Zouden jullie naar hem verzenden? Marktplaats laptop

Discussie in 'De lounge' gestart door Tweekids, 22 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Als zijn vrouw zo dringend een laptop nodig heeft dan kan ze die vast daar wel kopen. Zo te lezen heeft ze een goede baan. Daarbij komt ook nog dat zo'n laptop niet binnen een dag of 2 daar is. Dus als ze hem met spoed nodig heeft dan is het heel raar om via Marktplaats Nederland een laptop te kopen.

Conclusie: niet vertrouwen, dit zijn oplichters

2. annelie566

annelie566 Niet meer actief

Nee, is vragen om gezeur

3. GewoonLinda

GewoonLinda Fanatiek lid

4 jan 2011
    2.938
    58
    48
    Doe het maar niet

4. Joli86

Joli86 Fanatiek lid

13 feb 2013
    2.070
    97
    48
    Ik heb dat eens gehad toen ik mijn motor verkocht. Zou er €500,- meer voor krijgen dan de vraagprijs. Natuurlijk niet gedaan.

5. BeebieBeeb

BeebieBeeb Fanatiek lid

6 mrt 2011
    4.672
    591
    113
    Groningen
    Hier ook wel eens zo'n soort buitenlandse mail gehad toen ik, volgens mij, mijn auto te koop had staan op marktplaats.
    Als je toehapt, vragen ze hun geld weer terug bij paypal en heb jij niks.

Stuur maar eens een emailtje terug, gewoon in het engels, met een hoop vragen erin, je hoort er niks meer van :)

6. Suzzert

Suzzert Fanatiek lid

12 mei 2012
    3.340
    4
    38
    Rotterdam
    Niet doen, zijn inderdaad oplichters

7. Amare

Amare Niet meer actief

Nee niet doen.
    Van marktplaats geven ze ook aan niet op buitenlandse emails te reageren.

8. Nureen

Nureen Actief lid

12 mei 2010
    311
    0
    0
    NULL
    NULL
    Niet doen,

Ze storten het geld terug, dit kan via Paypal en dan heb je niks.

9. snoeppapiertje

snoeppapiertje Bekend lid

24 feb 2014
    582
    0
    0
    Alles buiten nederland in het engels geschreven moet je niet geloven.
    Vaak moet het voor een kennis/familielid naar nigeria. Vooral apparatuur. Maar dan moet je wel eerst versturen en dan de barcode sturen voordat ze het geld overmaken.
    Dat doen ze dus mooi niet.
    Niet op in gaan dus!

10. Saar22

Saar22 Niet meer actief

Hier van de week ook een mailtje. Kijk eens hoelang diegene actief is. Hier 1 dag, dus dat zegt dan al wel voldoende wat mij betreft.
    Moet je het serieus doorgeven aan marktplaats? Om welke reden dan?

11. Minerva

Minerva Niet meer actief

Niet doen. Ik zet ook altijd in mijn advertenties dat ik alleen verkoop en verstuur binnen Nederland. Op dit soort mailtjes reageer ik alleen met de woorden "bod geaccepteerd; kom maar halen". Hoor ik, gek genoeg, nooit meer wat van ;)

Dit is een scam. Eerst deden ze het met je bankgegevens: ze stortten geld met een ongedekte cheque en dan krijg je het in eerste instantie wel op je rekening --> jij stuurt goederen op --> geld wordt teruggevorderd van de bank, want de cheque is ongedekt.
    Nu doen ze het via PayPal waarbij ze het geld terug kunnen vorderen.

Zelfs toen ik dit alles nog niet wist, hanteerde ik altijd de filosofie: "if it seems too good to be true, it probably is". Tipje ;)

12. Toevallig las ik dit gister op marktplaats bij help en info:

"Hoe herken ik oplichters uit het buitenland?"

Antwoord

Op internet zijn malafide (ver)kopers actief die handelen vanuit het buitenland, bijvoorbeeld vanuit West-Afrika (Nigeria). Ze zijn onder andere actief in de groepen Auto's, Auto-onderdelen, Computers en Software, Spelcomputers en Games, Telecommunicatie, maar bijvoorbeeld ook in de groep Huizen en Kamers.

Malafide kopers uit het buitenland:

-De koper biedt meer dan de vraagprijs.
    -De koper schrijft in gebrekkig Engels.
    -De koper vraagt na de eerste contacten om verder te communiceren met een ander e-mailadres.
    -De koper woont in het buitenland (doet zich vaak voor als zakenman) en wil het product kopen voor een familielid, vriend of wie dan ook, vaak woonachtig in Nigeria of een ander West-Afrikaans land.
    -De koper heeft haast met de aankoop en hoeft het product niet vooraf te inspecteren.
    -De koper wil gebruik maken van een tussenpersoon om de betaling af te handelen (bijvoorbeeld de HSBC Bank, Citibank of PayPal).

13. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Je zou nog kunnen zeggen dat je alleen betaling wil via overschrijving. Wij hebben toevallig onlangs iets via marktplaats verkocht naar Duitsland. Wilde ook paypal en schreef in het engels. Hij heeft uiteindelijk via overschrijving betaald en alles ging prima. Was geen oplichting.

Naar de arabische emiraten zou ik ook over twijfelen.

14. Tweekids

Tweekids VIP lid

26 aug 2012
    13.148
    330
    83
    Vrouw
    Kraamverzorgster & hypnobirthing docent
    Inmiddels gemeld en kreeg vrijwel direct een mailtje met dat ze het gecontroleerd hebben en het idd gaat om een bekende fraudeur dus dat ze m geblokkeerd hebben...
    Normaal verzend ik ook niet naar buitenland maar ik was in de veronderstelling dat PayPal ook voor de verkoper veilig was..

15. Purk

Purk Fanatiek lid

19 nov 2013
    3.189
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij Paypal kan een koper vrij makkelijk een incident starten - bv dat ze het product nooit ontvangen hebben - als verkoper kan het dan echt een hoop gedoe zijn om te bewijzen dat ze liegen. Als koper is Paypal dus super fijn, als verkoper minder...

16. Dani2010

Dani2010 Actief lid

18 mrt 2013
    316
    0
    0
    NULL
    NULL
    Kregen exact zelfde mail toen onze auto te koop stond..

Deel Deze Pagina