zouden jullie wel open doen om 7:20?

Discussie in 'De lounge' gestart door giebel, 11 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    Maar wat is dan de moeite om dat vooraf even te laten weten?

Veel mensen reageren nu van "ik zou wel open doen want ik was toch al wakker een aangekleed." Maar TS was niet wakker en aangekleed. Dat is een andere situatie. En 7.20 is geen rare tijd om wakker te zijn... Maar ook geen rare tijd om nog in bed te liggen. Waarom zou iemand anders voor jou moeten bepalen wanneer je wakker 'moet' zijn en wanneer je uit 'mag' slapen? Niet iedereen heeft een ma t/m vr 8.00-17.00 werkschema. Er zijn mensen die in het weekend werken en door de week vrije dagen hebben en uitslapen. Hebben zijn daar dan minder 'recht' op omdat hun uitslaapdag niet op een za / zo valt? Misschien heeft iemand nachtdienst gehad en ligt die persoon net een uur in bed. Of wil die persoon juist net maar zijn werk vertrekken of is zelfs al weg. Dan sta je ook voor een dichte deur.

Ik vind het gewoon fatsoenlijk om even te laten weten dat je komt. En als je onverwacht komt: ook prima. Maar heb dan het fatsoen om niet aan te bellen als je ziet dat alles nog dicht / donker is en accepteer dat je dus wel eens voor niks rijdt. Wat mij zonde van de tijd en niet efficiënt lijkt. Even een mailtje of sms-je vooraf kost minder tijd en is voor iedereen plezierig.

2. Strijkkraal

Strijkkraal VIP lid

11 apr 2008
    10.680
    3.692
    113
    Je zeurt...

3. Givenchy

Givenchy Bekend lid

28 jan 2016
    873
    0
    16
    Ik zou exact hetzelfde hebben gedaan, wat aso van die vent.
    Je hebt het al duidelijk aangegeven de vorige en gewoon weer doen.
    Plus hij had geen afspraak gemaakt.. lekker dan..
    Nee hoor, niks aso's aan, je bent geen zeurpiet niks..
    Deze man is gewoon hardleers.. Is toch geen tijd, en ten tweede als alles nog potdicht zit, met lampen uit.. ik zou er niet eens aan durven denken om aan te bellen.
    Dus nee, vind dat je niks vreemds hebt gedaan.

4. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Ik vind het ook niet erg professioneel van zo'n bedrijf om zomaar langs te komen zonder dit van te voren te laten weten. Lekkere planners hebben ze daar zitten dan. Hij gaat toch ook niet onaangekondigd naar iemand voor een klus van 3 uur?

Iedereen in NL weet dat bouwlui vroeg in de ochtend aan het werk gaan, dat wil niet zeggen dat we dan maar met zijn allen om 7.00 wakker en aangekleed moeten zijn omdat ze eventueel langs zouden kunnen komen?

Er zijn zat mensen die om 7.20 wel aangekleed zijn en de dag zijn begonnen. Maar ook een heleboel niet.

5. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Maar ze heeft zelf gemaild of ze het klusje komen afmaken. Dan kun je verwachten dat ze binnenkort op de stoep staan.

Een helemaal als het om een klusje van 5 min gaat. Dan is het maar klaar en duik je daarna het bed maar weer in, lekker verder mokken.

6. Youtan

Youtan VIP lid

9 jun 2015
    6.497
    4.334
    113
    Vrouw
    Ik had ook echt niet open gedaan. Ze maken maar netjes een afspraak of komen langs op een wat normaler tijdstip.
    Niks aso's aan. Je kan toch niet zomasr onaangekondigd overal aankomen, professioneel gezien.
    Mij een zorg dat ze in de bouw om 7 uur beginnen... Ik begin niet om 7 uur op vrije dagen. Ja, met koffie misschien. Vanaf 8 uur zijn bedrijven, schilders, bezorgdiensten etc. welkom mits ze dat aankondigen.

En op dagen dat ik wel moet werken, zou hij ook niet welkom zijn op dat tijdstip. Dan stap ik zelf de deur uit of ben ik hard bezig op tijd de deur uit te gaan.

7. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Een mailtje terug met daarin de mededeling dat ze donderdag 11 februari rond 7.15 op de stoep staan is dan wel zo logisch lijkt mij. Kleine moeite, nog geen minuut werk.

8. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Ze had beter kunnen bellen i.p.v. had ze direct aan kunnen geven dat ze om half 8 's ochtends de deur niet open doet. En had ze een concrete afspraak kunnen maken, dan had ze dit gezeur ook niet gehad.

9. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

Als ze voor 8:00u komen dan vind ik dat het bedrijf je dat moet laten weten.

10. DivaXXL

DivaXXL Actief lid

15 jul 2013
    185
    19
    18
    Wat een bullshit zeg die reacties over kinderachtig en doe gewoon ff open!
    Ik ben het helemaal met je eens TO
    Als je al weken aan het wachten bent erop en dan de 1e keer opeens onaangekondigd om 7.20 voor je deur staan met het verkeerde waarbij je nog aangeeft beetje vroeg.
    Moet je na de mail dan maar elke ochtend kant en klaar op de bank zitten want "wie weet komen ze vandaag" nee dus
    Misschien dat ik zelf wel open had gedaan omdat ik zou willen dat het dan maar gedaan is. Maar een belletje of mail van we komen dan en dan vind ik zeker op zijn plaats.
    Wat iemand anders ook zegt voor sommige is het op doordeweekse dagen "weekend". En helemaal omdat het bedrijf al weken opzich laat wachten

11. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ik had de deur open gedaan en die meneer welkom geheten maar wel gezegd even vijf minuten wachten ik kleed me heel snel even aan.

Tja wat ik er verder van vind denk net zomin leuk als jij dat vind maar ik denk altijd maar zo er zijn ergere dingen in de wereld om je druk om te maken en dit is z.n voorbeeld.;)

12. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Eh, de meesten die dit soort werk doen, beginnen om 7 uur hoor. Wel meer mensen trouwens 😜 Dus ja ik vind het best aso dat je niet hebt opengedaan.

13. Sifra

Sifra Niet meer actief

Helemaal mee eens.

14. Dit! Als er hier om 7:20 aangebeld zou worden op een dag waarop we langer kunnen slapen, zou ik eerst een kwartier verstijfd in bed liggen omdat ik me helemaal kapot ben geschrokken omdat ik wakker werd van een hard geluid :) Ik vind het ook belachelijk trouwens, om aan te bellen bij een huis waar alles nog donker is.

15. anne19791980

anne19791980 Fanatiek lid

9 dec 2008
    1.518
    229
    63
    tja als je er geen zin in hebt en ze geen afspraak met je hebben over welke datum/tijd dan vind ik het niet aso dat je niet hebt open gedaan. ze kunnen ook even de dag vooraf bellen, kleine moeite.

aan de andere kant als je wel had open gedaan was het nu klaar geweest.

is maar net waar je prioriteit op dat moment ligt.

als ik nog in bed zou liggen en kindje heeft net doorgeslapen dan zou ik ook niet open doen.

16. tupp

tupp VIP lid

13 jun 2009
    22.788
    18.968
    113
    Vrouw
    lerares basisonderwijs
    En ik denk dat de meeste mensen die dit soort werk doen, het absoluut niet kunnen waarderen als zij op hun vrije dag om 7.20'uur uit hun bed gebeld worden...

17. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Serieus?? Ik ga me dus echt niet met mn netuitmnbedhoofd bij een vreemde aan de deur vertonen hoor. Dan wacht ik maar weer wat langer. Hij kan terug komen als ik fatsoenlijk beneden ben :)

18. Wilsy

Wilsy Actief lid

9 jan 2016
    360
    0
    16
    Nederland
    Dat van half 8 had ze al aangegeven maar daar heeft die meneer gewoon schijt aan gehad. En is het haar taak om daar achteraan te gaan? Als je wil dat de klant tevreden is moet je zorgen dat je als bedrijf je zaakjes goed regelt.

Het gaat misschien helemaal nergens over maar ik kan me echt enorm irriteren aan de mensen hier die wél om 7 uur open zouden doen en zich niet kunnen inleven in iemand anders. Of die niet kunnen accepteren dat iemand anders het op een andere manier doet. En TS hierom kinderachtig noemen vind ik ronduit kinderachtig :D

19. skiwi

skiwi Fanatiek lid

15 jun 2012
    4.270
    402
    83
    Vrouw
    Zo wat zitten er weer een paar fijne, volwassen reacties tussen.

Ts, ik snap dat je niet open hebt gedaan. Je bent de eerste keer redelijk gebleven. Hier hoeven ze ook niet voor 8.00 uur onaangekondigd aan de bel te gaan staan. Dat mogen ze hoor, maar ze hoeven dan echt geen vriendelijke reactie te verwachten. Ik zou wel open doen denk ik. Maar ik zou het hem nog eens goed vertellen. Bel dan gewoon een dag van tevoren. Dan zou het geen punt zijn

20. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Dit eigenlijk..

Ja ook ik ben al een tijd wakker op dat moment, maar om die tijd ben ik druk met brood smeren, tanden poetsen en sta vaak half aangekleed beneden. Zou het echt niet zo tof vinden wanneer iemand dan onverwacht aan de deur staat te bellen.

Dus gewoon even laten weten.

Deel Deze Pagina