Makkelijke recepten

Discussie in 'De lounge' gestart door KanjerB, 22 jun 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Hoi hoi ik las net hier op het forum dat Ozgul Turkse yoghurt soep had gemaakt voor vanavond ik vraag haar het recept en toen dacht ineens van mischien is wel leuk als we daar een topic over hebben gewoon allerlei sorrten culteren door elkaar heen van alles en nog wat zou wel leuk zijn... Nou als jullie het ook wat vinden kom maar op met die recepten :)

2. crisje

crisje Fanatiek lid

5 aug 2006
    2.974
    1
    0
    brabant
    Ik zou graag het recept wilen hebben hoe je die griekse tzatiki maakt. En dan niet uit een kookboek, want die smaakt niet zoals bij de griek.
    Ik heb ooit t recept gekregen van n griekse resauranthouder, maar was t vlak daarna kwijt.
    heeft iemand dat toevallig?

Ook zou ik wel wat recepten willen hebben van die heerlijke broodjes die je in broodjeszaken kunt kopen. Die zijn wel makkelijk als je eens niet uitgebreid wilt/kunt koken.

En ik zal eens in mijn recepten duiken om hier iets lekkers neer te zetten.

3. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.270
    6.801
    113
  4. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik heb net even gekeken naar die site het lijkt mij wel erg handig :D

5. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
  6. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Hier is al eens een topic over geweest ;)

jessica

7. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ik wil jullie een tip geven over het maken van makkelijke pizza: Gewoon de normale brood in sneetjes kan je gebruiken daar smeer je een klein beetje ketchup op je legt er een plakje kaas over heen en beleg maar verder hoe jij, je eigen pizza wil en eventjes in de oven tot het kaas enz is gesmolten het is echt heerlijk vooral op een zondag als ontbijt :)

8. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

ow sorry heb het eerder niet gezien en eerlijk gezegd ook niet even opgezocht :oops:

9. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

Hoi judith ziet er goed uit ik zal ereven rondneuzen :D

10. mariekebalm

mariekebalm Fanatiek lid

31 okt 2006
    1.882
    0
    0
    Argeliers, Frankrijk
    Leuk! Ben DOL op pasta!

11. hallo ik kijk ook vaak op www.webchef.nl
    heb vanavond stoofpotje op,die ik daar vond
    goed weekend groetjes van patricia

12. Elmo

Elmo Niet meer actief

Als je bij de zoekfunctie: recepten intypt en dan op lounge zet...vind je twee pagina's vol ;)
    Die functie is er niet voor niks ;)

13. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36

sorry dacht er ff niet aan en heb dit topic geopend als jullie het erg vinden mogen jullie hem sluiten

14. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Tzaziki maken is heeeeel simpel. Ik noem het cacik, in het Turks, en ik maak het met Turkse yoghurt, maar het is uiteindelijk hetzelfde ;)

Je moet zelf even kijken voor hoeveel personen je het wilt maken en hoe dik je het wilt hebben. Ik maak het altijd voor 2 personen en maak het niet te dik. Daarvoor gebruik ik altijd een halve komkommer en een half bakje Turkse yoghurt. (In de supermakrt te krijgen, evenals de Griekse yoghurt. Zijn overigens hetzelfde :) )

- Je raspt de komkommer in een kom (vaak wordt aangeraden om de komkommer uit te laten lekken in keukenpapier, maar ik vind het lekkerder als het sap van de komkommer in de cacik zit)
    - Dan doe je de yoghurt erbij. Als je het wilt gebruiken op brood of op toastjes, zou ik het niet verdunnen met water. Maar als je het lekker weg wilt lepelem bij bijvoorbeeld de macaroni ofzo, doe je er nog een beetje (paar eetlepels) koud water bij.
    - Naar wens doe je er dille, of saladekruiden, of peterselie, of munt bij. Het is maar wat je zelf wil. Ik doe er altijd dille bij.
    - Vergeet de zout niet! 1 kleine theelepel zout.
    - Dan roer je het goed om en klaar!

Naar wens kan je er ook beetje olijfolie of azijn bijdoen, maar dat doe ik zelf nooit, vind ik niet lekker.

Eet smakelijk!

15. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom

Dankjewel! :D

16. Jessica24

Jessica24 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.486
    0
    0
    huisvrouw /moeder en ff tussendoor studeren....
    Spijkenisse
    Canim (Ozgul) je bent de knoflook vergeten ;)

jessica

17. verzorgingsmiep

verzorgingsmiep Actief lid

26 apr 2007
    475
    0
    0
    Pedagogisch medewerkster
    Dordrecht
    Hier een lekker en makkelijk recept met spinazie.

Romige spinazie uit oven
    4 personen

500 g spinazie
    3 eieren
    2 tenen knoflook
    1 ui
    30 g boter
    150 ml slagroom
    Zout
    Peper

Was de spinazie en laat deze uitlekken.
    Hak de spinazieblaadjes wat kleiner.
    Pureer de spinazie m.b.v. keukenmachine.
    Voeg tijdens het pureren de eieren en de ontvelde knoflooktenen toe.
    Snipper de gepelde ui.
    Wrijf de binnenkant van een vuurvaste ronde schaal in met ca. 10 g boter.
    Verwarm de oven voor op 180 graden.

Verhit 20 g boter in een koekenpan en bak de gesnipperde ui in ca 10 minuten zacht en glazig.
    Roer de gebakken ui en de slagroom door de spinaziemengsel.
    Breng op smaak met zout en peper.
    Schep het mengsel in de schaal.
    Bak het spinaziegerecht ca. 30 min in de oven.

Tip:
    Vervang de verse spinazie door 300 gram ontdooide en uitgelekte diepvriesspinazie.

Eet smakelijk.
    Liefs

18. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Hahahahaaa! Uhm... Ik ben niet zo'n knoflookfanaat, zal het daaraan liggen? Maar idd, er hoort natuurlijk knoflook in! :)

19. Belle

Belle Fanatiek lid

7 nov 2005
    1.380
    1
    0
    Verpleegkundige, columniste
    Amsterdam
    Ik maak 'm juist altijd heel dik en heel knoflokig: Een halve geraspte komkommer, zoveel mogelijk het water eruit persen en dat mengen met ongeveer 300 gram Turkse (of Griekse) yoghurt. Vijf of zes tenen uitgeperste knoflook erdoor, zout, twee heel fijn gesneden muntblaadjes en een scheutje olijfolie (mijn zusje woont in Griekenland en zij heeft me heerlijke Griekse olijfolie met rozemarijn en knoflook gegeven, die is perfect). Als het even kan maak ik het een dag van tevoren, zodat de smaken een nachtje in kunnen trekken in de koelkast. Perfect bij pikant gekruide kip of lamsvlees, of om je pitabroodje mee te besmeren voordat je er gyros of souvlaki in doet.

20. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    5 of 6 teentjes?! Sooowwww...

Deel Deze Pagina