Hi, Lisa krijgt eigenlijk te weinig zuivel binnen, dat 'probleem' is er eigenlijk al vanaf ongeveer 10 maanden, maar nu wordt het toch wel structureel. Bij Eva trouwens precies hetzelfde 'probleem'. Ik vind het niet echt een probleem trouwens, maar ben wel benieuwd hoe erg het eigenlijk is en of iemand nog tips heeft of misschien ook een kind/kinderen die niet van zuivel houden. Ze zijn trouwens wel dol op drie, maar om dat nu elke dag te geven....
Hoeveel zuivel krijgen ze nu binnen? Ik weet nog dat beide niet zo dol zijn op melk en dat jij daar milshakes van maakt.
Krijgen ze pap? Misschien eens een andere variant proberen, bijvoorbeeld bloempap, griesmeelpap of gruttenpap. Kan net even wat extra voor ze zijn! Eventueel kun je ze ook 's ochtends en 's avonds na de maaltijd pap geven ipv melk als ze dat niet willen? Enneh, kaas?
Lisa krijgt per dag ongeveer 180 ml drinkyoghurt binnen (maar soms ook maar 100), soms nog een toetje erbij, dan komt ze soms wel aan de 300, maar meestal niet. Eva krijgt rond de 150ml aan zuivel binnen. Ze is sowieso geen grote drinker (Lisa ook niet, maar die drinkt in verhouding wel wat meer heb ik het idee). Ik maak voor Lisa altijd zelf drinkyoghurt (yoghurt, melk en roosvicee). Eva krijgt gewoon iets van yoki, Lisa heeft dat ook al eens gehad, maar vindt de zelfgemaakte lekkerder (en vind ik ook beter). Pap lusten ze niet, maar ik kan wel eens iets anders proberen. Nu is Lisa daar wel makkelijk in, maar Eva probeert niet graag iets nieuws, dus dat wordt lastig. Maar ze houden gewoon niet zo van zuivel, ik krijg er vaak niet eens een danoontje in. Kaas vinden ze wel lekker, maar dat zet natuurlijk niet echt zoden aan de dijk, al helpen alle beetjes wel. Ik weet niet of er nog andere zuivelvervangers zijn, die niet zo op zuivel lijken?
Heb je bij Eva iets van mousli geprobeerd? En ik vraag me eigenlijk af tot welke leeftijd die 300cc geadviseerd wordt. Misschien is het niet erg als Eva minder krijgt. Je kunt ook een multivit. geven met extra calcium. Misschien een keertje overleggen met een kinderarts/ kinderdiëtiste? Houden ze van zuivel op brood? nast kaas kun je ook cremé freshe smeren, hier zijn ze daar dol op. Ik doe ook vaak 2 lepels cremé freshe door de aardappelpuree, en dat soort dingen. Wat meer zuivel gebruiken in de maaltijden zelf.
mijn zoon wil ook geen gewone melk drinken. hij wordt bijna 2. ik geef hem om die reden een keer of2/3 per week een bord pap. in pap eet hij de melk wel gewoon op. en hij krijgt 1 fles peuter groeimelk. (uit een beker vertikt hij het wederom) hij krijgt elke dg een halve plak kaas of smeerkaas, roomkaas ofzo en een bodempje youhurt of biogarde na het eten. ik vind die milkshakes nog helemaal niet zo'n gek idee. en eht diee van die met de creme fraise (hoe schrijf je dat?) zal ik ook eens proberen. maar goed veel helpt dat niet want hije et geen warm momenteel. (ik ben bijna 2 hé!) ik vrees dat het hier al met al dus ook te weinig is.
valess burgers zijn ook van zuivel gemaakt..... Hier ook geen zuivelliefhebber, maar die van mij lust wel pap en gebruikt dat smorgens. Smiddags ook melk met roosvicee en savonds volle yoghurt met een beetje fruit of jam. Verder wat adi zegt, doe ik ook. Zuivelspread op brood enzo. geraspte kaas over het eten, pasta met saus van philadelphia, spinazie a la creme. weet niet of liga milkbreak ook telt als zuivel?
Eva is echt een ongelooflijke mieperd met eten, dus dat is best lastig . Sausjes en prakjes eet ze niet, dus zuivel verstoppen lukt niet. Lisa begint ook al een beetje zo te worden . Muesli is kansloos vrees ik.. En ik denk dat ze eigenlijk wel 300ml zuivel binnen zouden moeten krijgen, volwassenen moeten dit ook binnen krijgen. Contact met kinderarts/diëtiste heb ik niet (meer), maar ik ga het volgende maand nog wel even op het cb vragen. Valess is wel een goed idee, maakt wel een aardige kans gok ik. Vlees eten ze trouwens wel goed, heb het idee dat ze daar misschien ook wel veel voedingsstoffen uit halen die ook in zuivel zitten. Eigenlijk eten ze echt helemaal prima, alleen die zuivel is het 'm gewoon niet. Creme fraiche ga ik ook eens proberen, als ik het omschrijf als een soort smeerkaas bestaat er wel een kans dat Eva het wil eten . Karnemelk heb ik bij Lisa nog niet geprobeerd, wel wat verschillende yoghurtdrinks, maar de zelfgemaakte drinkyoghurt gaat toch het beste. Kan karnemelk wel eens proberen bij Lisa. Peutergroeimelk heb ik ook nog staan, een hele tijd terug geprobeerd bij Lisa (toen ze nog niet dronk) en ook aan Eva aangeboden, maar ze vonden het beiden niets. Kan het wel nog een keer proberen. Sojamelk kan ik nog wel eens proberen bij Lisa. Maar ik heb zo het idee dat ze dat ook niet lekker zal vinden. Bij Eva destijds ook van alles geprobeerd, maar alleen iets van yoki wilde ze drinken. Ik ga maar wat vaker geraspte kaas eten, dat vinden ze echt heerlijk, eten ze ook beter dan plakjes kaas. Liga milkbreak eet Eva soms wel, is ook wel een beetje zuivel. Het is wel makkelijk als kinderen nog uit een fles drinken en pap lekker vinden, of lang aan de borst drinken, dan hebben ze al snel voldoende zuivel binnen. Maar goed, hier al een tijd geen borst/flessen meer (en gelukkig ook een sondevoeding meer ) Het is wel grappig, ik hou zelf ook helemaal niet van zuivel, ik eet het echt alleen maar omdat het moet. Mijn vriend daarentegen drinkt als het aan hem ligt het liefst 1,5 liter zuivel. Die genen hebben ze dus niet van hem
Hee, heb net dit ontekt: vandaag was ik een beetje ziekjes en dan drink ik graag taksi. Staat er op het pak dat het 40%zuivel bevat!!! En superlekker en lijkt op vruchtendrank. Gaat om de tropical variant. (alleen misschien niet de gezondste optie).