Heeft iemand van jullie ervaring met het gebruik van Kindival voor je kindje? Met Madelief hebben we 's nachts geen enkel probleem. Ze slaapt als een roosje. Maar zo verschillend als kinderen kunnen zijn (zelfs bij een tweeling) verloopt het slapen bij Jochem heel anders. Hij gaat om ca. 21.00 uur naar bed na een heerlijke papfles. Hij valt vrij snel in slaap, maar wordt rond een uur of half 4 gillend, krijsend en schreeuwend wakker. En dit dus iedere nacht! Het lijkt of ie droomt ofzo. Hij is helemaal overstuur en moeilijk weer rustig te krijgen. Omdat we bang waren dat hij Madelief ook wakker zou maken ligt hij nu alweer een paar weken op zolder in het campingbedje. Misschien juist geen goede keuze???? Kan me voorstellen dat ie zich daar misschien helemaal alleen voelt. Nu lees ik verschillende dingen over Kindival. Wat me een beetje tegenstaat is het feit dat je het de hele dag door ook moet geven. Dus om 's nachts beter te kunnen slapen moet ik hem ook overdag 'medicijnen' geven. Werkt het niet als je het alleen 's avonds geeft? Heel graag hoor ik jullie ervaringen/meningen. Alvast bedankt. Gr. Dolfijn
Wij hebben het geprobeerd. Een week, want wij hoorde dat als het na een week niet hielp het niet zou gaan helpen. Hier heeft het helaas niet geholpen. De apotheek hier zei wel dat je er op moet rekenen dat het eerst twee nachten slechter wordt. Wij hadden vooral het idee van baat het niet dan schaadt het niet omdat het homeopatisch is.
Hier helpt het heel duidelijk wel. Ik geef het hem niet de hele dag door, maar voor het slapen gaan geef ik er 2 of 3 tegelijk. Eerst liet ik ze smelten op een lepeltje met een beetje water, maar nu eet hij ze gewoon zo op. Ze vallen meteen uit elkaar in de mond. Ik gebruik het hooguit 2 weken achter elkaar, als hij weer in een 'fase' zit, of als hij last van zijn tandjes heeft. Ik heb ze zelf ook wel eens gebruikt, en merkte bij mezelf ook effect. Je wordt er niet slaperig van, maar wel lekker rustig en ontspannen.
Ik heb het ook gebruikt bij de jongste, in zijn allermoeilijkste periode (eind december/begin januari). Het leek wel te helpen, maar deels zat dat ook tussen onze oren, denk ik, want tegelijk met Kindival hebben we een aantal andere zaken rondom het slapen structureel veranderd. Dus ik weet niet zeker of het nou echt door de Kindival kwam, of door een ander ritueel, of doordat wij ineens echt vastbesloten waren om de slaapproblemen aan te pakken en hij dat aanvoelde of doordat we hem 's avonds laat een fles zijn gaan geven. Een tijdlang is het toen beter gegaan, we zijn ook weer gestopt met Kindival. Nu gaat het weer bergafwaarts en de cb-arts adviseerde mij vorige week om toch weer ermee te beginnen. Ze raadde aan om de eerste drie dagen zelfs een vrij hoge dosis te geven (5 x per dag) en daarna de normale dosis. We hebben het nog niet gedaan, omdat het me eigenlijk tegenstaat om zijn slaapproblemen met pilletjes aan te pakken. Ik hoop dat we het op een andere manier kunnen oplossen en ik durf het bijna niet hardop te zeggen, maar hij slaapt nu al 2 nachten best goed voor zijn doen. In elk geval vrijwel zonder huilen tussendoor, met maar 1 nachtvoeding en 1 late voeding.
Ik geef Anoek als ze onrustig is 2 tabletjes 's avonds, 1 rond 19.00 en 1 rond 21.00 en ze slaapt dan weer lekker door, ipv gillend wakker worden. Na een dag of 3 stop ik er weer mee
Je hebt valdispert voor kids. Lijkt op kindival van vsm (zelfde werkzame stof) maar werkt een stuk beter en sneller. Mijn zoontje reageerde niet op kindival en na 1x valdispert sliep hij weer heerlijk door.
dat ga ik ook eens proberen, Ties is heel druk bezig het woord slapen maar helemaal uit zijn woordenboek te schrappen...
Hier heel goed effect op Kindival. Geven alleen savonds 2 tabletjes en niet de hele dag door. Soms geef ik ze niet. Nu wordt hij niet meer om half 11 savonds gillend wakker maar om kwart over 6 en dan niet gillend maar lig hij heel lief te spelen.