Meiden.. Mijn meis wil zelf zelf eten.... hartstige goed natuurlijk, maarja er komt geen hap in haar mond ze roerd maar door het bordje heen maar happen ho maar... we geven nu zelf afentoe een hap tussen door maar vaak word ze dan boos en als ze de hap neemt gooit ze het er weer uit.. want ze wil het zelf doen.... ppfffff lastig hoor Hoe hebben jullie dit aangepakt? ze moet toch wat eten..... Ze is overegens 20maanden..
Wij laten het gewoon zo als het is. Isabella eet eigenlijk al vanaf 7 maanden zelf. Rapley. Maak een bordje met eten dat ze op kan pakken met de handjes. En dan langzaam beginnen met een vork erbij of lepel.
Ik denk dat je gewoon zelf de kleine met laten eten. Als ze echt honger heeft eet ze denk ik wel. Hier eet Joris al vanaf ongeveer 11 maanden zelf met de vork/lepel. Was in het begin ook knoeien en mocht ik niet helpen. Hebben toen zelf ook tussendoor een hap gegeven, alleen hier mocht het wel gewoon zo. Nu hoeven we hem eigenlijk nooit meer te helpen met eten.
onbewust rapley hier dan wij vinden het prima dat anne met haar handen eet.. maar ze krijgt er wel een vork en lepel bij (en sommige dinge gaan gewoon moeilijker met je handen) daarentegen leren ze haar op het kdv wel met een vork brood eten enzo dus het is een beetje van beiden overigens.. wij laten vaak maar lekker knoeien en het gaat gewoon steeds beter en hier mogen we ook niet "helpen" met eten maar wat vaak wel lukt.. is dr handje met lepel/vork pakken.. zo iets erop scheppen/prikken en dan zelf laten opeten daarentegen moeten we wel na elke maaltijd even de vloer doen dus want aardig wat valt er naast maarja.. laminaat... dat geeft niet
wij hadden voor youame zo'n plastic slabber met een bakje eronder youame mochten we ook niet helpen we hebben toen een vuilnis zak op de grond gelegt en eten maar met handen of lepel het ging steeds beter
alicia eet al vanaf een maand of 9 der avond eten zelf en vanaf 7 maanden der brood. de ene keer eet ze de helft en de andere keer 3 hapjes. in het begin was het een echte knoeiboel en de helft lag op de grond en de stoel en de andere helft was op. ik heb der gewoon laten doen en volgens het cb kan het ook ee kwaad. als ik der teen geef eet ze helemaal niks of gedwonge met veel huilen en gillen, dat vind ik helemaal niks. na het eten is het altijd even swifferen haha en der stoel uit doen want het blijft een zootje. ze heeft de ene keer een grote slabber aan met mouwen (zoals maraconi en spaggeti) en de andere keer geen slabber (brood) of een gewone katoene slabber. verder krijgt ze een speciaal oefenlepeltje of vorkje en kan daar prima mee scheppen heel soms draait ze de lepel al voor de mondje om haha. gewoon in de stoel, bordje voor der neer leggen en laten happen maar. met handje of vorkje zullen ze vanzelf aan vallen
Hoe doen jullie het met het bordje eigenlijk? Als ik het bordje met eten voor haar neus zet, gooit ze die meteen weg of gaat er mee spelen. Niet echt handig dus Nu zet ik het bordje neer, laat haar wat pakken en haal t bordje weer weg en als dr mond leeg is bied ik het bordje weer aan etc. Erg onhandig
@esli: ik zag toevallig bij de etos bordjes met een zuignap op de onderkant ik denk dat je dus niet de enige bent met dat probleem anne gooit overigens dr bord weg als ze klaar is met eten... dus dat is altijd even opletten geblazen "op!" (en dan "hop bord weg")
Ha dat klinkt goed, daar ga ik maar s naar kijken dan, bedankt voor de tip. Angelina gaat met haar bordje constant kiekeboe spelen. Tja, als het bordje leeg is vind ik dat best, maar met een vol bord wordt dat nogal een zootje hihi.
het zoontje van een vriendin was hier laatst op bezoek omdat ze moest werken die is 14 maanden bijna 15. en die gaf ik gewoon een bordje met avondeten door elkaar geprakt (aardappels met worteltjes en gehakt) ik gaf hem een lepel en ik zag wel waar het kwam haha. Viel me reuze mee, ik hoefte hem niet te helpen hij had zelf heel goed door dat hij met de lepel moest scheppen en het dan in zn mond moest stoppen. Nou zat het eten wel overal ipv alleen in zn mond maar daar heb je stofzuigers voor toch? hij heeft lol, hij kan zelf eten en hij stopt wanneer hij genoeg heeft gehad.
@marscha: ach zoals je al zei.. lang leve de stofzuiger hebben hier laminaat dus het is niet alsof er nu voor eeuwig macaronivlekken op de vloer zitten
Ja leuk he, Hier een klein monstertje dat zelf van tafel schuift met haar kinderstoel ( voet tegen de tafel) en keihard roept klaar! Het bord wordt dan netjes naar het midden van de tafel geschoven. Meestal ligt de helft er gewoon nog op.
hihi ooh geweldig kan echt niet wachten! ik mis nu alle eerste dingen bijna joh echt balen het eerste lachje kreeg pappa eerste keer echt duimen deed ze bij oma omrollen deed ze ook bij pappa, helaas rolde ze uit haar reiswieg op de grond... gelukkig niets aan overgehouden hoor! het deed mij meer pijn dan haar maar toch... alles gebeurt achter mn rug om als k werk of op school zit! Maar toch geniet ik van elke lach, elke keer dat ze in de box omrolt en elke keer dat ze toch weer heel lief met haar duimpje in haar mond in slaap valt!
@marscha: hoe veel werk je dan? hier 32 uur.. en soms bekruipt mij dat gevoel ook weleens zegmaar MAAR vorige week had ik toch het coolste hoor ik legde anne in bed "welterusten anne" en toen kwam er een "tuste"! uit het ledikant \o/ en op het kdv vertellen ze volgens mij gewoon soms niet dat ze iets al ees gedaan heeft *grin* want sommige dingen die ze voor het eerst doet gaan toch wel ERG soepel maarja.. dan blijft het hartstikke leuk natuurlijk en de eerste keer lopen dat ze van papa naar mij toe daar waren we toch ook wel ultrastoer mee