zouden jullie partners parttime (max 3 dagen) willen werken??

Discussie in 'Mama en gezin' gestart door tuc, 12 jun 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Zoe123

Zoe123 VIP lid

9 feb 2013
    11.808
    5.944
    113
    Vrouw
    Nee, dat zou ik niet zo zien gebeuren.
    Vriend wil wél graag naar een 36-urige werkweek.
    Maar 3 dagen...hij heeft dan het gevoel dat hij niet genoeg contact heeft
    met de collega's.

2. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.191
    16.523
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hihi toevallig hadden we het er pas over maar mijn man zou dat niet willen.
    Heeft daar geen geduld voor en zou knettergek worden haha

3. duikster

duikster VIP lid

13 nov 2005
    5.714
    73
    48
    Hier is mijn man 7,5 jaar lang 1 dag thuis geweest en 36 uur in 4 dagen. Hij zou niet minder willen werken en is ook op de thuisdag nog regelmatig bezig geweest bv in slaapjes en of tijdens schooltijd. Nu is hij inmiddels 5 dagen weer aan t werk maar 2 dagen om half vier aan school voor de kids. Ze gaan nog 1 dag naar opvang dus wij zij zo proma tevreden. Ben zelf overigens ook aan t kijken om van 3 evt weer naar 4 dagen te gaan dus op enig moment kan t ook weer veranderen. Zolabg we t goed af kunnen stemmen met de schooltijden vd kids delen we de zorg nu redelijk met elkaar. T huishouden wat minder....dat doe ik toch meer. Als ik dus weer meer zou gaan werken gaan we weer op zoek naar een huishoudster....

4. Raspberry

Raspberry Niet meer actief

Neen, wel werkt mijn man onregelmatig waardoor hij veel thuis is, en het verschilt per week welke dag. Soms is hij zo 4 dagen vrij, heerlijk.

5. Frisbie

Frisbie Bekend lid

3 apr 2015
    895
    1
    16
    NULL
    NULL
    Wij werken nu allebei 3 dagen door het opnemen van ouderschapsverlof. We hebben heerlijk de tijd voor ons jonge gezin en de kids gaan niet naar de opvang (oudste wel psz). Het bevalt ons super goed. Zodra de oudste naar school gaat, gaat mijn man weer 4 dagen werken en gaat de jongste wel 1 dag per week naar het kdv, daar krijgen ze immers ook niets van.

Maar wij hebben echt genoten van de extra tijd samen. Ze zijn maar 1 keer klein dus volop van genieten.

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

nee, dat denk ik niet...Als hij ziek thuis is, of een paar dagen vrij is hij blij als hij weer naar zijn werk kan. Op het werk is het rustiger dan thuis ;)

7. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.548
    524
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Toen ik zwanger was van de oudste hebben we afgesproken dat we beiden 4 dagen zouden werken. Bij mij was minder dan 32 uur niet mogelijk en hij werkte al op contractbasis van 28-32 uur in wisseldiensten (bus). Afgesproken dat we haar dan drie dagen naar KDV zouden laten gaan en op woensdag hij thuis en ik op vrijdag.

Hij raakte op een bepaald moment langdurig arbeidsongeschikt en toen hebben we besloten dat hij volledig thuis zou blijven voor de kinderen (toen nog 1 kind). Hij is inmiddels zo'n vijf jaar volledig thuis en dat bevalt heel goed. Zodra de jongste straks ook naar school gaat (over twee jaar) dan is het een optie dat hij halve dagen gaat werken. (Kinderen komen in Duitsland met zes jaar op school en hebben dan meestal tot half één les)

8. Aislyn

Aislyn Fanatiek lid

16 feb 2011
    2.448
    1
    38
    Dordrecht
    Dat is voorlopig geen optie wat mij betreft, we hadden namelijk net besproken dat ik na mijn bevalling extra ouderschapsverlof op zou nemen ivm borstvoeding. Ook kan ik op mijn werk niet zomaar naar 4 dagen terug ivm reorganisaties. Niemand krijgt er extra uren bij op het moment. Mijn vriend werkt trouwens niet fulltime, hij werkt 4 dagen, ik 3.

9. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Partner zou absoluut parttime (3 dagen) willen werken. Ik zou ook best 3 dagen willen werken :) Hij is eigenlijk ook al vanaf de geboorte een dag thuis bij onze zoon en ik ook. Wij hebben het zo geregeld dat we iedereen dag hebben en dan 3 dagen opvang.

10. soovi

soovi Fanatiek lid

1 nov 2007
    2.465
    582
    113
    Nee, dat zou niet werken. Vier dagen zou hij wel willen, maar minder niet. Hij heeft zelf het gevoel dat het niet mogelijk is om dan een carrière op te bouwen.

11. Winddanser

Winddanser Fanatiek lid

2 mrt 2013
    3.295
    0
    0
    NULL
    NULL
    Wij doen het al zo! Werken allebei 3 dagen, bevalt goed 😃

12. annet1985

annet1985 Fanatiek lid

14 okt 2011
    4.136
    0
    36
    friesland
    Nee mijn man zou echt geen huisvader of partime vader willen zijn. Hij vind dat echt heel pittig hi hi

13. femkes

femkes VIP lid

24 jul 2007
    9.088
    10.382
    113
    Ah, ik snap het. Mooi geregeld. Succes straks.

14. Sic

Sic Bekend lid

17 dec 2010
    777
    691
    93
    Wij werken nu ook sinds de oudste is geboren beiden 3 dagen per week. Eens per 2 weken werkt vriend nog wel 3 uurtjes in het weekend. Werkt goed. Fijne balans, zowel in werk, huishouden en opvoeden.

15. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ja. Wij hadden besloten dat degene die als eerste goed zou verdienen voorlopig carriere zou maken, de ander zou een stapje terugdoen. Mijn man werkt fulltime en ik ben tbm. Maar ik ben bezig een eigen bedrijfje op te zetten en mijn man heeft al gezegd dat als dat ooit gaat lopen hij bereid is een flinke stap terug te doen zodat ik mezelf verder kan ontwikkelen.

16. Nee, mijn man vindt zijn werk veel te leuk en wil altijd graag overal van op de hoogte zijn en hij heeft het gevoel dat hij dan teveel zou missen op zijn werk...

17. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Nee ik denk het niet. Hij is een redelijke workaholic. Werkt nu ook veel meer dan 40 uur.

Ik werk wel 3 dagen.

18. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.486
    113
    Zou mn man best willen maar in zijn huidige baan/functie is dat niet mogelijk. hij heeft een tijd om de week een papa dag gehad, maar zat dan vaak nog aan de telefoon of mailtjes te beantwoorden, omdat soms dingen niet even kunnen wachten tot volgende week. meestal werkt hij gelukkig wel gewoon maar 40 uurtjes, en is hij geen workaholic ofzo!

19. miss C

miss C VIP lid

20 nov 2009
    11.719
    971
    113
    Vrouw
    Het ♡je van Nederland!
    dit wilt mijn man absoluut niet, die zou gek worden van het continu in en rondom huis zijn.

20. Sassie1981

Sassie1981 Fanatiek lid

2 mrt 2006
    2.888
    617
    113
    Denk dat je mijn man niet blijer zou kunnen maken :)
    Maar ja op zijn werk is 4 dagen werken al geen optie, laat staan 3.

Deel Deze Pagina