als ze zelf al niet de moeite neemt om op kraambezoek te komen.. (wat in mijn ogen meer betekend dat een bruiloft) en alleen een kaartje stuurt.. dan zou ik haar ook alleen een kaartje sturen.. geen geld of cadeaubon erin
En precies om die reden hadden wij geen receptie. De mensen (alles behalve de daggasten natuurlijk) die een uitnodiging kregen waren welkom bij de burgerlijke stand, in de kerk en het feest. De tijd tussendoor moesten ze wel zelf opvullen. Was een gezin zo brutaal te vragen of ze mochten blijven eten. Eerst bij de ceremoniemeester, en later nog eens bij ons. Echt een tante die uitgenodigd werd als 'moetje'. Euhhh... "nee". Wat betreft cadeau; ik zou wel iets geven. Een kaart of een bosje bloemen. Als ik ga ga ik niet met lege handen, maar als je niet gaat hoef je natuurlijk niks te geven. Gewoon een kleinigheidje inderdaad, wat jij vind wat past is al goed. (Een berg collega's die vaak zuipen als de beste leggen elk vaak 2,50 in p.p. En die mogen wel de hele avond komen feesten waarschijnlijk).
Wij hebben ook geen receptie gegeven. Wij hadden daggasten en avondgasten. De daggasten waren overal welkom: 's morgens bij de koffie, het gemeentehuis, de kerk, het eten en het feest. De avondgasten alleen bij het feest. Overigens hadden wij 55 daggasten en 140 avondgasten. Ik heb ook altijd bij een receptie het idee van: feliciteren, cadeautje afgeven en weer ophoepelen.....Ik ga dus echt nooit naar een receptie! Ik zou in dit geval alleen maar een kaartje sturen.
Als het de beste vriendin van m'n zusje is zou ik wel gaan, en haar ook wat geven. Maar zij kwam ook bij ons op kraamvisite. Ken haar al ongeveer 20 jaar, ook vroeger mee gespeeld, dus dat ligt anders. Haar andere vriendinnen zou ik niet gaan. Heb ik voor mijn gevoel niks te zoeken. Haar twee schoolvriendinnen die ik wel een beetje ken, zou ik een kaartje sturen.
Ik zou bedanken voor de kerk en haar gewoon alleen een kaartje sturen. Vind het raar als je alleen maar daar voor word uitgenodigd. Alsof je niet goed genoeg bent voor een feest/receptie. Ik had ze dus geen cadeau ofzo gegeven.
Ik zou niet gaan. Zou gewoon een kaartje sturen denk ik. Ik vind een receptie ook niet zo meer van deze tijd. Als wij gaan trouwen doen wij ook geen receptie. Gewoon alleen voor mensen die écht dicht bij ons staan, heb je verder ook geen gezeur. Vroeger was een receptie toch ook altijd voor collega's en verre familie en kennissen? Omdat de families veel groter waren?
Jij hebt haar een geboortekaartje gestuurd nadat je bent bevallen en je hebt na zes weken een kaartje teruggekregen van die leuke meid? Dan nog twijfel over wat je met deze uitnodiging moet? Ik wist het wel.
Haha ik moet wel ff lachen om je reactie( sorry) lekker nuchter Maar ik doe ook gewoon een kaartje op de bus denk ik
Dat hebben wij hier ook gehad met de komst van de jongens. Mijn man komt oorspronkelijk uit een kerkelijk dorp, hier een paar km verderop en mijn schoonouders die er nog wonen kregen ook een aantal keer een kleinigheidje mee van dorpsgenoten die ik helemaal niet ken en die geen geboortekaartje hebben gehad. Ontzettend lief!
Uitgenodigd voor de kerk? En niet voor t feest? Kerk is toch openbaar.. Als je redelijk contact hebt en zelfs een geboortekaartje stuurt, vind ik t wel gek dat je niet uitgenodigd bent voor het feest. Weet jij ook gelijk waar je staat. Ik zou niet eens gaan.. Kerkdienst pff.
Lekker krom hoor... Wij hebben geen feest gegeven, maar iedereen uitgenodigd voor de plechtigheid en de borrel erna. Meer was er niet. Ja, we zijn zelf blijven eten op de locatie, met onze ouders, de getuigen en ceremoniemeester. 12 man in totaal. Bij de plechtigheid zelf (en borrel dus) waren tussen de 80 en 100 man. Dáár gaat het toch om? Je komt toch, om mensen geluk te wensen in hun huwelijk? Je geeft toch iets, om ze te feliciteren? Je gaat toch niet om de gratis drank en hapjes? Ik vind zelf de huwelijksvoltrekking veel specialer dan het feest 's avonds. En ik zou er niet minder om geven. Voor ons was het al duur genoeg. Eerst het gros van de mensen (laten) ontvangen met koffie, thee en een koekje (denk ik... wij waren toen foto's maken) en de borrel dus voor zoveel man. Van 3 uur of zo. Met drank en hapjes. Een feest was gewoon niet haalbaar. Ik heb ook echt niet gekeken naar hoeveel we van wie kregen, of ze daar op aangekeken. Ik vond het al super dat de mensen er bij wilden zijn! Helemaal gezien we op een woensdagmiddag getrouwd zijn. Moesten mensen dus voor vrij nemen. Ik ben blij dat ik gewoon goede vrienden heb, want ik krijg sterk het idee, dat als een aantal van jullie hier die vrienden waren geweest, dan hadden jullie het ons kwalijk genomen dat ze vrij moesten nemen en dat er niet eens een feest was!