Ik zou ook gegaan zijn. Ik zou de houding van de vervangende arts ook zeer zeker aankaarten als je eigen HA er weer is. Belachelijk gewoon zoals er gereageerd is. Het niet kunnen vertellen met longontsteking?? te gek voor woorden.
Is je zoon al vaker verkouden/benauwd geweest? Dit klinkt niet als een 'gewone' verkoudheid! Onze zoon gaat vanaf dat hij 10 weken is naar de kinderopvang en sindsdien is het vooral tot 14 maanden gedonder met zijn luchtwegen. Ook bij ons nam huisarts ons nooit serieus "geef maar hoestdrank". Op cb bij de arts hoorde ze wel degelijk een piepende ademhaling. Mijn vriend heeft astma, hooikoorts en bronchtis en aan zijn kant van de familie zitten de luchtwegklachten. Dit is bekend bij de huisarts!!! In juni kregen wij pufjes Salbutamol voor hem. Veel vond ik het niet helpen. Wij zijn in augustus/september bij de longarts in Nieuwegein terecht gekomen. Daar werden wij op heel veel aandringen van onze kant naar doorverwezen door huisarts. In ziekenhuis goede pufinstructies gekregen en werden zeer goed geholpen. Ze hebben in ziekenhuis bloed afgenomen om te kijken voor astma, hooikoorts en bronchitis. Gelukkig was de uitslag negatief. Mijn tip: ga naar een GOEDE longarts! Ik weet hier in Sint Anthonius in Nieuwegein zit een hele goede. Laat je niet wegsturen als jij denkt dat er wel wat met je kind is. Bij ons was er geen allergie of ontsteking. Toch werken de pufjes nu wel. Alleen hebben wij ze nu al 3 maanden gelukkig niet meer hoeven te gebruiken. Ow en let op straks rond oktober/november weer op verschijnselen van Rs virus. Kindjes met luchtwegklachten hebben sneller het RS virus te pakken!!
Nou ja zeg, is ze nou besodemieterd! Ik was zeker gegaan en ik vind het ook goed dat de leidsters van het kinderdagverblijf zo alert zijn. Wat komt het toch vaak voor dat artsen je niet serieus nemen... Beter 10 keer te vaak dan 1 keer te weinig toch?