Zouden jullie naar Egypte gaan?

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Imrw, 19 aug 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraal21

zonnestraal21 Niet meer actief

Wij zijn 7 jaar geleden in Hurghada geweest met NOOIT weer.. ik vind het verschrikkelijk. Maar dat is heel persoonlijk mijn familie vond het namelijk geweldig. Maar nee ik zou er zelf nooit voor kiezen

2. Martini

Martini Fanatiek lid

17 feb 2007
    1.109
    622
    113
    Aanslagen, of geweld in het algemeen ofzo. In Turkije speelt natuurlijk de laatste tijd ook veel, ook slechte band met Nederland bijv. Ik realiseer me met mijn verstand wel dat het waarschijnlijk nergens op slaat zoals ik al aangaf. Maar mijn gevoel zegt dat je daar minder veilig bent. (De vraag van TS betrof Egypte, weet ik)

In het verleden ben ik in Turkije en in Egypte geweest, fantastisch! Het engste toen was in mijn ogen de rijstijl van de buschauffeur, haha!! We vlogen zelfs op de avond van de dag van de aanslagen op het WTC naar Turkije. Ben geen moment bang geweest! Ook excursies gedaan in Egypte, naar bijv. Luxor waar een paar jaar daarvoor ook een aanslag geweest was, ik voelde me totaal niet onveilig.

Naarmate ik ouder word en sinds ik kinderen heb ben ik gewoon ook wel over het algemeen banger geworden, ik durf bijv. ook niet meer zo goed in achtbanen, totaal off topic, maar wel waar. Waar ik geen gevaren zag toen ik jonger was zie ik nu ineens wel allerlei gevaren.

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Ja ik woon nu bijna 1.5 jaat in Turkije en juist het idee dat het in Europa (België, Frankrijk, Uk) een stuk onrustiger is. Ik merk absoluut niks van de slechte band tussen NL en Turkije.

Martini vindt dit leuk.
  4. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Bedankt voor de antwoorden allemaal. Dat stukje over sinds dat er kinderen zijn, herken ik wel hoor!
    En mijn man zei ook nog; de kans dat je daar toevallig op dat moment op de plek bent waar iets gebeurt is super klein.
    Ja maar zou dachten mensen die wel wat overkomen is de laatste maanden/jaren ook.
    Heel lastig, ben totaal niet angstig aangelegd namelijk. Maar kan me er toch heel druk om maken merk ik.
    Snap dat mensen 'het niet op willen zoeken' maar anderzijds ben je inderdaad nergens veilig en geloof ik dat Nederland ook nog wel een keer 'aan de beurt' komt.

Conclusie; voor nu geen Egypte maar sluit het niet uit voor een volgende vakantie:)

Martini vindt dit leuk.
  5. Imrw

Imrw Bekend lid

1 jul 2012
    810
    20
    18
    NULL
    NULL
    Zou=zo, typ op m'n telefoon, irritant

6. Anna009

Anna009 VIP lid

30 mei 2008
    9.894
    5.201
    113
    Home
    Nee niks voor mij maar meer omdat je bijna niet van de resorts af kan
    En ik graag veel wil doen ipv 15 dagen bij het zwembad hangen

Maar aanslagen gebeuren overal spanje Frankrijk als ze de kans krijgen hier in in Nederland ook dus dat zou voor mij niet de reden zijn om niet te gaan

7. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.190
    10.790
    113
    Maar je kan ook prima naar Egypte zonder resort hoor! Daar kies je zelf voor. Of niet, zoals wij, en dan kan je ook een fantastische vakantie hebben :)

8. Rundeeprunwild

Rundeeprunwild Fanatiek lid

1 apr 2011
    1.612
    38
    48
    Genoeg te doen buiten het park, in de vorm van excursies (safari, Luxor, bootexcursies etc.) maar je kan ook door de stad lopen. Je moet daar wel van houden... de mensen met de winkeltjes zijn best opdringerig dat je in hun winkeltje komt kijken. Ik zeg altijd no thank you en dan loop ik door. Sommige toeristen vinden dat heel vervelend en komen om die reden niet in Egypte. Ik wil altijd nog een Nijlcruise doen met een bezoek naar de pyramides, maar dat niet in het hoogseizoen. Dan smelt je :p

Als je toekomstig nog naar Egypte wil, zoek dan een groot resort uit. Meestal is er meer dan genoeg te doen om je niet te hoeven vervelen.

Veel plezier in Fuerteventura!

9. mamaki

mamaki Lid

4 jul 2016
    91
    23
    8
    Hier ook heel positief over Egypte! Wij hebben in Marsa Alam gezeten, echt een top vakantie gehad, veel dingen ondernomen maar ook lekker uitgerust. Er is echt genoeg te doen, zou echt nog wel eens terug willen!

Deel Deze Pagina