wij zitten er aan te denken om in augustus op vakantie te gaan naar het buitenland dan is onze zoon net een half jaartje. maar ik twijfel of we dat wel moeten doen. omdat hij nog zo klein is wat zouden jullie doen? liefs diane
kyana was 5 maanden en toen zaten wij bijna 1000km verderop met de auto in zuidfrankrijk... ik zou alleen niet voor achterstandlanden kiezen {sorry dat ik het zo zeg}
Ik hecht geen waarde aan op vakantie gaan dus wij doen het ook niet. Dax is nogal van het ritme en de regelmaat dus ik ga het me dan ook niet opzoeken. Misschien volgend jaar weer een keertje.
nee we zaten aan tenerife te denken. maar ben zo bang dat hij daar michien ziek word of heel erg diaree krijgt en dan zit je toch ver weg.
Alysia was 4 maanden en zijn we op vakantie gegaan en echt waar ik zal het zo weer doen.. heerlijk zo kleintje te zien genieten.. had ors mee genomen en gewooon zalig perfect vakantie gehad 2 weken lang zelfs midden in de nacht hadden we moeten vliegen maar hadden paar uur vertraging kortom het was gewoon zalig! en ik vind het een aanrader maar ligt eraan hoe je kleintje is. Is je kleine makkelijk moeilijk of niet enz
Wij zijn toen onze kleine man 5 maanden was naar Hong Kong geweest. Fantastisch! Nog niet zo groot dat hij wilde lopen etc. Hij kreeg alleen BV, altijd bij de hand en alle aandacht die hij zich maar kon wensen. Ik zou het zo weer doen met zo'n kleintje. Ik vond het ook erg leuk om zo echt weg te zijn als gezin.
Wij gaan naar Menorca. Is maar 2 uurtjes vliegen en een heel kindvriendelijk eiland. Altijd Nederlandse artsen aanwezig, altijd windje (dus nooit te warm) en we gaan maar 8 dagen. Vind het wel spannend maar heb er ook erg veel zin in.
Als Dean 4,5 maand is gaan wij ook naar Frankrijk (Bretagne) voor een weekje. Ik zie er geen kwaad in.
wij gaan als Jesse bijna 8 maanden is ook lekker naar Frankrijk, lijkt me juist heerlijk met zo'n kleintje ff volop genieten thuis heb je toch altijd je dingetjes te doen.. dan even 2 weken niks doen en lekker met elkaar doorbrengen
ik zeg altijd hoe kleiner hoe makkelijker.. ze lopen niet weg.. zeuren niet ik wil dat of dat.. met woorden dan en gewoon heerlijk rust genieten echt 2 volle weken relaxen met je gezin. Ik vind het nogmaals een echte aanrader... wij gaan nu weer naar Turkije denk dat ik het nu moeilijker gaat vinden dan vorig jaar toen lag ze lief op schoot nu een beweegelijk meisje
Wij zijn afgelopen week een weekje naar Duitsland geweest om proef te draaien voor de zomervakantie en we hebben echt super genoten van ons meisje, ze deed het zo goed. Lekker gekampeerd en ze vond het allemaal prachtig! Wij gaan lekker naar Italie van de zomer voor 3 weken met de kleine!
Ligt er helemaal aan hoe je kindje is. Vorig jaar moest ik er absoluut niet aan denken. Joris was een inbakerbaby en had echt behoefte aan zijn eigen omgeving. Heeft ook maanden geduurd voordat hij eindelijk eens bij mijn ouders/schoonouders sliep. Dus ik zag dat niet zitten. Dit jaar gaan we wel op vakantie. Hij is heel langzaam toch gemakkelijker aan het worden en nu wagen we de gok dat het allemaal lukt!
Wij zijn in december een week naar Fuerteventura (canarische eilanden) geweest. Dylan was toen ruim 8 maanden. Ik zou het nooit weer doen. We hebben heel veel vertraging gehad, wat er erg heeft ingehakt bij Dylan en hij heeft de hele vakantie last gehad van het uur tijdsverschil. Ik ben er voorlopig klaar mee, vliegvakanties. We gaan deze zomer met de auto naar Frankrijk.
Wij zijn toen Lynn 5 maanden was naar Madeira geweest, een week. De maxi-cosi mee het vliegtuig in (4 uur vliegen) en een lekker ruim appartement uitgekozen. We hadden een auto gehuurd en zijn lekker gaan rondtoeren en af en toe korte wandelingen gemaakt, waarin Lynn lekker in een buikdrager meekon. We hadden de flessenwarmer mee in de auto en konden haar zo voorzien van drinken. Het is wel aanpassen omdat je niet uren in de auto kan zitten met zo'n kleintje. Je moet korte uitstapjes maken. Maar onze dochter had het prima naar haar zin en daarom papa en mama ook! We zijn wel vooraf een paar keer een weekend met haar weggeweest om te kijken hoe dat ging en waar eventuele extra behoeften en maatregelen getroffen moesten worden. Oefening baart kunst hoor en je leert wel improviseren.
Meteen doen! 6 maanden is de ideale leeftijd, nog lekker veel slapen (lang auto rijden is dus geen probleem) en nog niet zelf kunnen 'verplaatsen'. Wij zijn met onze dochter toen ze 6 maanden was 2 weken in een huisje in Z-Frankrijk geweest. Ging prima, 1 wat onrustiger nachtje misschien, maar verder geen probleem. Wel sliep ze toen nog 3x per dag (en dat doet ze alleen in bed) dus het was niet zo dat wij veel konden. Maar ja, vooral lekker relaxen, veel lezen en met haar spelen. Dit jaar met net 14 maanden zijn we naar Egypte geweest. Ging ook prima al is 5 uur vliegen best wel lang met een dreumes die je bezig moet houden. Maar verder echt een heerlijke vakantie gehad. Dit jaar misschien weer naar Z-Frankijk, maar met een dreumes is lang autorijden echt veel moeilijker dan met een baby van 1/2 jaar. Ik zou wel ergens heen gaan waar ze verantwoorde dokters hebben, maar dat is bijna overal (ook in Egypte). Groeten!
Wij gaan waarschijnlijk begin/half september op vakantie, naar Frankrijk. Eva is dan 8,5 maand. Misschien niet de ideale leeftijd (ivm kruipen), maar een andere mogelijkheid is er niet en we hebben er wel heel veel zin in! Wat wel fijn is, is dat mijn schoonzus en schoonouders in Frankrijk wonen. Mocht het kamperen nou echt niet gaan, dan kunnen we altijd daar nog terecht. We zullen wel zien. We gaan een familiecamping uitzoeken, zodat we ons niet zo opgelaten voelen als Eva huilt. Ik zou dus gewoon lekker op vakantie gaan. Meestal als papa en mama er zijn en je het meeste doet zoals je thuis doet, komt het wel goed.
Ja, ik zou gewoon gaan hoor. En als je kindje ziek wordt, ze hebben overal dokters. Zou inderdaad wel voor een bestemming kiezen die babyvriendelijk is.
Wij gaan in de bouwvak (juli) lekker naar Belgie voor een weekje in een huisje. Ben benieuwd hoe dat gaat! Manneke is dan 5 mnd en dochterlief22 mnd. gr. wup