mijn man en ik willen ongeveer 6 dagen zonder kids op vakantie. Gezien de korte vakantietijd zat ik aan de canarische eilanden te denken. Nu las ik op internet dat het in okt max 22 graden is. Vind ik zelf niet echt super warm eigenlijk. Wat is jullie ervaring? Het hoeft geen 35 graden te zijn maar ik wik wel lekker in mijn bikini kunnen zonnebaden.
Wij zijn wel eind sept nog geweest een aantal keren en was prima strandweer (fuerteventura). Geniet ervan, even zonder kids
Begin oktober is het over het algemeen echt wel warmer dan 22 graden overdag. Ik denk toch minimaal gemiddeld wel 25. En anders moet je inderdaad verder vliegen, zoals Kaapverdië of evt Gambia of Senegal?
In oktober is het echt wel warmer dan dat inderdaad. Ik ben ook al een aantal keer in december geweest en dan was het nog zo'n 20 graden en kon ik er prima in een korte broek en shirt lopen (de wind is dan ook niet echt koud).
Voordeel van het najaar is dat de zee altijd lekker warm is. In mei kan je prima aan zee liggen, en als ik het klimaat bekijk is oktober zelfs beter. Wel grappig, ik ga begin september zonder kind 6 dagen naar de Canarische eilanden
Wij zijn een keer eind okt/begin nov geweest en het was prima weer daar. Warm genoeg nog om aan het strand te liggen. In avond een vestje maar overdag korte kleding.