! Je kunt er niets over zeggen. Ik wil altijd alles zelf kunnen bepalen maar in dit geval is het maar afwachten. haha Verder heb ik al best een groot kindje in mijn buik en ik ben heel klein dus de vk zegt ook al steeds dat ze hoopt dat hij niet te lang op zich laat wachten. Dat geeft een extra druk. Maar goed ik voel nu niks dus kan me niet voorstellen dat het snel zal gaan inderdaad. Bedankt voor je antwoord.
Het kan zomaar dat je vannacht ineens begint ofzo. Het is inderdaad heel moeilijk om gewoon maar te wachtten. Vreslijk, en hoe verder je bent hoe vaken mensen gaan bellen of je nog niet bevallen bent ( alsof je het dan niet zou laten weten) Sterkte ermee. Ik mag nog even dus je bent sowieso eerder haha
Och en aan jou onderschrift te zien is het ook geen kleintje! haha We zitten in hetzelfde schuitje. O ja het waren inderdaad indalingsweeen toen. Kleintje zat helemaal ingedaald en buik was een stuk gezakt.
haha ja, Maar met dat verschil dat ik wordt ingeleid of het wordt een geplande keizersnede. dit omdat mijn vorige kindje nog maar net met de schouders door mijn bekken ging, van haar ben ik ingeleid met 38 weken. en bijna 10 pond haha. Ach liever te groot dan te klein. Kunnen ze wat hebben. Ben ook helemaal niet bang voor de bevalling, nooit geweest trouwens. Maar goed ik hoef dus niet zo hopeloos af te wachten als jij. Ben daar wel blij mee, weet hoe rot het is.
Inderdaad een groot kindje. Goed dat ze het dan nu ook weer in de gaten houden! Ik denk dat ze mij ook niet te lang laten doorlopen als het te groot wordt. Wel een fijn vooruitzicht voor jou!!
Ja dat is het zeker, al hoop ik wel dat ik gewoon kan bevallen. Een keizersnede lijkt me niets. Maar als het voor de kleine beter is dan moet het maar. Hoe groot is jou "kleintje"?
nee ks zou ook niet mijn voorkeur hebben maar idd. Veiligheid voor alles. Mijne nu 7.5 pond en als dat nog 5 weken zou duren in het ergste geval....
hihi ja dat is ook een lekker gewichtje! Maar wel fijn hoor, houden ze zichzelf tenminste lekker op temperatuur.
bij beide meiden braken s ochtens mijn vliezen, de krampen etc kwamen pas later, wel was ik de voorgaande dagen een beetje uit mn doen, al valt dat pas op achteraf....
Achteraf heb ik al wel last gehad. Ik had een paar dagen 's avonds steeds weeen en dan stopte het weer. Op vrijdag had ik heeeel veel buikpijn en het leek wel of m'n kindje klem zat. Ik wist echt niet hoe ik het nog 3 weken moest volhouden. Op zaterdag heb ik mijn lijstje afgewerkt (things-to-do-before...). Heb zelfs meteen lakentjes gewassen (ik was niet zo heel erg op tijd). Zondagochtend verloor ik mijn slijmprop, half uur daarna braken mijn vliezen en ik had meteen weeen. 20 uur later was Thijs er. Precies 37 weken zwanger, heb steeds geroepen dat ik niet over tijd ging lopen. Ik was het spuugzat en wilde al alles gaan doen wat een bevalling zou opwekken. Ik ben toch blij dat ik het niet gedaan heb. Achteraf was het wel erg snel, was echt overdonderd dat het al zo ver was. Sterkte voor straks en ja het kan gewoon elk moment beginnen.