hey ladys. ik weet niet als ik het hier neer mag zetten. ik ga binnenkort als het mee zit nog een dagje met vriendinnen naar ikea in groningen.en mschien daarna nog effen winkelen. ik ben dan 7 halfe maandzwanger zouden jullie nog gaan winkelen? en nu omdat ook de griep heerst zeggen ze is het dan wel verstandig om weg tegaan? ik hoor het graag van jullie . groetjes van marijke 2
Waarom niet? Je kunt moeilijk thuis blijven zitten totdat je kindje geboren is. Met 7,5 mnd sta je nog niet op het punt om te bevallen en de griep kun je overal oplopen. Lekker gaan winkelen dus! Veel plezier!
Wij moesten vorig weekend naar Nijmegen (en wonen in Zuid-Limburg) mijn VK zei als je 's ochtends niets raars voelt dat je dan gewoon kunt gaan, dus dat is in elk geval geen probleem. Wat betreft de griep ... sinds vandaag is het officeel een epidemie in Nederland. Je kunt jezelf niet opsluiten natuurlijk, dat zou niet gezond zijn, maar zelf ga ik nu wel drukte uit de weg. Mijn man doet bijvoorbeeld de boodschappen en als ik zelf naar een winkel wil ga ik vlak voor sluitingstijd en neem spul mee om mijn handen schoon te maken. Je moet je eigen gevoel hierin volgen ... Groetjes, Nikki F
Ik zou ook gewoon gaan waarom niet? ik was er woensdag ff maar ik merk wel dat ik snel moe ben. Moest weer tig keer na de wc heel irritant
sinds mn verlof ga ik niet meer lange dagen weg maar nog regelmatig ff winkelen. dus gewoon doen! als het voor je gevoel kan, en je genoeg eet, drinkt en rust neemt tussen door is er echt niks aan de hand.
Natuurlijk! We zijn zwanger, niet ziek. Met 31 weken gewoon lekker blijven doen waar je (nog) zin in hebt. Ik wist de dag voor de bevalling dat ik zou gaan bevallen: wilde absoluut het huis niet meer uit. Maar daarvoor ben ik gegaan waar ik wilde. Niets zo erg als vanaf 30 weken thuis gaan zitten en zitten wachten. Dan duurt het lang joh! Pffff... Misschien nog wel 3 maanden!! Nee, lekker naar buiten. Ben je bang voor de griep? Let dan op hoestende / niezende mensen (hou afstand. 1,5 meter is voldoende), was je eigen handen regelmatig, gebruik desinfectie na het schudden van handen van andere mensen en vermijd contact met gladde oppervlaktes (of maak die eerst even schoon met zo'n mooi desinfectiedoekje). De kans dat je het trouwens op straat krijgt is erg klein... je huisgenoten zijn je grootste besmettingsbron en ik neem aan dat je man wel naar zijn werk en de AH gaat... Oftewel: niet te druk om maken!
Lekker doen hoor! En vooral veel tijd inlassen voor een kopje koffie/thee met iets lekkers !! Ik ga volgend weekend nog een heel weekend weg met manlief en dan zullen we ook een dag gaan shoppen in Maastricht. Lekker op mijn eigen tempo en als het niet meer gaat stoppen we ermee, maar ik zou er lekker op uit gaan! Dan gaat de tijd lekker snel, scoor je misschien nog wat leuks (altijd goed natuurlijk) en je bent lekker in beweging! En wat betreft de griep, weet je, die kun je ook krijgen als je naar de apotheek /drogist / supermarkt gaat voor een boodschapje... Zoals iemand al eerder aangaf: afstand houden van verkouden mensen, veel je handen wassen en goed eten/drinken/uitrusten. Dan zorg je volgens mij al heel goed voor jezelf!
Ik ben met 41 weken nog een hele dag in de Ikea geweest. Ik had ook wel de hele dag nodig om die hele route te lopen, ha ha. Tsja, die griep zou ik me ook niet zo druk om maken, daar kan je verder ook niet veel aan doen. Je man kan het ook meenemen van zijn werk.
dank jullie wel . ik ga de dag vantevoren vrij vragen heb nog een dag tegoed . die dag doe ik lekker rustig aan. en de dag er na lekker naar ikea. en de griep kun je overal krijgen, dat zei me man ookal.
Hoi Nikki, Wat ik me zojuist afvraag Je man kan dan wel alleen boodschappen doen maar als hij het krijgt dan kan hij het toch weer overdragen??? Dan loop je toch alsnog risico om het op te lopen?
ik zou gewoon gaan! Ik ga zelf niet meer ver weg zodra ik 37 weken ben maar daarvoor geen probleem (ben zwanger van de 4e en heb snelle bevallingen, dus verder dan een uurtje van huis zeker niet). Maar ook na mijn 37 weken zou ik nog wel naar Ikea Groningen gaan (woon nl in grunn )