zouden jullie wel open doen om 7:20?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    In november hebben wij een kleine verbouwing gehad, waarbij in de afwerking binnen iets kapot was. Kleinigheidje, werd beloofd te bestellen en dan te herstellen.

Maar duurde erg lang dus achteraan gemailt en ze zouden het regelen.

Duurde weer lang maar ineens op vrijdagochtend om vijf voor half acht ging de bel. Ik schrok me rot (normaal wordt er hier echt niet aangebeld op zo'n tijdstip) ik was nog maar 5 min uit bed en nog niet beneden geweest. Was nog bezig met mijn zoontje. Ik keek uit het raam en zag een auto vh bouwbedrijf staan. Ik heb open gedaan maar zei wel dat ik me rot schrok dat hij onaangekondigd zo vroeg kwam...
    Helaas bleek hij het onderdeel in de verkeerde kleur te hebben... Dus moest weer opnieuw besteld worden.

Duurde weer lang.

Vanmorgen sliep ik nog (wonder, eerste nacht in een half jaar dat mijn zoontje heeft doorgeslapen!!! zul je altijd zien) toen om 7:20 de bel ging. Dacht dat het misschien collega van mijn man was dus keek uit het raam. Weer die man van dat bouwbedrijf. Ik ben zo mijn bed weer in gedoken. Was boos. eindelijk een nacht dat mijn zoontje door slaapt en de enige dag dat we niet om kwart voor zeven op hoeven door werk/school/psz...

Heb dus niet open gedaan en hij is weggereden. Maar ben ik wereldvreemd? Ik vind het zelf niet normaal om op zo'n tijdstip aan te bellen bij een huis waarbij alle gordijnen nog dicht zitten en er geen enkele lamp brand.

Hij komt maar op een normaal tijdstip. Wat hij moet doen duurt 5 minuten. En kans dat hij vanmiddag voor een dichte deur staat maar hoeveel moeite is het om even te bellen/mailen welke dag wij in de middag thuis zijn of in de ochtend een afspraak te maken?

Wat hadden jullie gedaan?

2. mamameer

mamameer VIP lid

21 jan 2014
    8.175
    4.487
    113
    dit zijn waarschijnlijk net van die klusjes die ze nog even kunnen doen voordat ze weer naar een andere klus gaan die de hele dag duurt, dus ja ik had wel open gedaan, zelf wil je neem ik aan toch ook dat het af komt, daarbij ben ik dan toch altijd al wakker!

3. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Ghehe.. ik moet wel om je lachen. Snap je wel hoor..
    Misschien even duidelijk aangeven bij het bedrijf dat je dit niet wenselijk vindt?

Ik had wel open gedaan. Ff uit het raam geroepen dat ik er zo aan kwam ofzo. En dan verzocht om de volgende x even een afspraak te maken.

4. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Tja dat had ik de vorige keer immers al gedaan. Gezegd dat ik zo vroeg onaangekondigd aanbellen niet normaal vond... En dan gewoon weer doen ???

5. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Ik had hetzelfde als jou gedaan :)

6. Zweden

Zweden Bekend lid

14 nov 2011
    711
    79
    28
    Ik zou echt wel opengedaan hebben op een doordeweekse dag op dat tijdstip. Dan is bij ons de dag echt wel begonnen :D. In het weekend is het een ander verhaal...
    Die man heeft wsl veel meer kans dat er iemand thuis is op een vroeg tijdstip dan in de middag. Dan rijdt hij voor niks. Ik vind het een beetje zeuren dus, sorry!

7. doedel

doedel Bekend lid

7 sep 2015
    740
    36
    28
    NULL
    NULL
    Ik had ook open gedaan, zeker als het een werkje van 5 minuten is.

Vind het eigenlijk best aso dat je de deur niet open hebt gedaan.

8. Deedee91

Deedee91 VIP lid

10 jun 2015
    13.646
    5.683
    113
    Nee ik zou niet open hebben gedaan. Alleen als ik weet dat er iemand komt.

9. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Ik denk dat je jezelf er mee hebt dat je niet open hebt gedaan, want nu duurt het misschien weer weken...

10. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Eeeh, als ik heel eerlijk ben vind ik je wel een beetje een zeurpiet. Tja vervelend dat je wakker gebeld werd, maar kom op het is na 7.00 uur en je bent toch al wakker.

Ik had de deur dus wel open gedaan. Dit soort klusjes doen ze even snel voor ze naar de grotere klussen gaan.

11. Insomniac

Insomniac Fanatiek lid

24 jan 2015
    1.841
    780
    113
    Virtueel assistent
    Gelderland
    Dit inderdaad. Je bent toch al wakker, na 5 minuten is hij weg en ben je er vanaf. Ik had ook open gedaan :). Niet van harte, dat niet 😂

12. toetie

toetie Fanatiek lid

14 dec 2010
    2.310
    7
    38
    noord brabant
    ik zou het niet eens mee krijgen onze bel hebben we eruit getrokken..
    en als mensen ons nodig hebben met spoed hebben we een huistelefoon

13. Nikki88

Nikki88 VIP lid

29 jul 2008
    11.656
    230
    63
    Ditte, zo vroeg is dat toch niet voor een doordeweekse dag. ;)

14. Meral

Meral Fanatiek lid

1 mrt 2014
    1.105
    606
    113
    Ik had open gedaan. Ben dan al wakker en dan is er gebeurd wat moest gebeuren toch?

15. Pleak

Pleak Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.620
    218
    63
    zuid-holland
    Ik zou wel opengedaan hebben hoor. Sowieso is hier de dag dan allang begonnen. Mijn man is al ruim naar werk en de kindjes zijn al aangekleed en aan het eten rond die tijd.
    Maar als het net een dag zou zijn, dat ik nog in bed zou liggen, zou ik ook open doen. Beter zo dan dan je een datum krijgt, heel de dag zit te wachten en dan komt de beste man eind van de dag; voor 5 minuutjes werk.

16. LoeForceOne

LoeForceOne Fanatiek lid

28 jun 2015
    1.374
    910
    113
    Ik had ook open gedaan. Onze dag is dan al begonnen, plus die man kan ook niet weten dat je kind eindelijk na een half jaar een nacht doorslaapt. Hij wil het probleem gewoon fixen en vaak doen ze deze kleine klussen voor hun werkdag echt start. Hoeveel werk was het om je ochtend jas even aan te trekken man binnen te laten z'n ding laten doen (was maar 5 min werk toch? ;)) en daarna eventueel weer in bed duiken. Of gewoon opstaan 🙈

17. pearls

pearls Bekend lid

29 nov 2012
    656
    0
    16
    Ja hoor ik had wel opengedaan. Ik zou ook blij zijn als het gewoon gedaan word en dan klaar is. Anders kun je er misschien weer weken op wachten en moet je op een ander moment weer beschikbaar zijn om het te laten doen.

18. giebel

giebel Fanatiek lid

26 aug 2011
    2.565
    601
    113
    Tja hij had pech dat hij aanbelde op de eerste dag in een half jaar dat mijn dag niet na 2 onderbrekingen 's nachts om half zeven begonnen was.

En ik ga ervan uit dat het één dezer dagen alsnog gebeurd. Het is niet iets waar we hinder v hebben als het niet gebeurd.

Om eerlijk te zijn was het gewoon principe kwestie. Ik vind het niet normaal en ik hou er ook niet van om voor een 'vreemde' open te doen als ik niet normaal aangekleed (haar ed) ben.

Maar kennelijk ben ik toch een beetje vreemd als ik jullie reacties lees haha

19. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Als ik nog in mijn pyjama loop en alles doe ik ook niet open hoor. Of als ik met mijn dochter bezig ben boven ga ik echt niet naar beneden rennen. Meestal zijn ze dan toch weer weg voor je beneden bent.
    Ik snap je wel en ik vind dat die man best even had kunnen bellen, al was het een kwartier van te voren.

20. MrsDiablo

MrsDiablo Fanatiek lid

16 nov 2015
    1.024
    438
    83
    Ik had open gedaan

Deel Deze Pagina