Ik zou de voormiddag gaan werken en namiddagen vrij. Of iets zoeken voor 2 a 3 dagen per week. Gewoon om buiten moeder zijn me ook nog op andere vlakken nuttig te voelen en om later als het nodig moest zijn terug makkelijk werk te vinden. 7 dagen op 7 thuis is niets voor mij denk ik. Mijn man zou het ook niet leuk vinden moest ik thuis blijven (niet voor het geld hoor maar eerder omdat hij vind dat werken voor persoonlijke ontwikkeling belangrijk is).
Als je mij een jaar geleden had gevraagd, had ik ja gezegd. Maar ik was mijn baan toen helemaal zat en blij dat mijn contract niet verlengd werd. Ik heb toen 8 maanden thuis gezeten en ben erachter gekomen dat dat ook niet alles is. Je wereldje wordt dan we heel klein. Ik heb nu gelukkig weer werk (wat ik leuk vind) en vind het heerlijk om niet alleen maar moeder te zijn, maar dat ik ook nog iets voor andere mensen kan beteken en het leuk kan hebben met mijn collega's. En net als hierboven staat is het ook goed voor je persoonlijke ontwikkeling want je leert altijd en overal. Ik ben enorm gegroeid als persoon door het werk wat ik nu doe.
Ik ben bewust thuisblijfmoeder. Zolang de buren zich koest houden ben ik daar erg blij mee Het is voor dl heel fijn en mijn vriend klaagt ook niet (we hadden altijd chronisch tijdtekort). Maar ik heb een hoop hobbies. Deels werkgerelateerd, dus ik kan mezelf wel bezighouden tot dl naar school gaat.
Ik heb nu geen kids en werk 32 uur,dat wordt straks 24 uur. Ik heb ook geen keuze,maar al had ik die wel..dan nog zou ik blijven werken.Ik ben geen type om hele dagen thuis te zitten.Heb werken ook echt wel nodig.Ben ook niet zo''n huishoudelijk typje.
Precies dit! Een jaar geleden toen ik nog zwanger was wilde ik niks liever dan in ieder geval het eerste jaar lekker thuisblijven. Dit was financieel niet bepaald een optie dus ondanks dat ik emotioneel erg blij was dat mijn contract niet verlengd werd was het niet heel praktisch. Met enorm veel geluk heb ik in mijn verlof nog een baan kunnen vinden waar ik direct na mijn verlof kon beginnen. Ik werk nu 16-20 uur en ik vind het heerlijk! Voor mij is de verhouding werk/privé zo precies goed. Ik mis niet te veel van mijn meisje en ik draag toch mijn steentje bij aan het huishouden.
Ik denk dat ik van alleen maar thuis zitten ongelukkig zou worden. Ik heb een ideale baan. Werk of in de ochtend ca 4 uur of in de avond. Wel meerdere dagen per week dus dat zou ik minder kunnen. Zou denk ik gek worden thuis te blijven. Als mijn vriend helemaal klaar met zijn studie gaat hij als goed is een goede baan krijgen, dan hoeft het financieel niet meer maar zou niet totaal stoppen.