Net zwanger en op vakantie naar thailand

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Belly82, 3 mei 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Belly82

Belly82 Actief lid

28 feb 2008
    153
    0
    0
    Utrecht
    Hello ladies,
    Ik ben nu 4 weken zwanger en ga over zes weken voor 3.5 week naar thailand.. beginnen in bangkok en dan zo naar beneden reizen en dan eindigen op phuket enzo.. Denken jullie dat dit zonder problemen kan..? Ik voel me (nog) niet misselijk en heb nog geen andere klachten.. maar wat niet is kan nog komen.. :( .. Hebben jullie tips /ervaringen dan hoor ik het graag...

2. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    ik heb er geen verstand van hoor, maar mijn broertje gaat ook zo'n reis maken die begint in bangkok. Hij moet aardig wat vaccinaties halen en malaria pillen slikken. Ik zou als ik jou was tijdig even informeren of dit kan zonder consequenties. Eventueel even naar de vk praktijk bellen of je daar iets op kan lopen wat schadelijk kan zijn.

Ik persoonlijk zou al op zoek zijn naar de voorwaardes van de annuleringsverzekering, maar dat moet je echt zelf beslissen hoor!

3. Babs1977

Babs1977 Bekend lid

14 mei 2007
    646
    0
    0
    Heerlen
    Ik zou het niet doen!
    Toen ik 13 weken zwanger was zijn we naar Mexico geweest. Ik was wel erg misselijk moet ik zeggen. Kon (bijna) niks eten en door de hitte werd ik nog misselijker. Veel overgeven, diarree enz en was heel bang dat er daarom iets met mijn meisje zou gebeuren.
    Ben normaal gesproken erg reislustig en avontuurlijk maar zwanger zijn en naar een warm land zou ik noooooooooooooit weer doen.

4. Mamma1984

Mamma1984 Niet meer actief

Wij hebben onze verre (huwelijks)reis ook omgezet naar een vakantie binnen Europa. Dit omdat mij is afgeraden om naar de tropen te reizen wanneer je zwanger bent. De gezondheidszorg in dat soort landen is vaak niet zoals je het gewend bent.

5. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    wij kwamen er achter dat we zwanger waren een week voor we 2 wk naar aruba zouden gaan.ik was toen zo'n 8 wk zwanger.
    at niet veel en durfde niet veel te eten.ivm verkeerd eten.
    ik mocht ook overal langs de poortjes op t vliegveld (ik gaf gewoon aan dat ik er niet doorheen wou ivm zwanger)
    t ging allemaal wel goed maar dat was aruba en dat valt nog wel mee als je t vergelijkt met waar je zelf heen gaat! (ik heb een broer die veel naar dat soort landen gaat)
    je loopt daar al snel iets op hoor.
    en je droogt ook snel uit daar.
    klinkt lullig,maar ik zou idd kijken naar je annulerings verz.

6. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Als je jezelf goed voelt zou ik gewoon gaan! Ik was 23 weken zwanger en ben naar Jamaica gegaan. In Thailand hebben ze ook goede priveklinieken voor als er iets zou gebeuren. Gewoon jezelf in acht nemen, voldoende vocht drinken, en heerlijk genieten! neem altijd een brief van de VK mee waarin staat dat je zwanger bent hoelang en of er complicaties zijn.
    Ik zou zeggen; lekker genieten!

7. louloutje

louloutje Actief lid

23 mei 2007
    190
    0
    0
    Oh ja... En mocht je willen annuleren; zwanger zijn is een reden om te mogen annuleren!
    Malaria heb je niet nodig in Thailand, hooguit DTP en hepatitus A (maar misschien heb je die al).

8. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Gefeliciteerd met je zwangerschap!

Ik ben ook naar Thailand geweest toen ik 5 maanden zwanger was. Ik vond het prima, het is ook weer niet zo primitief als andere landen in de regio. Als je wil kun je luxe reizen en de gezondheidszorg is goed. En ik werd als zwangere geweldig behandeld door de thai!

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Ik heb inderdaad wel gehoord dat de gezondheidszorg daar goed is, maar ik ben in ieder geval in Thailand wel ziek geworden en nog veel zieker in Indonesië en ik zou daar niet heen gaan als ik zwanger zou wezen. Heb echt uitgekeken met eten e.d.

10. MamaSon

MamaSon Niet meer actief

Zowel ik als mijn vriend zijn in Thailand een keer goed ziek geworden van het eten, dus tja, je loopt een risico. Maar je kan natuurlijk goed letten op wat je eet, bijv. veel fruit waar de schil nog omheen zit (bananen, sinaasappels bijv.). Flesjes drinken niet accepteren als de dop er al af is, maar bij je aan tafel laten open maken enz.
    Of zelf van alles kopen in de supermarkt, zoals koekjes enzo.

Wij hoefden ook geen malariatabletten te slikken en we zijn toch aardig noordelijk gegaan.

Heeeel erg leuk land en superlieve mensen! Dus het zou zonde zijn als je moet annuleren. Maar de afweging moet je toch echt zelf maken. Als je gaat ben je tien weken zwanger en dus nog niet de '12 weken grens' voorbij. Dat maakt het lastig.

11. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.265
    36.103
    113
    hee meid, toen ik 12 weken zwanger was ben ik 2,5 week naar Thailand geweest en dat is helemaal goed gegaan hoor!

Ik kon alleen niet zo goed tegen de warmte, werd wat sneller duizelig, maar was goed te doen hoor. alleen tijdens de turbulentie in het vliegtuig wat misselijk.

Veel plezier!

Deel Deze Pagina