Zouden jullie voor een extra echo gaan ivm geslachtsbepaling?

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door meike1, 24 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Een vraagje, ik heb laatst de 20-weken echo gehad, en gelukkig zag alles er, voor zover ze kunnen zien, er goed uit met onze kleine wondertje.

Op een beetje het eind vroeg de echoscopiste of we het geslacht willen weten. We waren er nog niet helemaal uit, en toen zei ik op een gegeven moment, 'ja doe maar wel, waarschijnlijk heb ik het al gezien en wordt het een jongetje'. Ik weet eigenlijk niet eens waarom ik dit zei, want ik zag helemaal niks, maar goed.

En toen zei de echoscopiste, het is inderdaad een jongetje, maar dat kun jij echt bijna niet gezien hebben. Want de navelstreng liep er helemaal doorheen, en voor een leek is het moeilijk een de navelstreng en het zaakje van een jongetje uit elkaar te halen.

Ik weet nog wel dat ik vroeg of ze er dan wel zeker van was dat het een jongetje was, en haar reactie was, ja hoor, als het een meisje was, dan zou er iets teveel hebben gezeten...

Dat was de echo. Maar nu heb ik ergens toch enige twijfel.....(misschien ook na het lezen van enige ervaringen op internet, hoor). Ik heb ook geen echo waarop het geslacht duidelijk te zien is, zowel geen hamburgertje als geen piemeltje....

Wat zouden jullie doen? Er gewoon op vertrouwen dat het een jongetje is, of misschien toch nog een extra echo laten maken?

Graag jullie reacties!

Liefs,
    Meike

2. Kaat2000

Kaat2000 Fanatiek lid

22 dec 2008
    1.129
    0
    0
    In de buurt van Utre
    Als ze zeker weet dat het een jongetje is dan kun je daar wel vanuit gaan. Het is natuurlijk altijd leuk om nog een extra pretecho te maken. Bij mij was het een meisje op de 20 weken echo, ik had zelf ook nog wel een kleine twijfel. Afgelopen zaterdag heb ik een pretecho laten maken bij Jan de Koning, was heel leuk we hebben het ook op dvd laten zetten en het was ind een meisje.

3. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Is maar net hoe belangrijk je het vind. Als je het zeker wil weten zou ik een pretecho doen (is ook nog eens erg leuk)

4. meike1

meike1 Actief lid

27 okt 2010
    223
    0
    0
    NULL
    NULL
    Meer eigenlijk voor het praktische, ik ben niet zo van de neutrale kleertjes en accesoires voor de babykamer, hou wel van enige kleur ;)

En verder is alles even welkom, of het nou een jongen of meisje is!

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    ik zou een pretecho doen.... is superleuk en geeft je toch wat meer zekerheid ;)
    Ik heb zelf ook een geslachtsbepaling laten doen (maar dan vóór de 20wkn echo)

6. wij doen de 3d echo en geslachtsbepaling voor de 20 weken echo, en met de 20 weken echo hoop ik dan nog eens bevestiging te krijgen :) Een pretecho is altijd leuk om te doen hoor, en als je zelf echt je twijfels hebt over het geslacht ach waarom dan ook niet? Heb je weer een kans om naar je kleintje te kijken

7. cherryl

cherryl Fanatiek lid

27 jan 2009
    2.923
    0
    0
    voor zover ik weet (en ik heb al heeeel veeeel gelezen) is de kans dat ze zeggen het is een meisje en het wordt toch een jongetje groter dan andersom...
    als ze bij 20 weken echo hebben gezegd jongetje (met zoveel overtuiging) heb ik nog nooit gehoord dat het toch geen jongetje was... (zal heus wel eens gebeurd zijn hoor, maar toch..)
    dit neemt niet weg dat een pretecho altijd leuk is om te doen!

8. pijman

pijman Niet meer actief

Twee keer geeft toch een zekerder gevoel als enkel de 20 weken echo. Naast de 20 weken echo heb ik ook nog een pretecho gedaan, sowieso omdat we dat leuk vonden maar ook omdat we wel zeker wilden zijn van het voorspelde geslacht. Ik vind de mening van 1 enkel persoon een beetje te wankel om daar nou een hele babykamer blauw voor te schilderen met stoere pakjes, mutsjes en sneakertjes ;)

9. Smiley24

Smiley24 Fanatiek lid

1 jun 2008
    4.093
    1
    38
    Wij hebben ook geslachtsbepaling voor 20 weken echo gedaan.. Waren een beetje ongeduldig, hihi..

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Hier bij mijn dochter een pretecho gedaan nadat we gehoord hadden dat we een meid zouden krijgen. Vooral omdat ze dat nog wel eens verkeerd hebben.
    Dit keer heb ik eerder een geslachtsbepaling gedaan. Maar toen lag de navelstreng er ook tussen.. Wel was het bijna zeker een jongen. Mocht ik later terugkomen en nog steeds de navelstreng in de buurt, weer bijna zeker een jongen. 20 weken echo, precies hetzelfde.. ook bijna zeker een jongen. Met de 3d echo was het ineens 100%

11. cin22

cin22 Actief lid

29 jul 2010
    270
    0
    0
    NULL
    NULL
    De 20 weken echo gaat naar mijn idee vooral voor de gezondheid en het geslacht zien is dan geluk hebben of bijzaak dus daarom heb ik ook voor de 20 weken een geslachtsbepaling gedaan om gewoon echt alleen daar op te letten.

Was wel opgelucht dat ik zowel met die echo als de 20wkn 2x hetzelfde te horen kreeg.
    En stiekem hopelijk volgende week met de 4d echo alsnog te horen dat het nog steeds een meid is..

Ik kan heel slecht tegen het niet weten of onzekerheid dus als ik in jou plaats zou staan zou ik nog wel een echo doen.

12. Nessy

Nessy Fanatiek lid

27 feb 2008
    2.309
    0
    36
    Verzorgende-C maar nu huismama
    Duitsland
    Wij hebben vandaag met 16 weken een pretecho gehad en daar was
    duidelijk te zien dat het een jongetje is.Super leuk!!
    Het was een week ervoor ook al te zien maar we wilden het
    zeker weten.Over 4 weken hebben we een 20 weken echo en dan
    krijg je het ook te horen als je wilt.
    Vond trouwens het leukste aan de pretecho dat we een 3d foto
    meekregen...zo lief! <3<3

13. Chai

Chai Niet meer actief

Ik ga nog gewoon een 4D laten doen volgende week. Dan pas geloof ik het echt 100% eigenlijk.. Maar ook gewoon omdat ik het leuk vind der koppie te bekijken via 4D hoor. :)

14. Devero

Devero Actief lid

5 dec 2010
    250
    0
    0
    Zuid Holland
    Wij hebben bij 20 weken echo ook gehoord dat we een meisje krijgen, maar daarna ontstond er twijfel omdat ik zo slim was mijn echo foto's op het forum te plaatsen ;)

Voor ons is het ook allebei hartstikke welkom en dus maakt het niet uit of het een jongetje of een meisje is. Alleen...als er eenmaal een geslacht is genoemd dan is het ineens ook wel heel praktisch en fijn om het zeker te weten :D

Bij ons heeft het de doorslag gegeven in de keuze om wel/niet een pretecho te laten maken. Deze staat inmiddels gepland voor over drie weken. Ik vertrouw op 3D (en op een kind wat geen verstoppertje gaat spelen) :)

15. lincy40

lincy40 Lid

1 aug 2010
    39
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik wilde ook graag bij mijn 18weken echo weten wat het wordt, ze bleef maar zoeken en haar vermoeden was een jongen. Dus ging er ook vanuit , het is een jongen, kan je je toch niet in vergissen. Twee weken verder, wilde ik toch nog eens zeker weten, ja hoor het is een meisje. Ik was totaal verbaasd, dochterlief was er bij en zij stond al te juichen. Ik zei het ook tegen de gynecologe twee weken terug zei u vermoedelijk een jongen, ze zei kijk dan , duidde twee streepjes aan, dit is toch een meisje??? Ik blijf toch een beetje met twijfels zitten, alhoewel ik alles in het roze heb gekocht , zoals doopsuiker en geboortekaartjes, en kleertjes. Bij de laatste echo vorige week kon ze het niet meer zien, ze lag gehurkt. Maar om speciaal een pretecho te gaan laten maken, zie ik niet zitten, wil niet teveel zien van het gezichtje. Moet verrassing blijven.
    Maar ik denk wel dat ik enorm geschrokken zal zijn als bij de geboorte een jongen schijnt te zijn haha, niet dat hij dan niet welkom zou zijn, maar alleen al het roze in de kast haha

Deel Deze Pagina