Vandaag ontdekt dat er een heel klein stukje van het eerste tandje door het tandvlees heen is! Je ziet een mini stukje witte tand. Schrijven jullie nu in je boekje (bv van het CB) op dat de eerste tand door is (dus de datum) of doen jullie dit pas als de tand helemaal zichtbaar is? En zo stom, ik ben helemaal vergeten om te gaan poetsen! Ik denk er nu pas aan . Het is pas een milimeter door ofzo. Is dit voor 1 keer niet erg? Morgen maar beginnen met poetsen of nog even wachten totdat de tand echt een beetje door is? Je moet het weten, anders zie je nog niets... Groetjes shampoo
Ja, ik reken het puntje door het tandvlees als doorgekomen tandje en schrijf het op. Het kan nu best nog even duren voordat de gehele tand zichtbaar is. Tuurlijk is het niet erg dat je nog niet gepoetst heb, morgen gewoon beginnen is ook goed. Ik heb wel van mensen begrepen die er nog langer mee gewacht hebben.... Zou gewoon poetsen met zo'n vingerborsteltje en in begin nog niet met tandpasta, als het tandje een beetje goed door is kan je er wel tandpasta bij gaan doen, maar voor zo'n ieniemini-puntje zou ik dat niet doen.
Ja hoor, gewoon opschrijven! Het moment van doorkomen is toch het memorabele moment. Wij zitten er al dagen op te wachten, dus doe mij die ook maar
Hier wordt ook de datum dat het tandje ook maar een puntje boven het tandvlees uitsteekt genoteerd. Het kan namelijk heeeeeeeel lang duren voordat de tand helemaal door is. Hier begin november 4 tanden tegelijk door. De boventanden zijn inmiddels vrijwel helemaal zichtbaar, maar de ondertandjes zijn pas op de helft hoor. Hier ook pas begonnen met echt poetsen toen de tandjes enigszins door waren. Anders heb je niet echt iets om te poetsen zeg maar..
Dus nu nog maar even niet poetsen? Ik ben zo bang dat er een gaatje komt ofzo. Maar de tand is eigenlijk nog niet eens te zien. Je moet het weten en je voelt het. Het is zo'n iniministukje
pff heb nog nooit een datum genoteerd van een tand die doorkomt ben ik vast weer veel te nuchter voor.