Inleiden of afwachten?

Discussie in 'De bevalling' gestart door MoederK, 19 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Hey dames,
    ik weet het echt even niet meer.
    Zit al maanden thuis met erge bekkenproblemen en de laatste paar weken is dit enorm verergerd. Vooral met liggen kraakt het aan alle kanten en de pijn met draaien is niet meer normaal! Ik huil vaak wat af 's nachts als ik weer een scheut of knak krijg. Daardoor slaap ik dus al een hele tijd erg slecht en ben echt helemaal kapot!
    Sowieso ook door het maanden al enorm beperkt zijn.

Vorige week bij vk zat alles nog potdicht en lange baarmoederhals.
    Vandaag...precies hetzelfde...:(

Nu heeft mijn vk aangegeven dat strippen een optie is en morgen heb ik een gesprek daarover in het ziekenhuis.

Maar nu slaat de twijfel toe want voel me dan erg schuldig, alsof ik niet nog max 2 weken kan wachten, is wachten tot het spontaan gebeurt niet beter, stel ik me niet aan etc etc...
    Pfff, vind dit zo moeilijk!! :(

Lichamelijk gezien zou het beter voor me zijn (denk ik) maar waarom voelt het dan zo rot om die keuze te moeten maken..?

Herkenbaar? Zijn er anderen die om deze redenen voor een inleiding gekozen hebben met 40 weken?

2. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Hier met bekkeninstabiliteit vanaf week 12 bewust niet laten inleiden (strippen vind ik daar niet echt onder vallen trouwens, maar ook niet gedaan). Werd mij ten zeerste afgeraden in te laten leiden met b.i. Spontane bevalling zou beter zijn voor het herstel aldus mijn vk en gyn.
    Beviel uiteindelijk na de 41 weken, spontaan en thuis. Was een fijne en snelle bevalling.

Je moet doen wat voor jou goed voelt. Strippen kan je altijd proberen als je lijf zich al iets voorbereid heeft kan het misschien net het zetje zijn. Kan me helemaal voorstellen hoe je je nu moet voelen. Kon zelf niet slapen, niet lopen, niets meer..

Sterkte die laatste dagen! En veel succes met je naderende bevalling en herstel daarna..

3. gien

gien Fanatiek lid

30 jan 2008
    1.876
    2
    38
    huismoedertje ;)
    ergens!
    tja lastig zeg! ik zou denk ik afwachten (persoonlijk) inderdaad hoor je vaak dat een natuurlijke bevalling de bi alleen maar ten goed komt... je forceert het niet zeg maar! maar als je echt nog potdicht zit, kunnen ze je helaas ook niet strippen...

4. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    Ik heb ook erg veel last van m'n bekken. Al lange tijd thuis, het kraakt en doet veel pijn, slaap slecht, nou ja, het bekende riedeltje...
    Ik wil ook niet ingeleid worden, voornamelijk omdat mijn spontane bevallingen gewoon fijne bevallingen waren en ik niet n horrorbevalling wil opwekken...
    Strippen heb ik gister wel laten doen... En donderdag weer... Ik vind strippen niet tot inleiden behoren omdat je het vervolgens nog allemaal zelf gaat doen. Zonder meds... Gister heeft niets opgeleverd, had al wel wat ontsluiting, maar niet veel, hopelijk donderdag (39+6) meer geluk...
    Ik kies dus bewust voor afwachten ondanks de pijn... Die laatste 2 wkn kunnen er nog wel bij...

5. Anneliess86

Anneliess86 Actief lid

18 apr 2011
    418
    0
    0
    Den Haag
    Bij mij was het een combinatie van bekkeninstabiliteit en hogebloeddruk. Ik ben daardoor met 40 weken precies ingeleid.
    Paar dagen daar voor had ik al 2 cm ontsluiting.
    Ze hebben bij mij alleen de vliezen gebroken, de weeen zelf zijn gelukkig vanzelf goed opgang gekomen.
    Bij mij waren de nachte ook echt een ramp.
    Je kan wel denken die 2 weken red ik ook nog wel.
    Maar je hebt alle energie nog wel nodig voor je bevalling.
    succes

6. MoederK

MoederK Fanatiek lid

19 jan 2009
    1.833
    46
    48
    Dat laatste is dus precies mijn dilemma.
    Ik kom die laatste 2 weken ook nog wel door inderdaad maar vraag me af of ik dan nog wel energie heb voor een bevalling, laat staan de tijd die daarna gaat komen...
    Gaat mij er ook echt om dat ik helemaal kapot moe ben door alles.

Ik ga morgen dan ook gewoon neutraal het gesprek in, bespreek mijn twijfels etc en dan zal ik er vast wel uitkomen met de gynaecoloog.

Deel Deze Pagina