Kado met betekenis na overlijden vriendin

Discussie in 'De lounge' gestart door marieke12345, 14 jun 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Een hele goede kennis van mij is vorige maand haar beste vriendin verloren.
    Over een paar weken zouden ze, op dezelfde dag, allebei 25 zijn geworden. Ik ga (ging) veel met hun allebei om en wil nu graag iets aan haar geven op haar verjaardag, iets symbolisch, iets moois met betekenis. Maar ik kan zelf niets bedenken en hoop dat jullie mij kunnen helpen met goede en mooie ideeën.

Zulema vindt dit leuk.
  2. MnnW

MnnW Fanatiek lid

10 jun 2013
    3.244
    2.361
    113
    Vrouw
    Misschien kunnen jullie samen een dag doorbrengen 'op haar manier'? Naar een plek gaan waar ze mooie herinneringen hebben, lunchen bij hun vaste stek, herinneringen ophalen en nieuwe maken...

marieke12345 vindt dit leuk.
  3. Indiana

Indiana Fanatiek lid

3 mei 2015
    1.180
    1.364
    113
    Vrouw
    Flevoland
    Waar ik zelf waarde aan hecht (zelf ook mijn beste vriendin verloren) is een mooie foto van haar die ik altijd in een mooi lijstje op de kast heb staan... En ik heb, maar da's net wat anders, een keer een sieraad ook uit naam van mijn vriendin gekregen..

4. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Fotoboekje maken, of als je diamondpainting/vrij borduren/tekenen portret maken (of juist van een foto samen)

Mocht dat heel veel werk lijken, je kan eem foto ook met hoog contrast maken. Denk even aan een extreme zwart wit kopie. Lichte delen wit en schaduwdelen gitzwart. Ik heb zo een portret van mn oma gemaakt, met een bronskleur testverfje en een zwart te mixen. Met een zilver en wat zwart krijg je ook ontzettend mooie kleureffecten.

Was eentje van 1m2 en ben extreem beroerd met portrettekenen kan ik je verzekeren. Maar tis net een tikkeltje modern en voor mensen die haar kennen herkenbaar. Canvas doek van de action kan ook prima, wees wel voorzichtig met evt een grid tekenen dat komt er vrij lastig uit. Ik tekende t grid op papier en hield het er achter en had een lichtbron daar weer achter.

marieke12345 en cw26 vinden dit leuk.
  5. Plopperdeplopperdeplop

1 feb 2020
    308
    485
    63
    Vrouw
    Als je nog iets hebt met het handschrift van de beste vriendin zou je een armband, hangertje voor ketting, (sleutelhanger) kunnen laten maken met de tekst.

6. siets

siets Fanatiek lid

14 sep 2009
    1.235
    1.687
    113
    Leiden
    Je bedoelt zoiets als in de bijlage toch (deze is van Ikea)? Ik heb ook meerdere van deze schilderijen zelfgemaakt, van onszelf maar ook van anderen om cadeau te doen. Heel gaaf! Wat ik deed was een foto bewerken naar 2 (of 3) kleuren, zo’n bewerkingsprogramma maakt dan zelf die vlakken en maakt daar dan vloeiende lijnen van ipv heel pixelig. Ik kon een beamer lenen van iemand en hing die in mijn wasrek ofzo aan een deur. Canvasdoek eronder op de vloer leggen en met potlood dun de lijntjes overtekenen. Daarna de vlakken invullen met plakkaatverf.

Bijgevoegde bestanden:

marieke12345, Huismuisie en Vero0504 vinden dit leuk.
  7. Ukkie1

Ukkie1 Fanatiek lid

30 jun 2015
    4.822
    2.249
    113
    Een fotoboek? Dat zou ik prachtig vinden.

8. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Ik snap dat je haar iets wilt geven, maar een dikke knuffel en er die dag zijn is het voornaamste denk ik.
    Kunnen en mogen praten over jullie verlies,verdriet etc.

Ik zou dus een fijne strandwandeling cadeau doen met een lekker lunch. Samen uitwaaien, praten ,herinneren en er echt voor haar zijn.

Dat tast bare cadeautje komt dan vast nog wel op je pad!

marieke12345, Shay25, Lamode en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  9. Vero0504

Vero0504 VIP lid

17 nov 2016
    18.952
    14.996
    113
    Ja exact dat! Door juist een zilver/goud/brons accent in je verf te verwerken krijg je net ff een luxere editie, ook niet te veel want dan hangt t na een paar jaar je strot uit. Zilver met zwart gemixt en dan niet té plat gemixt maar net aan gemeleerd vind ik persoonlijk erg mooi, maar smaken verschillen. Klassiek zwart of een antraciet is ook erg mooi maar allicht wat hard.

Dit kan heel simpel met een canvas, heb zo ook muurschilderingen gedaan overigens.

Ik knalde mn foto naar zwartwit en hoog contrast. Als je foto maar goed genoeg is kan dat zonder al te veel gepixel. Ik vergrootte met de hand (goedkoop beamertje is ook prima, stuk makkelijker) via grid. En nam dat in grotere verhoudingen over op mn grotere grid. Eventuele rare lijnen of pixels werkte ik er met de hand wel uit. Even van afstand checken want met ogen bijv. ligt dat heel gevoelig.

10. Shay25

Shay25 Fanatiek lid

16 okt 2018
    2.812
    2.501
    113
    Vrouw
    Je geeft aan dat het een kennis is en geen vriendin of beste vriendin. Dus een ketting, armband, fotoboek; ik weet niet of het je plaats is? (niet vervelend bedoelt).

Het idee van @wendy339 is wel het mooiste; er gewoon zijn!

Leuk al die kadoos maar dat geeft geen troost en een ketting wilde ik destijds zelf uitkiezen of foto.
    (been there, than that... alleen was ik die beste vriendin)

marieke12345 en chrystel73 vinden dit leuk.
  11. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Bedankt allemaal voor het meedenken, hartstikke lief.
    Zo’n portret lijkt me heel erg mooi maar met mijn twee linker handen lijkt het me niet haalbaar:oops:
    Er gewoon zijn, dat sowieso. Ze weet dat ze altijd bij me terecht kan en ik zie haar zo goed als elke dag. Maar met lege handen aankomen op zo’n beladen dag voelt ook gek, net als een onpersoonlijke bos bloemen. Ketting en foto heeft ze al. Pff lastig. Misschien loop ik er nog wel gewoon tegenaan.

12. aicirtap

aicirtap VIP lid

25 mei 2014
    9.148
    3.392
    113
    Vrouw
    Ik heb bij een vriendin waarvan haar (vrouwelijke) partner was overleden op de verjaardag een bos bloemen laten bezorgen met haar lievelingsbloemen er in. Verder heb ik veel gekookt voor haar, mee uit wandelen genomen en dingen in huis gedaan.

Weet niet of diegene begraven of gecremeerd is? Anders ern mooie kaars/waxinelicht houder?

Of misschien is zoiets een mooi kado https://www.bol.com/nl/f/herinneringsboek/9200000095348863/
    En ook hier vindt je mooie dingen https://licht-puntjes.nl/

Maar er zijn is ook fijn!

13. marieke12345

marieke12345 Actief lid

11 okt 2013
    463
    122
    43
    Dat boek! Dat is het, dank je!

aicirtap vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina