Hoi dames, Ik ben alvast wat dingen aan het organiseren voor de Vluchttas. Maar ik kom op internet zulke idioot lange lijstjes tegen, alsof ik een week op vakantie ga ! Welke dingen heb je nou echt nodig? Zoals een tshirt om te bevallen, een pyjama voor erna en schone kleding voor naar huis. Je toiletspullen en 2 maten kleding voor de baby. Maxi cosi uiteraard. Dit lijken me toch wel de voornaamste dingen?
Vluchttas: waar ga je heen...haha....leuk woord vluchttas. Alsof je opeens moet wegrennen voor de maffia ofzo. Ik zou voor de zekerheid gewoon op die lijstjes kijken en meenemen wat jij nodig denkt te hebben. Ik ben zo'n type die altijd veels te veel meeneemt. Vergeet vooral je ziekenhuispasje, ID en fototoestel niet.
Even een paar pagina's terugbladeren, er was inderdaad kort geleden een topic over met veel goede tips.
Kleding voor jezelf (bevalling en erna / voedingsbh), Kleding voor partner, camera, verzekeringspas/ziekenhuispas/papieren vk, dekentje voor maxi-cosi, iets om te doen (ontspanning: muziek, tekenblok oid), oplader telefoon, eten/drinken voor jezelf (chocomel, sportdrank, dextro) en voor je partner, elastiek oid voor lang haar ...
Warme sokken!!!!! Verder had ik inderdaad 2 maten kleding voor de kleine + sokjes, badjas (niet nodig gehad overigens) en een toilettas, schone kleding voor mij en een bevalshirt. That's it. Verder had ik mijn tas mee, waar mijn oplader inzat en mijn portemonnee. En ik had er thank God een paar repen ontbijtkoek inzitten. Wat een honger had ik die avond (onverwacht opgenomen )!!
Ter aanvulling: dextrose, labello (droge lippen van het puffen), kauwgom, voor je partner ook een schoon shirt en (heel belangrijk!) deo Daar was mijn man erg happy mee.
Ik was superblij met de snickers in de tas. Toen mijn man de auto ging halen en ik stond te wachten in de hal (4 uur in de nacht) heb ik die even opgegeten, stond nogal te tollen op me benen van een dag niet eten haha. Verder niet zoveel gebruikt uit mijn tas. Wel fijn om schone kleren aan te kunnen doen.
ik heb laatst de zoekfunctie op het forum even gebruikt en kwam toen op een oud gesloten topic met nuttige tips ben nu dus langzaamaan het een en ander aan het verzamelen Zo ver: - t-shirt voor man - boxer voor man - 2x voedingsbeha - nachtjurkje spagettiband zwart voor de bevalling - nachtjurkje spagettiband zwart als pyjama mocht ik moeten blijven - 3 onderbroeken - 1x warme sokken - slippers voor onder de douche - bidon - borstel - mini shampoo - mini cremespeling - mini tandpasta - handtandenborstel Moet dus nog het een en ander, maar heb nog even
Wat ik in mijn vluchttas had gedaan (Niet gebruikt, ben thuis bevallen) - Pyama,ondergoed, long size shirt(bevalling), sokken, verzorgingsartikelen (mini's van zeep,shampoo,libello,kam) + huispak - T-shirt + vest voor mijn partner - 2 complete pakjes (verschillende maten) voor mijn dochtertje+ deken (was toen in de winter erg koud) - Wafels,sportdrank,flesje water - Kleingeld voor de parkeerautomaat en/of eventueel rolstoel In mijn handtas had ik: - mijn verzekeringspas/legitimatie+die van mijn partner/zwangerschapskaart (OOK heel belangrijk) - telefoon+oplader - eventueel voor jezelf tijdschrift,ipod noem maar op. + maxi cosi. Allemaal bij elkaar neergelegd en duidelijk in het zicht, zodat wanneer ik naar het ziekenhuis moest duidelijk was wat er allemaal mee moest.
ik moet ook maar eens een keer beginnen met spullen verzamelen voor mijn vluchttas. Er staan in ieder geval al goede tips tussen.
vergeet je haarborstel niet...was ik nl vergeten.... je wil niet weten hoe dat eruit zag na het douchen....
Ik moet achteraf erg lachen om mijn toilettas...Shampoo, crèmespoeling, föhn (ja echt) make-up enz enz...Pffff ik kon niet eens douchen en had toch een makkelijke bevalling. Ik gaf er echt he-le-maal niks meer om hoe ik eruit zag...En normaal ben ik toch ijdeltuit eerste klas. Op de foto's zaten mijn haren nog exact hetzelfde als tijdens de bevalling hahaah... Eten was wel fijn bij te hebben. Voor de weeën heftig werden en ook voor hubbie... Ik moest ook een nacht blijven en had niet geslapen dus was fijn een pakje drinken te hebben en een reep.